fødselsdag samme dag, hvad gør vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Her har vi delebørn.

Og er et fars weekend ja så er det fars weekend..... Og så må mormor holde en anden dag....

Det er jeg med på, men nu er det jo mig der kun har barnet hveranden weekend... hvilket vil sige at jeg stort set aldrig har barnet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det er da helt klart din eksmand der har første prioritet. - så må din mor holde en anden dag. Jeg ville ikke pille i samværet/samarbejdet for sådan en lille ting. 

Nu har jeg kun haft samvær en gang på min mors fødselsdag siden vi gik fra hinanden - og der ventede vi endda med at hente til efter han havde haft sin familie på besøg...

Anmeld

26. oktober 2014

Maise86

Anonym skriver:

jeg ved der er fastsat samvær, men når ~~~ bor fast hos far, så er det jo ham der er sammen med vores barn flest dage om året - hvilket vil sige at h*n også er hos sin far på sin egen fødselsdag, min fødselsdag, min fars fødselsdag og alle andre specielle dage.

vi måtte ikke engang få ~~~ med til fætteren og kusinens barnedåb fordi det ikke lå i vores samvær - ungen skulle bare være hos sin farmor fordi far skulle arbejde.

Det er derfor jeg ikke kan se nogle problemer med at få lavet en aftale ang. specielle dage.

Ja det kan jeg så godt se. Har meget svært ved at se man kan være så firkantet i samværet at man ikke kan være fleksibel

Anmeld

26. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nu har jeg kun haft samvær en gang på min mors fødselsdag siden vi gik fra hinanden - og der ventede vi endda med at hente til efter han havde haft sin familie på besøg...

Ja og jeg mener din mor ikke behøver holde på dagen

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Ja og jeg mener din mor ikke behøver holde på dagen

min mor bliver jo rundt i år og har valgt at holde åbent hus på dagen. Vi ville derfor gerne have ~~~ med derhen, for jeg har flere gange nu set at min bror og søstre er ved at være som fremmede for ~~~ fordi h*n aldrig får lov til at deltage i familiearrangementer medmindre det ligger i vores samvær.

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jeg synes jeg, lige fra vi gik fra hinanden, har været god til at bøje mig for ham når der var fastelavn, fødselsdage eller andre specielle arrangementer på hans side af familien, arrangementer i børnehaven osv. og så vil han ikke give mig lidt samvær til specielle arrangementer. Deraf mit ønske om fastsat aftale om diverse specielle dage.

Jeg synes det er skræmmende at se at h*n er ved at blive en fremmed overfor sine fætre og kusiner pga. de aldrig ser hinanden.

Anmeld

27. oktober 2014

SandraXOXO

Jeg ville ikke pille ved samværet, det lyder som om det er et lille barn under 6-7 år? De kan jo blive ret forvirrede hvis de skal en masse der ikke lige er planlagt og 'går som det plejer'. Mht fødselsdage og at han er fremmed for sine fætre og kusiner, hvad med at ses med dem når du har samvær? Hvis de er interesserede i at se ham, kunne du jo evt forslå at der engang imellem, hvis muligheden er der for dem, blev planlagt lidt fødselsdage i de weekender hvor du har barn. Ved at det ville blive gjort sådan i min familie hvis jeg en dag får delebørn. 

Anmeld

27. oktober 2014

lineog4

Nu ved jeg ikke hvor meget samvær du har, men måske I skulle kigge på samvær for du lyder som du gerne ville dit barn lidt mere?

med hensyn til mærkedage og fester i familien, så kan du jo ikke planlægge dig fra dig, jo lige mormors fødselsdag, men ellers vil der jo altid komme noget og synes I skal have en snak om at jeres barn for så vidt det er muligt kan deltage i de store festivitasser i begge familier så han/hun føler sig som en aktiv del i begge familier og ikke bare en tilfældig gæst. Ved jo ikke hvordan din mand har det med sin egen fødselsdag, men jeg personligt er græsk katolsk med min, og skulle der være en festivitas eller andet på selve dagen så kunne jeg sagtens nøjes med en opringning.

Men var jeg dig forsøgte jeg at tage en konstruktiv snak om hvordan I forholder jer til festivitas frem for en rigid regel om hver anden år. Hvilket jo heller ikke løser problemet i år, hvis det så er fars år.

Anmeld

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Nu ved jeg ikke hvor meget samvær du har, men måske I skulle kigge på samvær for du lyder som du gerne ville dit barn lidt mere?

med hensyn til mærkedage og fester i familien, så kan du jo ikke planlægge dig fra dig, jo lige mormors fødselsdag, men ellers vil der jo altid komme noget og synes I skal have en snak om at jeres barn for så vidt det er muligt kan deltage i de store festivitasser i begge familier så han/hun føler sig som en aktiv del i begge familier og ikke bare en tilfældig gæst. Ved jo ikke hvordan din mand har det med sin egen fødselsdag, men jeg personligt er græsk katolsk med min, og skulle der være en festivitas eller andet på selve dagen så kunne jeg sagtens nøjes med en opringning.

Men var jeg dig forsøgte jeg at tage en konstruktiv snak om hvordan I forholder jer til festivitas frem for en rigid regel om hver anden år. Hvilket jo heller ikke løser problemet i år, hvis det så er fars år.

Jeg har kun hveranden weekend fra fredag eftermiddag til søndag eftermiddag, men har prøvet at få det udvidet til at vi aflevere i børnehaven mandagmorgen...

Men jeg vil prøve at tale med ham om det - det kunne jo lige så vel være den anden vej rundt. 

Anmeld

27. oktober 2014

Nystart

Hvor gammel er barnet? 

For på et tidspunkt kan og vil barnet jo ytre sig om at barnet måske gerne vil med til.mormors føsdag og ikke fars....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.