fødselsdag samme dag, hvad gør vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.156 visninger
25 svar
40 synes godt om
26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Min eksamen og min mor har fødselsdag samme dag og mens vi stadig var sammen gik det fint med at finde ud af hvordan vi delte dagen, men siden vi gik fra hinanden har vi haft problemer.

Når jeg havde vores barn gav jeg min eks lov til at have ~~~ et par timer ekstra så de kunne fejre ham, men når h*n er hos min eks, så skal jeg nærmest tigge ham om lov til at få ~~~ med til min mor - også selv når min mor bliver rundt.

Min kæreste og jeg kiggede i kalenderen og så de næste ti år frem kommer vi ikke til at have ~~~ på dagen, ligesom på barnets og min. Jeg overvejer derfor om jeg skal få lavet en fast aftale om at vi har ~~~ hverandet år.

Kan man tillade sig det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2014

nielsen80

Må indrømme jeg godt kan forstå din ex. Ville selv være meget ked af, at min datter ikke var hos mig på min fødselsdag - kan også godt forstå dig og din mor, men synes nok i dette tilfælde, at farens behov bør kommer før bedstemor.....Også ville jeg spørge om, man måske kunne gøre en undtagelse på runde fødselsdage.

Anmeld

26. oktober 2014

Michelle88

Synes da at det må være dejligt for din eks at han har barnet på hans fødselsdag. Så må din mor jo holde hendes fødselsdag en anden dag, hun går vel heller ikk så meget op i det i hendes alder alligevel, udover når der er rundt. Så synes klart at fars fødselsdag er vigtigst..

Anmeld

26. oktober 2014

Maise86

Michelle88 skriver:

Synes da at det må være dejligt for din eks at han har barnet på hans fødselsdag. Så må din mor jo holde hendes fødselsdag en anden dag, hun går vel heller ikk så meget op i det i hendes alder alligevel, udover når der er rundt. Så synes klart at fars fødselsdag er vigtigst..

Desværre er i i den situation, hvor i ikke er sammen længere. Der er fastlagt noget samvær og det må i desværre forholde jer til. 

Kan sagtens forstå far at han ønsker at være sammen med sit barn og synes egentlig også det er okay at mormor så bliver nedprioriteret  Ikke at det er sjovt, men tænker desværre det er vilkårene når man ikke er sammen 

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Må indrømme jeg godt kan forstå din ex. Ville selv være meget ked af, at min datter ikke var hos mig på min fødselsdag - kan også godt forstå dig og din mor, men synes nok i dette tilfælde, at farens behov bør kommer før bedstemor.....Også ville jeg spørge om, man måske kunne gøre en undtagelse på runde fødselsdage.

Vores barn bor hos min eks.

Jeg forstår også godt at han gerne vil have ~~~ på sin fødselsdag, men når jeg spørger om h*n må komme til os så vi kan fejre en af mine forældre, mig eller barnet - så får jeg stort set altid nej. Det er det der er problemet; må jeg aldrig få lov at have min førstefødte med fordi det ikke er min samvær? Også selvom det kun er få timer mens far alligevel er på arbejde? 

Anmeld

26. oktober 2014

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Desværre er i i den situation, hvor i ikke er sammen længere. Der er fastlagt noget samvær og det må i desværre forholde jer til. 

Kan sagtens forstå far at han ønsker at være sammen med sit barn og synes egentlig også det er okay at mormor så bliver nedprioriteret  Ikke at det er sjovt, men tænker desværre det er vilkårene når man ikke er sammen 

jeg ved der er fastsat samvær, men når ~~~ bor fast hos far, så er det jo ham der er sammen med vores barn flest dage om året - hvilket vil sige at h*n også er hos sin far på sin egen fødselsdag, min fødselsdag, min fars fødselsdag og alle andre specielle dage.

vi måtte ikke engang få ~~~ med til fætteren og kusinens barnedåb fordi det ikke lå i vores samvær - ungen skulle bare være hos sin farmor fordi far skulle arbejde.

Det er derfor jeg ikke kan se nogle problemer med at få lavet en aftale ang. specielle dage.

Anmeld

26. oktober 2014

Nystart

Her har vi delebørn.

Og er et fars weekend ja så er det fars weekend..... Og så må mormor holde en anden dag....

Anmeld

26. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det er da helt klart din eksmand der har første prioritet. - så må din mor holde en anden dag. Jeg ville ikke pille i samværet/samarbejdet for sådan en lille ting. 

Anmeld

26. oktober 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Min eksamen og min mor har fødselsdag samme dag og mens vi stadig var sammen gik det fint med at finde ud af hvordan vi delte dagen, men siden vi gik fra hinanden har vi haft problemer.

Når jeg havde vores barn gav jeg min eks lov til at have ~~~ et par timer ekstra så de kunne fejre ham, men når h*n er hos min eks, så skal jeg nærmest tigge ham om lov til at få ~~~ med til min mor - også selv når min mor bliver rundt.

Min kæreste og jeg kiggede i kalenderen og så de næste ti år frem kommer vi ikke til at have ~~~ på dagen, ligesom på barnets og min. Jeg overvejer derfor om jeg skal få lavet en fast aftale om at vi har ~~~ hverandet år.

Kan man tillade sig det?

Forstår din eks. til fulde må jeg sige. Jeg ville være rigtig ked af ikke at have min datter hos mig på min fødselsdag. Han er dit barns far, og han kommer altså meter før mormor. Så jeg ville acceptere at sådan er det. Dog ville jeg snakke med ham om, at når din mor bliver rundt, om du ikke kan have hende der. 

Du ville vel også været trist over ikke at have dit barn hos dig hvert andet år på din fødselsdag, fordi farmor tilfældigvis havde fødselsdag samme dag. 

Anmeld

26. oktober 2014

Kløver

Jeg synes nu det er fair at din Els vil have barnet på sin fødselsdag. Det er langt de færreste som kan holde fødselsdag og have gæster på dagen og man kan sagtens planlægge sig ud af det, jeg bliver feks 30 i år men da jeg har til jul holder jeg det først næste sommer det er heller ikke altid min mor ser hendes børn på dagen for hendes eller deres fødselsdag pg det samme gælder min mormor og farmor  

man kan sagtens have en speciel fødselsdag om den holdes på dagen eller en anden dag  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.