Adfærds vanskeligheder hos 3.5 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2014

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Her kan det være ret så voldsomt . Og ikke særlig sjovt, mest af alt pga jeg intet kan gøre , som om han er uden for " rækkevidde " han lukker af for kommunikation.

jamen fysioterapeuten på sygehuset som har været indenover med sensorisk profile, anbefalede at han fik en pause i børnehaven om eftermiddagen INDEN afhentning . Hun forklarede det som et glas vand, at hans bægre bliver fyldt op i løbet af dagen og i det jeg kommer " vælter læsset " bægret er fyldt. Hun sagde , at det kunne hjælpe, hvis børnehaven hjalp ham med at tappe vand fra glasset ( med en pause ) så ville der være plads til skiftet. 

Giver det mening ?? Lidt svært at forklare på skrift .

vi har gået hos en fysioterapeut, som vi selv har betalt for. Netop for at få vejledning. Hun siger, at det der sker, er at i deres hoved har de et system. Dvs en film i deres hoved af hvad der skal ske. Når vi så kommet for at hente, brydes det system og deres verden vælter. Når det system brydes går der 10-15 min til de er klar til forandring. Hvis de afbrydes i den tid ( de 10-15 min ) starter tiden forfra. 

de børn der er signal stærke er også sensitive. Som jeg har forstået bliver de kaldt signalstærke pga af deres reaktioner. Men ved ikke så meget om det.

Jeg tror jeg forstår hvad det er du beskriver. Altså med en pause inden han bliver hentet. 

Det med filmen genkender jeg. Han har et helt klart billede af hvordan tingene skal være og selv om jeg forbereder ham på at det kan være anderledes, så vælter han alligevel hvis det ikke bliver sådan. Nogen gange er det værre end andre, men der er som regel en reaktion. Og for nylig er han begyndt at slå med det samme når han ikke ved hvordan han ellers skal reagere. Det er naturligvis også en test af os, for at se hvor langt han kan gå, men det er sgu svært altid at være på forkant og vide hvad man bedst kan gøre. Selvom vi forsøger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2014

Happiness

Anonym skriver:

Ja, jeg tror helt sikkert jeg vil prøve at nævne det for dem i bhv, at jeg lige ringer derned inden jeg henter ham, så han er forberedt. Det er jo det han har det svært med lige for tiden. Og så skift i aktiviteter i det hele taget.

Kunne være jeg skulle prøve det med tryk næste gang. Tror han flipper endnu mere, men det skal forsøges, måske det hjælper, det må jeg jo være åben for

Har dit barn haft night terror? Eller bare voldsomme mareridt?

Vi tror han har night terror. Han vågner gerne 2-6 gange om natten i skrig. Han er endda for nyligt gået i søvne skrigende  MEGET skræmmende! 

Anmeld

31. oktober 2014

bøllen

Anonym skriver:

Jeg tror jeg forstår hvad det er du beskriver. Altså med en pause inden han bliver hentet. 

Det med filmen genkender jeg. Han har et helt klart billede af hvordan tingene skal være og selv om jeg forbereder ham på at det kan være anderledes, så vælter han alligevel hvis det ikke bliver sådan. Nogen gange er det værre end andre, men der er som regel en reaktion. Og for nylig er han begyndt at slå med det samme når han ikke ved hvordan han ellers skal reagere. Det er naturligvis også en test af os, for at se hvor langt han kan gå, men det er sgu svært altid at være på forkant og vide hvad man bedst kan gøre. Selvom vi forsøger

Så lige denne idag måske den kunne hjælpe dig 

sensitiv-familie.dk/nedsmeltning-overstimulering-sensitive-boern/

Anmeld

3. november 2014

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Så lige denne idag måske den kunne hjælpe dig 

sensitiv-familie.dk/nedsmeltning-overstimulering-sensitive-boern/

Tak for linket. Det beskriver det jo bare super godt!! Vil faktisk tage den med til mødet med børnehaven, så vi kan få en snak om hvad vi kan gøre ved afhentningssituationerne. Så tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.