38 snart 39 er det egoistisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2014

millemor38

B1991 skriver:

jeg var 13 da min mor kom og sagde at jeg skulle have en lille søster.

jeg må da lige sige jeg troede hun var åndsvag og jeg var så sur på hende. men så gik der 2 uger så var jeg super glad for hende.

men elsker min lillesøster over alt  

Ja tænkte det nok..... tror det er tanken om at sex er ulækkert for hende og hun er helt klar over at det ikke er storken der kommer et smut forbi. Hun har lidt den holdning at mor og far og dronningen og kongen gør dét ikke. Sødt ikke? 

Da hun fik lillesøster i armene bare en lille time gammel græd hun fordi hun blev så rørt og glad. Dejlig pige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2014

millemor38

LouiseEm skriver:

Synes overhovedet ikke det er egoistisk. Min mor fik min lillesøster da hun var sidst i 30'erne. Men som andre også skriver, du kan jo på ingen måde være sikker på at få en søn? Hvad hvis det bliver endnu en datter? 

Jeg ville som sagt sikkert grine i timevis som sidst og ikke købe tøj før scanningen har talt. En pige mere ville være velkommen og så ville jeg sige at der er en mening med alt hvad man får ud af livet som jeg iøvrigt altid gør. Så det ville ikke være en " øv så gik det heller ikke denne gang " reaktion mere "så tager vi lige 4år mere med Askepot, tornerose, Belle og ariel" reaktionen 

Anmeld

24. oktober 2014

Stjerneskud84

Slet ikke egoistisk..  Hvis du/I ønsker jer en til, så spring ud i det.. Overskuddet skal også være der 

Anmeld

24. oktober 2014

modesty

Hej piger. 

Jeg er allerede velsignet med to vidunderlige tøser på hhv 12 og 6 år. Men for 17 år siden mistede jeg min første fødte som var bare 4 mdr da vi begravede ham. Det var et chok han var syg selvom jeg havde gjort min jordemoder opmærksom på jeg følte hikke men ikke mere end det...... hun tog det ikke alvorligt og da Nicklas kom til verden havde han svær rygmarvsbrok og var lam fra brystet og ned. Den gang vidste man ikke at som jern er vigtig er også forlinsyre. Under mine graviditeter med pigerne er jeg blevet fulgt tæt og de fejler intet.

Jeg kan bare ikke lukke bogen. Sidder fast i drømmen om en søn. Men med alderen stiger risikoen for misdannelser og måske er det egoistisk at få barn så sent.

Nogen der har erfaring med min problemstilling? 

Milllemor38

Jeg synes bestemt ikke at det er egoistisk at få barn i den alder, det kender jeg mange der har gjort.

Anmeld

24. oktober 2014

lineog4

millemor38 skriver:

Hej piger. 

Jeg er allerede velsignet med to vidunderlige tøser på hhv 12 og 6 år. Men for 17 år siden mistede jeg min første fødte som var bare 4 mdr da vi begravede ham. Det var et chok han var syg selvom jeg havde gjort min jordemoder opmærksom på jeg følte hikke men ikke mere end det...... hun tog det ikke alvorligt og da Nicklas kom til verden havde han svær rygmarvsbrok og var lam fra brystet og ned. Den gang vidste man ikke at som jern er vigtig er også forlinsyre. Under mine graviditeter med pigerne er jeg blevet fulgt tæt og de fejler intet.

Jeg kan bare ikke lukke bogen. Sidder fast i drømmen om en søn. Men med alderen stiger risikoen for misdannelser og måske er det egoistisk at få barn så sent.

Milllemor38

Jeg mistede min datter for 8 år siden og har efterfølgende fået to sønner - dog var min datter ikke min første fødte men jeg havde også endnu en datter, så i dag har 3 levende: 1 pige og 2 drenge.

havde jeg en mand der ville have flere børn, gjorde jeg det og nok i et desperat forsøg på at få en pige selvom jeg ville elske hver evig eneste dreng jeg fik. 

Men min mand vil ikke have flere børn (og det er nok også meget godt) og jeg har derfor måtte se i øjnene den lille pige ikke kommer, og har tænkt en masse tanker. Ville jeg nærme mig at føle mig mere hel fordi jeg fik en pige? Jeg er ikke sikker, egentlig ville jeg gerne sige: nej det ville jeg ikke blive - men jeg tror ikke på det. Jeg ved godt ingen pige og heller ikke hundrede piger på nogen måde kan fylde det kæmpe hul der er hvor Lia skulle være, jeg ved jeg ikke vil mangle Lia mindre fordi jeg fik en pige i armene, men samtidig ved jeg at nogen af de små latterlige ting og drømme kunne udleves hvis jeg fik en pige, jeg kunne sy den kjole der ligger stof til og som har ligget der i 8 år, jeg kunne kæbe den dukke der kravler op i hænderne på mig hver gang jeg går i en legetøjsbutik, jeg kunne flette den fletning osv. Så jo det ville give en ro, for jeg ville kunne gøre nogen af de ting som jeg kun nåede at drømme jeg skulle med Lia, de drømme er aldrig blevet slukket men jeg har ingen at lave dem med....

Er du egoistisk, vil ikke mere end alle andre der får børn. Men I skal jo nok tænke over hvad ønsket med baby er, og kan det opnås med en baby? 

Tror jeg ville blive helt bange hvis min mand rent faktisk vendte og ville endnu et barn, for hvad om pige så kom og det ikke ændrede noget....?

Anmeld

24. oktober 2014

majba

millemor38 skriver:

Hej piger. 

Milllemor38

Overhoved ikke! Børn er en den største gave man kan få, og hvis i har overskud og kærlighed til et mere så gør det :-) 

min veninde fik en lillesøster da hun var 16 og hendes bror var 11. De tre har sådan et godt forhold :-)

Anmeld

24. oktober 2014

foto på lærred

lineog4 skriver:

Jeg mistede min datter for 8 år siden og har efterfølgende fået to sønner - dog var min datter ikke min første fødte men jeg havde også endnu en datter, så i dag har 3 levende: 1 pige og 2 drenge.

havde jeg en mand der ville have flere børn, gjorde jeg det og nok i et desperat forsøg på at få en pige selvom jeg ville elske hver evig eneste dreng jeg fik. 

Men min mand vil ikke have flere børn (og det er nok også meget godt) og jeg har derfor måtte se i øjnene den lille pige ikke kommer, og har tænkt en masse tanker. Ville jeg nærme mig at føle mig mere hel fordi jeg fik en pige? Jeg er ikke sikker, egentlig ville jeg gerne sige: nej det ville jeg ikke blive - men jeg tror ikke på det. Jeg ved godt ingen pige og heller ikke hundrede piger på nogen måde kan fylde det kæmpe hul der er hvor Lia skulle være, jeg ved jeg ikke vil mangle Lia mindre fordi jeg fik en pige i armene, men samtidig ved jeg at nogen af de små latterlige ting og drømme kunne udleves hvis jeg fik en pige, jeg kunne sy den kjole der ligger stof til og som har ligget der i 8 år, jeg kunne kæbe den dukke der kravler op i hænderne på mig hver gang jeg går i en legetøjsbutik, jeg kunne flette den fletning osv. Så jo det ville give en ro, for jeg ville kunne gøre nogen af de ting som jeg kun nåede at drømme jeg skulle med Lia, de drømme er aldrig blevet slukket men jeg har ingen at lave dem med....

Er du egoistisk, vil ikke mere end alle andre der får børn. Men I skal jo nok tænke over hvad ønsket med baby er, og kan det opnås med en baby? 

Tror jeg ville blive helt bange hvis min mand rent faktisk vendte og ville endnu et barn, for hvad om pige så kom og det ikke ændrede noget....?

Anmeld

31. oktober 2014

millemor38

foto på lærred skriver:

Kære Line.

Vi har en del til fælles og jeg blev meget berørt af din respons.  Du kender den længsel efter det i hvert fald jeg føler mig snydt for. Kan godt forstå i på en måde er kommet videre og selvom din mand ikke ønsker flere børn er dine drømme naturlige men da jeg ikke ved under hvilke omstændigheder din skat er gået i forvejen under kan jeg kun sige at Nicklas ikke havde fået et godt liv. Det var blevet uværdig så jeg husker det gode men holder døren åben for det køn der vil komme og knuseelske ham eller hende som mine to andre piger.

Jeg håber for dig at din mand ændre mening♥

Anmeld

31. oktober 2014

millemor38

Stjerneskud84 skriver:

Slet ikke egoistisk..  Hvis du/I ønsker jer en til, så spring ud i det.. Overskuddet skal også være der 

Smukt skrevet..

Anmeld

31. oktober 2014

millemor38

foto på lærred skriver:

Undskyld jeg har svaret længere nede....♥

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.