Anonym skriver:
Mig og min kæreste har været sammen i knapt et år. Efter 3 måneder i paradis slog han pludselig op med mig da han ikke kunne se nogen fremtid i vores forhold eller med mig. Det fortrød han med det samme og skrev hver dag i en måned.. Hvor vi så stille og roligt kom sammen (han har haft en dårlig opvækst med en masse omsorgsvigt og en psyko ekskæreste som har fucked ham op) nu er vi så flyttet ind sammen.. Men vi har virkelig mange problemer, han mener at han har fået en dep. Men nævner jeg noget med en psykolog at gøre, så bliver han virkelig sur på mig da han ikke mener at han har brug for det. Han vil gerne klare det selv - dvs. Han bruger 80% af sin tid foran enten computeren eller tv'et. Samtidig så har han ikke overskud til at give mig nærhed/tryghed og det gør mig selvfølgelig ked af det. Han synes jeg brokker mig om alting, at jeg er irreterende og så går han bare og er sur hele tiden. Når jeg så bliver rigtig ked ag et eller andet så gør han ingenting ved det! Og vi har snakket om alt det her og jeg har fortalt ham at han får mig til at føle mig som om jeg intet er værd når han opfører sig sådan, hvor hans svar bare er at han ikke har overskud til det. Jeg elsker ham over alt i verden, jeg ved at jeg vil kæmpe for det her. Men det føles virkelig som om jeg er den eneste der er villig til at gøre noget
han har selvfølgelig også dage hvor han er den fantastiske mand jeg forelskede mig i, synes bare der er flere dårlige dage end gode efterhånden.. Lige nu kom vi lige op at diskutere en lille bagatel som gjorde mig ked af det hvor han så siger at han synes jeg er pisse irreterende og så svarer jeg at det virker som om han altid syntes jeg er irreterende, så svarer han at jeg har ret, for han synes nemlig at jeg altid er irreterende, og så smutter han i seng.. Nu ligger jeg så på sofaen og har håbet at han ville komme ned og sige undskyld. Selv om jeg ved han ikke vil gøre det. Det gør han aldrig.. Jeg er bare så ked af det og har sådan brug for en ordenlig krammer ;( som jeg også ved at jeg ikke får, før jeg selv gør noget for det. Hvilket jeg også ved er forkert, holder bare så utrolig meget af ham. Hvor gør det bare ondt
Åh din stakkel !
Jeg var sammen med min x i fem år - og efter 2,5 år fik kan en svær depression. Jeg elskede ham inderligt højt, og havde den ide, at jeg sagtens kunne redde ham - det skulle JEG nok ordne.
Det første halvanden år, kunne jeg sagtens overleve uden hans kærtegn og interesse for mig - for det var jo bare en fase !
Han vendte op- og ned på dag- og nat, blev sygemeldt, ville ikke til psykolog eller tage medicin (medicin: hvilket jeg til en vis grænse forstod), han så ingen venner, vi kunne til sidst intet snakke om, da hans dage kun foregik foran skærmen, appetitten forsvandt, og hans drømme og gejst for livet forsvandt - og alt blev mere og mere håbløst!
Jeg havde utrolig svært ved at gå fra ham, da jeg følte at han kun havde mig - men min psyke kunne IKKE holde til det ! En dag gik det op for mig, om jeg overhovedet levede det liv, som jeg så gerne ville - eller var jeg bare blevet en hjemmehjælper?
Jeg endte med at gå fra ham, og faktisk hjalp det ham på rette vej - der er lang vej igen for ham, og han bliver formentlig aldrig rask igen - men nu kan han leve !
Min pointe er, at du VIRKELIG skal passe på dig selv. Det er svært, at være blevet forelsket i en person, og pludselig bliver ens drømme revet i stykker. En depression rammer IKKE kun den pågældende person, men også personens nærmeste. Du skal overveje med dig selv, om han er det værd (det lyder egoistisk og tarveligt), og er det ham du vil kæmpe for? For der er INGEN garanti for, at det nogensinde bliver godt igen !!
Jeg vil på mange områder ønske, at jeg var gået fra ham noget før - for det svære ved denne situation er, at han formentlig ALDRIG kommer til at forstå hvad du har og hvad du netop gennemgår. En depressiv er så hårdt ramt, at de ikke forstår hvilke konsekvenser depressionen havde for alle andre. Det bebrejder jeg ikke den depressive, men du skal virkelig afgøre, om han er det værd !!
Pas på dig selv, og brug ikke flere år som jeg - tiden får du aldrig igen !!