Anonym skriver:
Mig og min kæreste har været sammen i knapt et år. Efter 3 måneder i paradis slog han pludselig op med mig da han ikke kunne se nogen fremtid i vores forhold eller med mig. Det fortrød han med det samme og skrev hver dag i en måned.. Hvor vi så stille og roligt kom sammen (han har haft en dårlig opvækst med en masse omsorgsvigt og en psyko ekskæreste som har fucked ham op) nu er vi så flyttet ind sammen.. Men vi har virkelig mange problemer, han mener at han har fået en dep. Men nævner jeg noget med en psykolog at gøre, så bliver han virkelig sur på mig da han ikke mener at han har brug for det. Han vil gerne klare det selv - dvs. Han bruger 80% af sin tid foran enten computeren eller tv'et. Samtidig så har han ikke overskud til at give mig nærhed/tryghed og det gør mig selvfølgelig ked af det. Han synes jeg brokker mig om alting, at jeg er irreterende og så går han bare og er sur hele tiden. Når jeg så bliver rigtig ked ag et eller andet så gør han ingenting ved det! Og vi har snakket om alt det her og jeg har fortalt ham at han får mig til at føle mig som om jeg intet er værd når han opfører sig sådan, hvor hans svar bare er at han ikke har overskud til det. Jeg elsker ham over alt i verden, jeg ved at jeg vil kæmpe for det her. Men det føles virkelig som om jeg er den eneste der er villig til at gøre noget
han har selvfølgelig også dage hvor han er den fantastiske mand jeg forelskede mig i, synes bare der er flere dårlige dage end gode efterhånden.. Lige nu kom vi lige op at diskutere en lille bagatel som gjorde mig ked af det hvor han så siger at han synes jeg er pisse irreterende og så svarer jeg at det virker som om han altid syntes jeg er irreterende, så svarer han at jeg har ret, for han synes nemlig at jeg altid er irreterende, og så smutter han i seng.. Nu ligger jeg så på sofaen og har håbet at han ville komme ned og sige undskyld. Selv om jeg ved han ikke vil gøre det. Det gør han aldrig.. Jeg er bare så ked af det og har sådan brug for en ordenlig krammer ;( som jeg også ved at jeg ikke får, før jeg selv gør noget for det. Hvilket jeg også ved er forkert, holder bare så utrolig meget af ham. Hvor gør det bare ondt
det er rigtigt hårdt at være sammen med en der har det svært og som har svært ved at overskue sig selv og omverden.
At han syntes du er irriterende kan bunde i hans evt. depression. Jeg syntes du skal få ham til læge, ring og bestil en tid til ham - tag den beslutning for ham og kæmp den kamp og find dig i det skænderi der evt. kommer ud af det, for hvis han har en depression kan han have brug for hjælp og her er det ikke altid at psykolog er den rigtige udvej - jeg har flere tæt på hvor det ikke har været den rigtige løsning for dem.
samtidig syntes jeg det er vigtig at du sætter dig ned og får en seriøs snak med ham, fortæl ham at du elsker ham og vis forståelse for hans situation men sæt samtidig det krav til ham at han må slippe for alt derhjemme men han skal kæmpe for dig og jeres forhold. det er den kamp han skal tag nu, så skal du nok stå for det hele derhjemme i en periode.
Hav tålmodighed med ham, det tager tid og han har brug for tid, det er hårdt lige nu og øv med øv på men når i kommer ud på den anden side er i som par og personer styrket.
syntes det er flot du ikke bare vender ham ryggen når det bliver hårdt. Du er super sej og du fortjener ikke bare et men mange kram!

Anmeld