Fra hypermobil til handicappet!! (Langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2014

Stjerneskud84

Nørreslet skriver:

Det var da så lidt  

Jeg kender til dynerne fordi min bror og hans kones ene datter har ADHD og har haft overvejet de kugle dyner men deres datter sover fint, men jeg er simpelthen så pokkers nysgerrig et menneske at jeg spurgte dem hvad de gør

Ja prøv at snakke med dem når hun har fået en plads  

Ja, det er da ret interessant hvad de gør 

Tager hvert fald kontakt til dem og høre ad.. Jeg har ikke nogen anelse om hvornår hun får en plads i børnehave, indtil da, har jeg sagt at jeg ønsker ikke at de finder en midlertidig børnehave til hende, for det kan hun ikke overskue og det bliver hun mere forvirret af.. Så det er blevet lavet sådan at hun bliver i dagplejen indtil der er en plads.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2014

WilliamDSTN

Stjerneskud84 skriver:

Ja, det er da ret interessant hvad de gør 

Tager hvert fald kontakt til dem og høre ad.. Jeg har ikke nogen anelse om hvornår hun får en plads i børnehave, indtil da, har jeg sagt at jeg ønsker ikke at de finder en midlertidig børnehave til hende, for det kan hun ikke overskue og det bliver hun mere forvirret af.. Så det er blevet lavet sådan at hun bliver i dagplejen indtil der er en plads.. 

Det lyder da os som det rigtige ville være synd for din datter

Anmeld

24. oktober 2014

Stjerneskud84

Nørreslet skriver:

Det lyder da os som det rigtige ville være synd for din datter

Meget, deres plan var jo at hun skulle i en midlertidig børnehave, hvor jeg stillede op utilfreds og meddelte at synes jeg ikke var en særlig god idé.. Det accepterede at jeg ønskede hun skulle blive i dagplejen indtil da.. Det er dejligt at de gik med til det. 

Anmeld

24. oktober 2014

WilliamDSTN

Stjerneskud84 skriver:

Meget, deres plan var jo at hun skulle i en midlertidig børnehave, hvor jeg stillede op utilfreds og meddelte at synes jeg ikke var en særlig god idé.. Det accepterede at jeg ønskede hun skulle blive i dagplejen indtil da.. Det er dejligt at de gik med til det. 

ja var rart af dem  

Anmeld

24. oktober 2014

Stjerneskud84

Nørreslet skriver:

ja var rart af dem  

Meget... 

Anmeld

24. oktober 2014

Heidimed lea

stort kram til jer. jeg er sikker på at i har en skøn datter trods de problemer hun har.

Får i noget hjælp til hende. jeg tænker på en special børnehave som kan arbejde målrettet med hende. med motorik sprog osv. det er altså givet godt ud for hende senere i livet.

jo før hun kommer igang jo bedre.

Anmeld

24. oktober 2014

Stjerneskud84

Heidimed lea skriver:

stort kram til jer. jeg er sikker på at i har en skøn datter trods de problemer hun har.

Får i noget hjælp til hende. jeg tænker på en special børnehave som kan arbejde målrettet med hende. med motorik sprog osv. det er altså givet godt ud for hende senere i livet.

jo før hun kommer igang jo bedre.

Lige øjeblikket er hun på visitationsmøder på kommunen, vi venter egentlig bare på at der bliver en plads ledig i en af de 2 special børnehaver vi har i kommunen... 

Når hun er startet, bliver der koblet en ergo og fys på hende, der bliver lavet et genoptræningsplan til hende, det er den nuværende fys der har sagt at det sørger den børnehave for.. Også for at vi ikke skal til genoptræning 2 steder sygehuset og børnehaven.. PPR er koblet på med talepædagog, psykolog og fys (Ved ikke lige om fysen høre under PPR).. 

Hun får hjælp mens hun er i dagpleje og hjemme... Talepædagog, fys og psykologen kommer både i dagplejen og herhjemme for at give os råd og vejledning begge steder.. 

Anmeld

24. oktober 2014

foto på lærred

åh bliver helt rørt af din mail. Man tager jo så mange ting for givet med sine børn, og at læse din historie gør virkelig en for taknemmelig for alt det man har. Jeg tænker på, om der mon er en støtteforening eller lign. som du kan søge trøst (her i starten hvor alt bare er så overvældende nyt) og selvfølgelig også senere til råd, støtte og dele glæder og sorger med? Måske hospitalet kan henvise.. 

Det lyder som om I jo virkelig støtte op og gør alt det bedste for jeres lille pige. Jeg håber, den fremgang hun har vist vil fortsætte i rigtig lang tid. Hun lyder som en dejlig, gæv lille pige. 

Held og lykke med det hele. 

Mvh

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk 

Den perfekte julegave til manden

Anmeld

27. oktober 2014

Stjerneskud84

foto på lærred skriver:

åh bliver helt rørt af din mail. Man tager jo så mange ting for givet med sine børn, og at læse din historie gør virkelig en for taknemmelig for alt det man har. Jeg tænker på, om der mon er en støtteforening eller lign. som du kan søge trøst (her i starten hvor alt bare er så overvældende nyt) og selvfølgelig også senere til råd, støtte og dele glæder og sorger med? Måske hospitalet kan henvise.. 

Det lyder som om I jo virkelig støtte op og gør alt det bedste for jeres lille pige. Jeg håber, den fremgang hun har vist vil fortsætte i rigtig lang tid. Hun lyder som en dejlig, gæv lille pige. 

Held og lykke med det hele. 

Mvh

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk 

Den perfekte julegave til manden

Tak for dit svar.. 

Jeg er heldigvis i et par grupper på fb, hvor jeg får luftet ud og spurgt end masse... Handicap verden er så ny for os, at jeg ikke kan finde hoved og hale i det.. En stor jungle er det.. 

Hele formiddagen har jeg idag brugt på at søge kropsbåren hjælpemiddel til hende, kørsel til dagtilbud og mangler at søge om kørsel til behandling en gang i ugen som er ridefysioterapi.. Det var godt nok også svær at sidde i ansøgning og skrive, for hvordan skal man lige formueler sig osv der ud af... Kan nu gå og vente svar på det, ved ikke hvor længe de tager om at vurdere sådanne sager.. 

Jeg synes selv vi gør meget godt for hende og hendes søster..  Vi gør hvert fald alt det vi kan, vi har også fået klap på skulderen og ros, det er dejligt i så svær en tid, hvor det hele bare går op og ned, hvordan gør vi lige det og hvordan tackler vi lige det bedst.. 

Vi har koblet en fys på hjemme og i dp samt talepædagog og PPR psykolog, hun er bare fantastisk, hende er jeg rigtig glad for.. 

Anmeld

27. oktober 2014

Røverdatter

Stort kram til jer alle! 

Det må være hårdt og livsbekræftende på samme tid. Ønsker jer alt det bedste, og mange positive vibes jeres vej  I virker som en dejlig, varm familie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.