Godt at du er åben omkring det. Kan du evt få tilknyttet en psykoterapeut til at håndtere angsten mht fødslen? Og få snakket med ham/hende om hvor din angst ligger, og hvordan det kan blive bedre?
Jeg fik nemlig tilknyttet en, også grundet angst. Det var super, og hun kom også op på hospitalet efter jeg havde født, for at tale forløbet igennem. Det var super godt, især fordi man hurtigt bliver forelsket i det lille myr, og glemmer oplevelsen som man lige har været igennem.
Man kan også få noget beroligende under fødslen, hvis du skulle gå hen og få et angstanfald. Som ikke går ind og påvirker baby.
Og jeg fik også tilbudt op til 5 dage på barselsgangen, så jeg følte mig helt ovenpå. Tog dog kun 2, men det var rart at vide at jeg kunne blive, hvis det nu var 
Det er ikke til at spøge med, når der er tale om en decideret angst. Mange troede jeg "bare" frygtede fødslen, og var slet ikke klar over hvad der foregik. Det gjorde bare situationen værre, at de sagde "det skal nok gå, det er normalt at have det sådan" osv...
Her var det psyokoterapien der fik mig igennem fødslen, og så blev jeg sat igang dagen før termin. Overlægen som jeg snakkede igangsættelse med, var ellers ved at give mig et kejsersnit, da han var i tvivl om jeg ville kunne komme igennem fødslen, men jeg var endnu mere angst for et kejsersnit.
Det skal siges at jeg fik et angstanfald under fødslen. Men jeg kan huske hele forløbet, fordi jeg havde fået redskaberne til at komme igennem det.
Du er velkommen til at skrive privat, hvis du har brug for at snakke om det