ferie eller institution, dilemma med far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2014

sne190810

Baby15 skriver:

Min fætters kæreste fik børnene sidste jul fordi far ville sende dem afsted, uden en "god grund" (han er studerende  

så... Det ikke naivt at tro at de kan hjælpe, og SELVFØLGEDIG kan de nå at reagere på 2 måneder ? 

Det er da på ingen måde en selvfølge, at statsamtet reagerer inden for 2 måneder.

.... Og da slet ikke på noget så banalt om et delebarn skal sendes i institution eller ej. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2014

TNBC

Baby15 skriver:

Min fætters kæreste fik børnene sidste jul fordi far ville sende dem afsted, uden en "god grund" (han er studerende  

så... Det ikke naivt at tro at de kan hjælpe, og SELVFØLGEDIG kan de nå at reagere på 2 måneder ? 

Og? Bare fordi det skete for hende, er det ikke sikkert det er sådan hver gang. Der kan jo også ligge noget andet bag ved beslutning. Og hvorfor ikke prøver at løse det selv, hvis man alligevel kan snakke sammen uden at begynde at råbe og skrige?

Jeg synes i hvert fald at det er trist at man skal hive amtet ind over på grund at en forælder sender sine børn i børnehave.  Jeg vil fandeme blive sur, hvis min ex blandede sig i hvad jeg gør, hvis børnene ikke lider overlast.

Anmeld

20. oktober 2014

Baby15

Yurie skriver:

Og? Bare fordi det skete for hende, er det ikke sikkert det er sådan hver gang. Der kan jo også ligge noget andet bag ved beslutning. Og hvorfor ikke prøver at løse det selv, hvis man alligevel kan snakke sammen uden at begynde at råbe og skrige?

Jeg synes i hvert fald at det er trist at man skal hive amtet ind over på grund at en forælder sender sine børn i børnehave.  Jeg vil fandeme blive sur, hvis min ex blandede sig i hvad jeg gør, hvis børnene ikke lider overlast.

Tja, hvis min mand og jeg gik fra hinanden og han sendte dem afsted når han selv havde ferie, så ville jeg søge om ændring da det efter min mening ikke er bedst for børnene. 

Siger ikke det sker for alle, men det gør åbenbart for nogen  

Anmeld

20. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Baby15 skriver:

Tja, hvis min mand og jeg gik fra hinanden og han sendte dem afsted når han selv havde ferie, så ville jeg søge om ændring da det efter min mening ikke er bedst for børnene. 

Men hvor går grænsen så for hvad man kan/bør/må blande sig i? Hvis mor har 0 sukker politik - skal far så også automatisk det? - fordi 0 sukker jo unægteligt er sundere for barnet? 

Anmeld

20. oktober 2014

TNBC

Baby15 skriver:

Så du vil bestemme hvad din ex måtte gøre med børnene, for du er den eneste der ved hvad der er bedst for børnene?  Så længe de ikke er der fra åben til luk, kan jeg ikke se noget galt ved at de bliver sendt af sted. Så længe de får noget ferie på et eller andet tidspunkt. Hvordan kan du vide hvad der er bedst for barnet, i de dage du ikke er samen med det?

Og hvis man er studerende som ham i dit ex, kunne det tænkes at man ville ordne skolearbejde, så man kunne være sammen senere, og så er det da bedre de hsr nogen at lege med, end at far skal tyse på dem hele tiden. 

Anmeld

20. oktober 2014

tarkoflen

Er det ikke en mulighed at sætte jer ned sammen og snakke om hvorfor de mener det er bedst at de er mest muligt i institution? Jeg tænker han da må have en god grund? At du henter dem mens de skulle have været i institution synes jeg personligt ville være en endnu værre løsning for børnene, det kan kun blive noget rod, hvis du spørger mig. Jeg kan sagtens forstå at det ikke er til at bære at de skal være væk så længe, men så må l snakke om det og ikke om hvorvidt han holder ferie nok med dem. Det må kommer anden række. 

Anmeld

21. oktober 2014

Nystart

Lige mht institution i ferien....

Min datter elsker at komme afsted, Os når der er ferie.... Hun får bare kortere dage, men hun nyder den hygge ogstemning der er.. Nu er hun 9 og tuller os afsted i sfo når hun har ferie som hun holder ved mig... Ved far kan hun ikke da vi bor 100 km fra hinanden....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.