Nu er jeg selv bonus mor til en skøn knægt på 4 år og venter mit eget første barn til Marts.
Jeg kan sagtens se det fra din side! 10 dage er lang tid at undvære børnene... men som mange andre herinde også pointerer, så er det IKKE ideelt for børnene at være hos dig i institutionstiden og så hos far om aftenen. Det bliver de kun forvirrede af.
Jeg forstår at din ex siger nej til dit forslag og jeg forstår dig. I må lave en aftale om, at i forkorter den tid han skal have børnene, så det passer bedre med de 7/7 i plejer.
Vi har selv "problemet" med 7/7 ordningen her i huset... min mands ex går hjemme pga. Bækkenløsning (ja, hun er også gravid) og hun har svært ved at undvære sin søn i de 7 dage, hvor han er hos os... netop fordi hun går så meget hjemme, så savner hun ham ekstra meget.. min mand har valgt at efterkomme hendes ønske om at hun har ham 8/6 i stedet for 7/7 det sidste halve år (indtil fødslen her sidst i Oktober) simpelthen fordi han er rigtig flink! Han savner sin søn mindst ligeså meget som hende, men har så en bedre måde at takle det på.
Men tror helt ærligt nogengange at man som mor, glemmer at faderen til børnene elsker dem ligeså højt som man selv gør!
Mit bedste råd er, at samle jer allesammen (også faderens nye kæreste) og så få talt igennem, hvad det er for nogle følelser der går igennem jer... Det er guld værd og jeg er sikker på, at det er en meget bedre måde at gøre tingene på, istedet for som nogen foreslår, at kontakte statsforvaltningen bare fordi faderen vil sende børnene i institution... det gør bare ondt værre!
Håber du kunne bruge mit lange svar til noget :-)
Kram herfra
Anmeld