ferie eller institution, dilemma med far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2014

lineog4

Man kunne vende den om: ville du synes det bar okay han blandede sig i hvor meget du holdt børnene fri eller hentede tidligt? Hvad om han kom og sagde: nu skal vi finde en løsning så dagene hos dig er sådan som jeg også synes er bedst, ergo skal vi have talt om er max loft for fridage pr måned. 

Nej vel, du vil have lov at bestemme hvor meget og hvor ofte du holder fri med dine børn, hvad I laver på fridagene, hvad tid du henter i institution osv. På samme måde ønsker han at være bestemmende når børnene er hos ham - og må indrømme jeg også kunne blive provokeret hvis min ex kom og sagde: hvad om jeg tager børnene i institutions tiden. Og i den provokation kunne jeg også få sagt noget dumt som: jeg synes de skal være så meget som muligt i børnehave! Og det vel og mærke uden overhovedet at mene det, men bare fordi jeg ikke anede hvad jeg skulle svare, for det jeg havde lyst til at sige var: hold dine hænder væk når jeg er så heldig at have børnene hos mig.

kan sagtens forstå 10 dage er sindsyg lang tid at undvære dem, så måske I hellere skulle tale om det, måske få dem hjem et par dage før så det kun er næsten de 7 dage. Eller måske at han fik dem lidt tidligere i juleferien eller.... Tænker hvis du også har termin i starten af januar, kan du vel heller ikke love at have dem når de skal i børnehave?

men jeg forstår dit savn, men forstår også din ex

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2014

Mutti84

Nu er jeg selv bonus mor til en skøn knægt på 4 år og venter mit eget første barn til Marts. 

Jeg kan sagtens se det fra din side! 10 dage er lang tid at undvære børnene... men som mange andre herinde også pointerer, så er det IKKE ideelt for børnene at være hos dig i institutionstiden og så hos far om aftenen. Det bliver de kun forvirrede af.

Jeg forstår at din ex siger nej til dit forslag og jeg forstår dig. I må lave en aftale om, at i forkorter den tid han skal have børnene, så det passer bedre med de 7/7 i plejer.

Vi har selv "problemet" med 7/7 ordningen her i huset... min mands ex går hjemme pga. Bækkenløsning (ja, hun er også gravid) og hun har svært ved at undvære sin søn i de 7 dage, hvor han er hos os... netop fordi hun går så meget hjemme, så savner hun ham ekstra meget.. min mand har valgt at efterkomme hendes ønske om at hun har ham 8/6 i stedet for 7/7 det sidste halve år (indtil fødslen her sidst i Oktober) simpelthen fordi han er rigtig flink! Han savner sin søn mindst ligeså meget som hende, men har så en bedre måde at takle det på.

Men tror helt ærligt nogengange at man som mor, glemmer at faderen til børnene elsker dem ligeså højt som man selv gør! 

Mit bedste råd er, at samle jer allesammen (også faderens nye kæreste) og så få talt igennem, hvad det er for nogle følelser der går igennem jer... Det er guld værd og jeg er sikker på, at det er en meget bedre måde at gøre tingene på, istedet for som nogen foreslår, at kontakte statsforvaltningen bare fordi faderen vil sende børnene i institution... det gør bare ondt værre!

Håber du kunne bruge mit lange svar til noget :-)

Kram herfra

Anmeld

20. oktober 2014

sne190810

Baby15 skriver:

Jeg havde kontaktet amtet  

Hehe... 

Naivt at tro på at det ville gøre noget godt for nogle parter i denne her situation - desuden så endnu mere naivt at tro på at statsamtet ville nå at reagere/handle inden jul/nytår. 

Anmeld

20. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jeg synes da at det er bekymrende at han sender dem i børnehave, når han selv har ferie.. De har lige så meget brug for ferie som vi andre har. Ellers blander jeg mig ikke i hvordan de gør tingene hjemme hos ham. Jeg synes faktisk han er en god far. Og jeg er tryg ved at de er hos ham, og ved at de har lige så meget brug for ham som de har for mig. Men jeg synes ikke det er i orden at sende dem afsted når man selv har ferie..

Mht opdeling af julen, må vi finde på en anden løsning, for synes 10 dage uden dem er for længe ..

Anmeld

20. oktober 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Min eks og jeg snakkede om deling af børnene i juletiden. I år er det min tur til at have dem juleaften, og for at det hele skal gå op kan vi ikke bare køre vores 7/7 uge som vi plejer, i juletiden. Han kom med et forslag, hvor han så skulle have dem fra den 30 dec til 8 januar, dvs at jeg ikke vil komme til at se dem i 10 dage, hvilket jeg synes er LÆNGE! Jeg spurgte som om jeg så ikke kunne få dem i dagtimerne efter nytår, hvis han alligevel ville sende dem i institution. Han tøvede lidt og sagde så nej det synes han ikke var en god ide. Desuden havde ham og hans kæreste ( hun har ingen børn) snakket om at de synes det var meget vigtigt at børnene tilbragte så meget tid som muligt i børnehaven. Bum.. Jeg sagde okay, sådan har jeg det overhovedet ikke. Og han svarede så nej det vidste han godt, det var derfor han havde tøvet. 

Både ham og hans kæreste er under uddannelse som skolelærere, og har derfor en del fri. Men børnene holder aldrig fri sammen med dem, de blir altid sendt i børnehave. Jeg går sygemeldt pga bækkenløsning og har termin 4 jan, så derfor har jeg mulighed for at have mange fridage med ungerne og når de er afsted har de korte dage. Jeg har helt klart indtryk af at de hygger sig i børnehaven med pædagogerne og deres venner, og hinanden for den sags skyld, men jeg mener helt bestemt også at de har brug for ferie og tid sammen med deres forældre. Men istedet vælger ham at sende dem afsted, så han kan sidde derhjemme og spille computer, og pik! ( totalt unødvendig kommentar,I know, er sgu bare så frustreret) 

Hvordan håndterer jeg lige det her??

min eks og jeg har en fast aftale der hedder 23 dec. - 28 dec./28 dec. - 2 jan.

hvis man ser på ugerne ville jeg skulle have ham 19-21 dec. og så først 2-4 jan. men pga. julen har jeg ham 19-21 dec. og så igen 28 dec - 4 jan.

Jeg synes det er rart at have datoerne fast på den måde, for så har vi lige mange dage hen over julen & nytår... og næste år er det jo omvendt...

ang. at sende dem i institution, så fik vi at vide at børn har bedst af at komme afsted så mange dage om ugen som muligt og så give dem korte dage... selvfølgelig skal de også have ferier...

Anmeld

20. oktober 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Vi har endnu ikke haft statsamtet inde over, og vil virkelig gerne undgå det. Han er en strid banan, og jeg ved at han ville stejle helt vildt hvis jeg kontaktede dem det.. 

Jeg er bare ked af at han synes de skal være så meget i børnehave som muligt.. Det burde vel være noget vi som forældre snakkede om, og ikke noget ham og hans kæreste blev enige om.. Det er trods alt også mine børn, når de er hos ham..

jeg hentede en blanket hos Statsamtet som jeg tog med hjem til min eks hvor vi skrev hvordan samværet skulle være og da den var underskrevet sørgede vi for en kopi blev sendt til statsamtet og vupti - så var det ordnet uden at skulle på Statsamtet... jeg har været glad for den løsning, for den er lige så gyldig som deres afgørelse, så da min eks nægtede mig ferie, så havde jeg den...

Anmeld

20. oktober 2014

Baby15

sne190810 skriver:

Hehe... 

Naivt at tro på at det ville gøre noget godt for nogle parter i denne her situation - desuden så endnu mere naivt at tro på at statsamtet ville nå at reagere/handle inden jul/nytår. 

Min fætters kæreste fik børnene sidste jul fordi far ville sende dem afsted, uden en "god grund" (han er studerende  

så... Det ikke naivt at tro at de kan hjælpe, og SELVFØLGEDIG kan de nå at reagere på 2 måneder ? 

Anmeld

20. oktober 2014

esioul

Baby15 skriver:

Min fætters kæreste fik børnene sidste jul fordi far ville sende dem afsted, uden en "god grund" (han er studerende  

så... Det ikke naivt at tro at de kan hjælpe, og SELVFØLGEDIG kan de nå at reagere på 2 måneder ? 

Jeg tænker bare; hvem går ind og vurderer om der er god grund?

Statsamtet kan da ikke se om han sidder med en stor opgave der skal afleveres eller lign. 

Synes det er vildt hvis de går ind og definerer hvad der er en god grund til at sende børnene afsted. 

Anmeld

20. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

En selvfølge er det vidst ikke udfra et eksempel - der er super mange eksempler herinde på det modsatte 

Anmeld

20. oktober 2014

Baby15

esioul skriver:

Jeg tænker bare; hvem går ind og vurderer om der er god grund?

Statsamtet kan da ikke se om han sidder med en stor opgave der skal afleveres eller lign. 

Synes det er vildt hvis de går ind og definerer hvad der er en god grund til at sende børnene afsted. 

De spurgte jo om han sad med en stor aflevering / eksamen i perioden, det kunne han jo ikke bevise, så han sagde nej, men synes de i forvejen havde lang ferie, moren ville gerne have børnene hjemme, så det fik hun. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.