ferie eller institution, dilemma med far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.378 visninger
26 svar
47 synes godt om
19. oktober 2014

Anonym trådstarter

Min eks og jeg snakkede om deling af børnene i juletiden. I år er det min tur til at have dem juleaften, og for at det hele skal gå op kan vi ikke bare køre vores 7/7 uge som vi plejer, i juletiden. Han kom med et forslag, hvor han så skulle have dem fra den 30 dec til 8 januar, dvs at jeg ikke vil komme til at se dem i 10 dage, hvilket jeg synes er LÆNGE! Jeg spurgte som om jeg så ikke kunne få dem i dagtimerne efter nytår, hvis han alligevel ville sende dem i institution. Han tøvede lidt og sagde så nej det synes han ikke var en god ide. Desuden havde ham og hans kæreste ( hun har ingen børn) snakket om at de synes det var meget vigtigt at børnene tilbragte så meget tid som muligt i børnehaven. Bum.. Jeg sagde okay, sådan har jeg det overhovedet ikke. Og han svarede så nej det vidste han godt, det var derfor han havde tøvet. 

Både ham og hans kæreste er under uddannelse som skolelærere, og har derfor en del fri. Men børnene holder aldrig fri sammen med dem, de blir altid sendt i børnehave. Jeg går sygemeldt pga bækkenløsning og har termin 4 jan, så derfor har jeg mulighed for at have mange fridage med ungerne og når de er afsted har de korte dage. Jeg har helt klart indtryk af at de hygger sig i børnehaven med pædagogerne og deres venner, og hinanden for den sags skyld, men jeg mener helt bestemt også at de har brug for ferie og tid sammen med deres forældre. Men istedet vælger ham at sende dem afsted, så han kan sidde derhjemme og spille computer, og pik! ( totalt unødvendig kommentar,I know, er sgu bare så frustreret) 

Hvordan håndterer jeg lige det her??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2014

Baby15

Jeg havde kontaktet amtet  

Anmeld

19. oktober 2014

esioul

Anonym skriver:

Min eks og jeg snakkede om deling af børnene i juletiden. I år er det min tur til at have dem juleaften, og for at det hele skal gå op kan vi ikke bare køre vores 7/7 uge som vi plejer, i juletiden. Han kom med et forslag, hvor han så skulle have dem fra den 30 dec til 8 januar, dvs at jeg ikke vil komme til at se dem i 10 dage, hvilket jeg synes er LÆNGE! Jeg spurgte som om jeg så ikke kunne få dem i dagtimerne efter nytår, hvis han alligevel ville sende dem i institution. Han tøvede lidt og sagde så nej det synes han ikke var en god ide. Desuden havde ham og hans kæreste ( hun har ingen børn) snakket om at de synes det var meget vigtigt at børnene tilbragte så meget tid som muligt i børnehaven. Bum.. Jeg sagde okay, sådan har jeg det overhovedet ikke. Og han svarede så nej det vidste han godt, det var derfor han havde tøvet. 

Både ham og hans kæreste er under uddannelse som skolelærere, og har derfor en del fri. Men børnene holder aldrig fri sammen med dem, de blir altid sendt i børnehave. Jeg går sygemeldt pga bækkenløsning og har termin 4 jan, så derfor har jeg mulighed for at have mange fridage med ungerne og når de er afsted har de korte dage. Jeg har helt klart indtryk af at de hygger sig i børnehaven med pædagogerne og deres venner, og hinanden for den sags skyld, men jeg mener helt bestemt også at de har brug for ferie og tid sammen med deres forældre. Men istedet vælger ham at sende dem afsted, så han kan sidde derhjemme og spille computer, og pik! ( totalt unødvendig kommentar,I know, er sgu bare så frustreret) 

Hvordan håndterer jeg lige det her??

jeg tror jeg ville acceptere den måde han gør det på. Synes ik man kan kontakte amtet fordi han synes de skal i børnehave �� og hvem ved om de holder en hel fridag med børnene, er nok svært at aftale på forhånd hvis ok de har skemaet endnu.

Anmeld

20. oktober 2014

TNBC

Baby15 skriver:

Jeg havde kontaktet amtet  

Hvorfor?

Han gør jo ikke noget forkert. Han har lov til at sende dem i børnehaven, når de er hos ham.

Anmeld

20. oktober 2014

Bshizzle

Den er lidt svær... 

Jeg har osse et delebarn (hver anden weekend hos Far dog). 

Vi har den ordning at vi skiftes til at holde Jul/Nytår med barnet. 

Dvs i år skal jeg ha sønnen.. 

Jeg vil så ha ham fra den 23 dec til den 26 dec. 

Så har hans Far ham fra den 26 dec til den 1 Jan. (Eller så er det den 2 Jan?)  

Dette fungere fint hos os, for så kan vi i de år sønnen er hos Far holde en lille Jul enten den 22 dec eller om aften den 26. 

Men jeg vil rådde dig til at snakke med statsforvaltningen og få Jul / Nytår på plads så i ikke skal igennem en længere uenighed mellem jer. 

Anmeld

20. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tror at det ville være ret forvirrende for så små børn at være hos mor fra 8-15 og resten af dagen hos far. 

Anmeld

20. oktober 2014

Anonym trådstarter

Vi har endnu ikke haft statsamtet inde over, og vil virkelig gerne undgå det. Han er en strid banan, og jeg ved at han ville stejle helt vildt hvis jeg kontaktede dem det.. 

Jeg er bare ked af at han synes de skal være så meget i børnehave som muligt.. Det burde vel være noget vi som forældre snakkede om, og ikke noget ham og hans kæreste blev enige om.. Det er trods alt også mine børn, når de er hos ham..

Anmeld

20. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vi har endnu ikke haft statsamtet inde over, og vil virkelig gerne undgå det. Han er en strid banan, og jeg ved at han ville stejle helt vildt hvis jeg kontaktede dem det.. 

Jeg er bare ked af at han synes de skal være så meget i børnehave som muligt.. Det burde vel være noget vi som forældre snakkede om, og ikke noget ham og hans kæreste blev enige om.. Det er trods alt også mine børn, når de er hos ham..

Det er nu vilkårene når far og mor ikke er sammen mere. 

Så må du give dem fridage og korte dage når de er hos dig. 

Anmeld

20. oktober 2014

Linkae

Hvad han vælger og gør når han har dem er hans valg. Jeg syntes det lyder som en far som iøvrigt ellers rigtig gerne vil sine børn og lyder til i selv har fået samværet til, at køre så syntes jeg absolut ikke ser skal kontaktes nogen amt og jeg syntes du skal undlade at "bestemme" i de dage han har jeres fælles børn, får du intet godt ud af. 

Iøvrigt så mener jeg børnene bliver endnu mere forvirrede, hvis de skal skifte imellem jer i de dage i julen, hellere en stræk hver sted fremfor en masse frem og tilbage. 

Så lige her er mit bedste råd acceptere han gør det på hans måde og du gør det på din måde hos dig. Sådan er det at være dele forældre 

Håber i får en dejlig jul 

Anmeld

20. oktober 2014

TNBC

Anonym skriver:

Ja, selvfølgelig er de stadigvæk dine børn, men når de er hos ham( og hende), bestemmer han hvad de skal og når de er hos dig, bestemmer du. Jeg synes ikke at du skal begynde at blande dig i hvad han gør, så længe de ikke lider overlast. Hvordan ville du have det, hvis han begyndte at sige, at du ikke måtte have dem hjemme så meget, fordi det ikke var godt for dem? Ville du så begynde at sende dem i børnehave mere?

Men I skal have lavet nogle klare regler for jul/nytår, hvis du ikke kan klare at de skal være der i 10 dage, for som andre siger, det er en dårlig ide at lade dem være hos dig i dagtimerne, og så hos far om aften, det vil forvirre dem, når de ikke er ældre.

Sæt jer ned og få det til styr på det, og bland dig uden om hvad han gør med dem i deres uge, så længe de ikke lider overlast.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.