når veninderne bliver gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.643 visninger
27 svar
4 synes godt om
18. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hvordan tackler i det når i selv forsøger, der er kommer følelser der spiller ind, misundelse, jalousi, man bliver ked af det fordi det ikke er en selv. Selvfølgelig bliver man også glad på deres vegne, men man sætter en facade op. Andre der kan nikke genkendende til dette? 

Hvad gjorde i for at det ikke fik påvirket jeres venskab for meget når de er gravide og du ikke er? 

Tak til jer der vil læse med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2014

MorTil4<3

åhhh jo det kender jeg RIGTIGT meget godt til 

føler mig som jordens ondeste person. . 

min stedfars søn og hans dame fortalte sidste år de ventede sig under en julemiddag, jeg knækkede sammen, og græd i flere timer og ville slet ikke være med, selvom jeg godt vidste jeg var (dum) at tænke sådan, så blev jeg så oprigtigt ked af det. . 

siden da er 4 fra min uddannelse meldt sig ud at de venter sig! og 2 af dem har også født nu 

og oveni det, kom min bedste veninde og en anden ven også og sagde de ventede sig! 

så jeg har fået virkelig meget modgang da min mand så ikke ville have flere børn 

DOG har han heldigvis selv fået baby skruk af alle de gravide hehe, så nu er vi selv igang med at forsøge og vi håber da den er der 

men ja jeg ved hvordan du har det, men man må tage sig selv i nakken, og sætte pokerfjæset på at man er glad på deres vejne og ja så må man bide i den sure ende og komme over det 

Anmeld

18. oktober 2014

Cama

Jeg har 4 kollegaers der er gravide en del f mig har lyst til at snakke om Bayer og købe babyting, men når jeg ikke er testet positiv endnu på facaden op - ogbafvide alle spillende spm til familie festerne om de ikke snart er "din tur" .. 

Må indrømme jeg glæder mig til at være med i kampen 

Anmeld

18. oktober 2014

biniek

jeg har mistet en veninde PGA, hun blev gravid.

hun viste hvor længe vi havde prøvet og hvor hårdt det var.

og so sad hun hele tiden og skrev til mig hvor hård dag hun havde haft med at kaste op og dit og dat.

jeg ville gøre alt for at være i hendes sko.

jeg er glad på alle mine venners vegne. 

men der er vidst ikke så meget man kan gøre

Anmeld

18. oktober 2014

Købmagerkonen

Anonym skriver:

Hvordan tackler i det når i selv forsøger, der er kommer følelser der spiller ind, misundelse, jalousi, man bliver ked af det fordi det ikke er en selv. Selvfølgelig bliver man også glad på deres vegne, men man sætter en facade op. Andre der kan nikke genkendende til dette? 

Hvad gjorde i for at det ikke fik påvirket jeres venskab for meget når de er gravide og du ikke er? 

Jeg kender virkelig godt dine følelser!

Jeg endte med at tillade mig selv at være godt og grundigt sur og ked af det når en jeg kun kendte perifært eller en jeg i forvejen ikke kunne lide, blev gravid. Det gjorde at jeg meget bedre kunne være oprigtig glad på mine gode venners vegne

Det lyder måske mærkeligt, men det at jeg gav mig selv tilladelse til at "hade" nogen, gjorde at jeg kom af med de følelser og kunne glæde mig over og tage del i gode veninders graviditeter. Jeg har selvfølgelig aldrig sagt noget om det til dem jeg "hadede", det var bare noget jeg havde for mig selv og derhjemme... og så hjalp det at jeg talte meget om det med et par af mine andre veninder som havde været hhv 1 og 1½ år om at blive gravide - de havde også haft behov for at være sure på dem der blev gravide, og det hjalp mig til at acceptere mine følelser.

Nu er jeg så blevet gravid efter 13 mdr - og jeg er klar til at blive hadet af jer andre! ...For jeg forstår det virkelig godt!

Anmeld

18. oktober 2014

Anonym trådstarter

Dejligt at høre at det ikke kun er mig, vi har "kun" forsøgt et halvt år indtil videre men nogengange har jeg bare lyst til at løbe skrigende væk og opgive det hele

Anmeld

23. oktober 2014

babyprojekt

Anonym skriver:

Dejligt at høre at det ikke kun er mig, vi har "kun" forsøgt et halvt år indtil videre men nogengange har jeg bare lyst til at løbe skrigende væk og opgive det hele

Hej 

Hvad er det, der får dig til at blive ked af det, misundelig,  skuffet ovs. Er det noget bestemt veninden gør ?? ? Snakke hun meget om det er det lidt pralende?

Kan godt forstå det hårdt, når man selv kæmper for at få det ønske opfyldt. Men synes det vigtig at få snakket om det med veninden. Hun kan jo ikke vi Hvordan du har det, hvis ikke du siger det. Det er en svær samtale at starte, har selv prøvet det. Men hvis du siger til hende at du selvfølgelig er glad på hendes vejen, men du kan ikke så godt lide lige pt.  At snakke om baby. Så jeg sikker på hun helt sikkert vil forstå, og respekter det. 

Knus her fra

Anmeld

23. oktober 2014

Julemusen

Anonym skriver:

Hej! Jeg har ikke selv oplevet at blive jaloux på andre der er blevet gravide, da jeg var den første der fik barn i min familie og omgangskreds. 

MEN jeg har ståeti situationen hvor nogle veninder, min egen storesøster og ældre svigerinde er blevet kede af at jeg ventede mig.

Så ville bare give dig et kram og sige at det et helt normalt og ok at blive både jaloux, vred og ked af det når man selv prøver, vil til at prøve eller ikke kan blive gravid! Mit bedste råd er at give dig selv lov til at have de følelser og enten bearbejde dem ved at snakke med dine veninder eller noget familie om det. 

Min søster ringede grædende til mig da jeg nu er gravid anden gang og hun stadigvæk ikke er det, og jeg lyttede og trøstede hende så hun kunne få lidt luft. Så snak med nogen om det så du ikke går og brænder inde med de følelser!

Anmeld

23. oktober 2014

Anonym trådstarter

babyprojekt skriver:

Hej 

Hvad er det, der får dig til at blive ked af det, misundelig,  skuffet ovs. Er det noget bestemt veninden gør ?? ? Snakke hun meget om det er det lidt pralende?

Kan godt forstå det hårdt, når man selv kæmper for at få det ønske opfyldt. Men synes det vigtig at få snakket om det med veninden. Hun kan jo ikke vi Hvordan du har det, hvis ikke du siger det. Det er en svær samtale at starte, har selv prøvet det. Men hvis du siger til hende at du selvfølgelig er glad på hendes vejen, men du kan ikke så godt lide lige pt.  At snakke om baby. Så jeg sikker på hun helt sikkert vil forstå, og respekter det. 

Knus her fra

Hej baby projekt. 

Det er decideret ikke noget hun gør tror jeg. Selvfølgelig snakker hun om det men jeg tror hun prøver at beherske sig. Men jeg ved jo at hun har lyst til at hoppe og danse for nu er hun jo kommet ud på "den anden side" det er rigtig svært når jeg stadig kæmper og føler vi er to vidt forskellige steder i vores liv nu. Det gør ondt at hun har noget jeg ikke bare lige kan få jeg vil jo gerne være glad på hendes vegne men jeg har bare svært ved at ku være sammen med hende for tiden. Fordi det er det eneste jeg kan tænke på lige nu for jeg ved jo at hun gerne vil snakke om det og det kan jeg godt forstå men det gør bare ondt.  

Hvad for en situation stod du i og hvad gjorde du? 

Anmeld

23. oktober 2014

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Hej! Jeg har ikke selv oplevet at blive jaloux på andre der er blevet gravide, da jeg var den første der fik barn i min familie og omgangskreds. 

MEN jeg har ståeti situationen hvor nogle veninder, min egen storesøster og ældre svigerinde er blevet kede af at jeg ventede mig.

Så ville bare give dig et kram og sige at det et helt normalt og ok at blive både jaloux, vred og ked af det når man selv prøver, vil til at prøve eller ikke kan blive gravid! Mit bedste råd er at give dig selv lov til at have de følelser og enten bearbejde dem ved at snakke med dine veninder eller noget familie om det. 

Min søster ringede grædende til mig da jeg nu er gravid anden gang og hun stadigvæk ikke er det, og jeg lyttede og trøstede hende så hun kunne få lidt luft. Så snak med nogen om det så du ikke går og brænder inde med de følelser!

Tusind tak for dit svar. Jeg har bare desværre ikke noget familie at kunne snakke med om det da det er hemmeligt. Det er kun min kæreste der ved det. Og han er jo lidt mere rolig jo. Han vee jo det nok skal komme, men ofte er vi kvinder jo lidt mere følsomme på det område der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.