hjælp til køkken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2014

Ciss

For mig er der EN hovedregel på et køkken: Det skal være nemt at rengøre.

Når det gælder bordpladen ville jeg gå efter en, som er nem at vedligeholde. Dvs at den ikke så let tager farve til sig, og at der ikke så nemt kommer hakker i.

Som du måske ser er jeg ganske praktisk anlagt af mig.

Jeg ville vælge fliser med lidt farve i - men jeg er ikke rigtig til den sort/hvide stil. Der findes jo et hav af fliser med/uden struktur/mønster, forskellig glans, forskellige farvenuancer osv. Jeg ville blade i en katalog til jeg virkelig faldt for et eller andet og så finde en måde at bruge det på i det aktuelle rum.

Glæder mig til, at du kan lægge et billede af det færdige resultat ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2014

Missy_B

Kay skriver:

nu er ingen af os nogle med rengørrings flip... så måske fliser med fuger er fjollet... eller... 

Jeg synes selv fliser er rigtig pænt, man skal bare lige huske det med at fugerne er grove, og at de dermed er lidt sværere at gøre rene end selve flisen. Vedhæfter lige et billede af sådan som vores ser ud

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. oktober 2014

Kay

Janne T. skriver:

Lyse fliser, synes jeg. Synes mørke fliser gør rummet mere lukket. Og så laminatbordplade. Synes jeg er nemmest at have med at gøre med hensyn til glathed og rengøring

ja er også mest til laminat... men så ska den være sort... heeelt sort... 

og er ik til hvide fliser... og min mand vil ik farver.. så står vi med sort eller grå og det tror jeg bare bliver for mørkt og "hule" agtigt i et lille køkken... 

så måske vi skal droppe fliser??

Anmeld

17. oktober 2014

Kay

L-Lotte skriver:

Hvis du ikke er glad for at oliere bordplade konstant ville jegvælge laminat. Det er nemt at holde og ikke dyrere end man kan skifte den ud hvis den bliver for grim.

ja har lige kigget i ikea... og de er ret billige 

Anmeld

17. oktober 2014

Kay

Ciss skriver:

For mig er der EN hovedregel på et køkken: Det skal være nemt at rengøre.

Når det gælder bordpladen ville jeg gå efter en, som er nem at vedligeholde. Dvs at den ikke så let tager farve til sig, og at der ikke så nemt kommer hakker i.

Som du måske ser er jeg ganske praktisk anlagt af mig.

Jeg ville vælge fliser med lidt farve i - men jeg er ikke rigtig til den sort/hvide stil. Der findes jo et hav af fliser med/uden struktur/mønster, forskellig glans, forskellige farvenuancer osv. Jeg ville blade i en katalog til jeg virkelig faldt for et eller andet og så finde en måde at bruge det på i det aktuelle rum.

Glæder mig til, at du kan lægge et billede af det færdige resultat ud.

ja det skal nemlig være nemt at rengøre  

og er nok mere eller mindre blevet enige med os selv om at det bliver sort laminat... 

alle mine køkken maskiner er røde... og den ene står fremme altid... 

min mand vil ik ha farvede fliser... og jeg vil ik ha hvide... så vi ender i sort eller grå... men det tænker jeg bliver meget mørkt?? 

Anmeld

17. oktober 2014

Frk_Louise

Kay skriver:

jeg er helt klart også mest til en mørk bordplade... overvejer en helt sort laminat da jeg ik er så god til sten bordplader... 

det med fliser i forskellige farver eller mønstre kan min mand slet ikke... og jeg kan ikke helt hvide.... syntes det bliver for klinisk... 

(har arbejdet i køkken som unge, og på socialpædagogiske institutioner... og det er bare så... ja nermest hospitals agtig med de der 20x20 hvide fliser)

måske der bare skal males med en virkelig høj glans i stedet for at det ikke bilver for mørkt... køkkenet er jo ret "gemt"

Laminat er garanteret også meget billigere end granit, uden at jeg ved noget om det 

Nej, tror nu egentlig heller ikke min mand ville være vild med en hel væg med sådan nogen fliser. Hehe 

Jeg bryder mig heller ikke om helt hvide. Synes også, at det bliver for klinisk. Måske nogle fliser i en lysegrå kunne være flot til hvide skabe og en mørk bordplade? 

I kan jo male med en højglans og sø bare have fliser op ved komfuret for at bryde det lidt  Der behøves jo ikke være fliser over det hele!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. oktober 2014

L-Mortil3

Jeg havde valgt en krystal blå semi gennemsigtig mini flise , så kan man jo vælge fugen i den farve der passer bedst hvid/sort/mørk/blå ... Tror det vil spille godt til de hvide skabe, og så en god mørk bordplade, jeg ville foretrække træ :-)

Anmeld

17. oktober 2014

Kay

Frk_Louise skriver:

Laminat er garanteret også meget billigere end granit, uden at jeg ved noget om det 

Nej, tror nu egentlig heller ikke min mand ville være vild med en hel væg med sådan nogen fliser. Hehe 

Jeg bryder mig heller ikke om helt hvide. Synes også, at det bliver for klinisk. Måske nogle fliser i en lysegrå kunne være flot til hvide skabe og en mørk bordplade? 

I kan jo male med en højglans og sø bare have fliser op ved komfuret for at bryde det lidt  Der behøves jo ikke være fliser over det hele!

det ser faktisk ret godt ud når det er forskellige farver hvor er de billeder fra?  

Anmeld

17. oktober 2014

Kay

L-Mortil2 skriver:

Jeg havde valgt en krystal blå semi gennemsigtig mini flise , så kan man jo vælge fugen i den farve der passer bedst hvid/sort/mørk/blå ... Tror det vil spille godt til de hvide skabe, og så en god mørk bordplade, jeg ville foretrække træ :-)

alle mine køkken ting er røde  så ved ikke om det blå ik ser helt forkert ud  

Anmeld

17. oktober 2014

Frk_Louise

Kay skriver:

det ser faktisk ret godt ud når det er forskellige farver hvor er de billeder fra?  

Google 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.