hjælp til køkken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.738 visninger
31 svar
13 synes godt om
17. oktober 2014

Kay

hjæææælp... har lige fået lov at se vores nye hjem... et lejet rækkehus... og køkkenet SKAL der gøres noget ved før jeg flytter ind...
ja der har været røget i 17 år der inde... og det kan ses... men det tager boligselskabet sig af, samt piller den grimme linolium af gulvet, der er nemlig trægulv under... skabene bliver malet hvide... og vi påtænker at skifte bordpladen selv... samt sætte fliser op på bagvægen...

men hvilken bordplade og hvilke fliser??? jeg er mest til små fliser... men hvilke farver?? grå/sort/hvid?? og træ bordplade eller laminat? eller.... ???

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2014

Bshizzle

Jeg kan godt li sort og hvide sten... 

Men det er jo en smags sag.. 

Har smidt et billede ind, som er fra vores gamle lejlighed som vi selv lavede. 

Manglede mere skabsplads, så på den anden side af selve køkkenet, da lavede vi dette. 

Det er nemt at tørre af, bare man putte den rette fuge imellem... Og så er det SÅ let at lave selv 

Anmeld

17. oktober 2014

Missy_B

Kay skriver:

hjæææælp... har lige fået lov at se vores nye hjem... et lejet rækkehus... og køkkenet SKAL der gøres noget ved før jeg flytter ind...
ja der har været røget i 17 år der inde... og det kan ses... men det tager boligselskabet sig af, samt piller den grimme linolium af gulvet, der er nemlig trægulv under... skabene bliver malet hvide... og vi påtænker at skifte bordpladen selv... samt sætte fliser op på bagvægen...

men hvilken bordplade og hvilke fliser??? jeg er mest til små fliser... men hvilke farver?? grå/sort/hvid?? og træ bordplade eller laminat? eller.... ???

Husk at med små fliser er der mange flere fuger der skal gøres rent. Vi havde selv 10*15 fliser over køkkenbordet, men jeg blev SÅ træt af alt det skidt der satte sig i fugerne så vi pillede dem ned og satte 30*60 fliser op i stedet. Kan anbefale at i vælger glatte fliser, da de er nemmest at rengøre.

Mht bordplade er det en smagssag - vi har laminat, den er nem at rengøre

Anmeld

17. oktober 2014

Frk_Louise

Jeg synes godt, at der må komme lidt farver på fliserne, når nu alle lågerne (og væggene?) bliver malet hvide.

Jeg har haft gemt det her billede på min mobil i et stykke tid, kan rigtig godt lide de fliser og at der er lidt forskelligt mønster!  

Og det kan man jo lave i alle farver, evt. blande nogle forskellige farver som på det sidste billede eller man kan nøjes med at lave en firkant med det f. eks. over komfuret og så have små ensfarvede (hvide/sorte/grå) fliser på resten af væggen.

Og med hensyn til bordpladen, kommer det vel rigtig meget an på smag og behag. Jeg synes en mørk granit bordplade er rigtig flot - er nok egentlig mest til en mørk bordplade, uanset om det så er træ, laminat eller granit.. 

Anmeld

17. oktober 2014

Bshizzle

Du kan da osse lige få et billede af det køkken vi har nu  

Anmeld

17. oktober 2014

Kay

Bshizzle skriver:

Jeg kan godt li sort og hvide sten... 

Men det er jo en smags sag.. 

Har smidt et billede ind, som er fra vores gamle lejlighed som vi selv lavede. 

Manglede mere skabsplads, så på den anden side af selve køkkenet, da lavede vi dette. 

Det er nemt at tørre af, bare man putte den rette fuge imellem... Og så er det SÅ let at lave selv 

uhhh det går ik når jeg skal rulle fondant ud til kager skal bruge en helt glat overflade  

Anmeld

17. oktober 2014

Kay

Missy_B skriver:

Husk at med små fliser er der mange flere fuger der skal gøres rent. Vi havde selv 10*15 fliser over køkkenbordet, men jeg blev SÅ træt af alt det skidt der satte sig i fugerne så vi pillede dem ned og satte 30*60 fliser op i stedet. Kan anbefale at i vælger glatte fliser, da de er nemmest at rengøre.

Mht bordplade er det en smagssag - vi har laminat, den er nem at rengøre

nu er ingen af os nogle med rengørrings flip... så måske fliser med fuger er fjollet... eller... 

Anmeld

17. oktober 2014

Kay

Frk_Louise skriver:

Jeg synes godt, at der må komme lidt farver på fliserne, når nu alle lågerne (og væggene?) bliver malet hvide.

Jeg har haft gemt det her billede på min mobil i et stykke tid, kan rigtig godt lide de fliser og at der er lidt forskelligt mønster!  

Og det kan man jo lave i alle farver, evt. blande nogle forskellige farver som på det sidste billede eller man kan nøjes med at lave en firkant med det f. eks. over komfuret og så have små ensfarvede (hvide/sorte/grå) fliser på resten af væggen.

Og med hensyn til bordpladen, kommer det vel rigtig meget an på smag og behag. Jeg synes en mørk granit bordplade er rigtig flot - er nok egentlig mest til en mørk bordplade, uanset om det så er træ, laminat eller granit.. 

jeg er helt klart også mest til en mørk bordplade... overvejer en helt sort laminat da jeg ik er så god til sten bordplader... 

det med fliser i forskellige farver eller mønstre kan min mand slet ikke... og jeg kan ikke helt hvide.... syntes det bliver for klinisk... 

(har arbejdet i køkken som unge, og på socialpædagogiske institutioner... og det er bare så... ja nermest hospitals agtig med de der 20x20 hvide fliser)

måske der bare skal males med en virkelig høj glans i stedet for at det ikke bilver for mørkt... køkkenet er jo ret "gemt"

Anmeld

17. oktober 2014

StudPsyk

Lyse fliser, synes jeg. Synes mørke fliser gør rummet mere lukket. Og så laminatbordplade. Synes jeg er nemmest at have med at gøre med hensyn til glathed og rengøring

Anmeld

17. oktober 2014

L-Lotte

Hvis du ikke er glad for at oliere bordplade konstant ville jegvælge laminat. Det er nemt at holde og ikke dyrere end man kan skifte den ud hvis den bliver for grim.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.