Underretning af barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Elgaard73 skriver:

Jeg mente diskret på den måde, at man gav udtryk for sin bekymring, således at de bliver opmærksomme på det, og kan sætte noget i gang, hvis der ikke allerede er det.

Jeg tænker nu at der allerede er noget igang, hvis det er så grelt, at en udefra kan observere bekymrende ting i den korte tid personen er i institutionen. (Her går jeg ud fra at TS er en anden forælder, siden at det kun er børnehaven, som er nævnt og ikke ting observeret i private omgivelser)

Det ER observeret i private omgivelser også. Barnet bor i samme boligkompleks.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Jeg har lige snakket med kommunen. Har lavet underretningen. Har det bedre nu. Nu er det gjort.

Anmeld

14. oktober 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Der går et barn i Børnehaven som jeg er bekymret for. Hvad er bedst at ringe til kommunen eller skrive? 

Jeg ønsker at være anonym men kommunen må godt kende mit navn bare det ikke bliver nævnt for forældrene. Det ville være noget rod. 

Hvad gør jeg?

Det er godt du fik kontaktet kommunen, for det lyder da til at du har hold i din mistanke om at barnet mistrives. 

Anmeld

14. oktober 2014

Soffy27

Nårh lille pus.. Hvor gammel er barnet? 

Godt du gjorde det hvis det ser så slemt ud som du beskriver.. Håber at de får nogen redskaber så de kan blive en familie hvor barnets behov bliver tilgodeset.. 

Anmeld

14. oktober 2014

MysteriousAngel

lineog4 skriver:

Man kan ikke længere indberette anonymt. Dvs. Hvis du indberetter som privatperson vil dit navn figurere. 

Er du ansat i børnehaven har du indberetningspligt, men samtidig er det jo noget du gør i samarbejde med dine kollegaer og din leder - og er det betændt vil det være din leder der kan stå som indberetter fx hvis I vurderer det vil være bedre for samarbejdet. 

Er du ansat vil jeg dog altid råde til man laver indberetningen i samarbejde med forældre, eller man i hvert fald prøver. Man kan nogen gange blive meget overrasket over hvor positivt de tager snakken om en indberetning når man får talt det ned, for ofte ved de godt selv at de har brug for hjælp.

Man kan sagtens underrette anonymt. Jeg har selv lige gjort det. 

Anmeld

14. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du kan sagtens lave anonym underrretning via din kommunes hjemmeside. 

Og umiddelbart lyder det som en helt formidabel ide ;-) 

der er jo ingen der siger, at det er fordi ungen skal fjernes og det sker. Men at der måske kom lidt fokus G hjælp i hjemmet, kunne man håbe - hvis det står så slemt til som du har mistanke om. 

Hellere en underetning for lidt, end for meget IMO  

Hehe - du kom lige til at bytte om, men er sikker på du mente, hellere en underretning for meget end en for lidt

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Soffy27 skriver:

Nårh lille pus.. Hvor gammel er barnet? 

Godt du gjorde det hvis det ser så slemt ud som du beskriver.. Håber at de får nogen redskaber så de kan blive en familie hvor barnets behov bliver tilgodeset.. 

Barnet er 5 år gammel

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

MysteriousAngel skriver:

Man kan sagtens underrette anonymt. Jeg har selv lige gjort det. 

Jeg synes det var underligt. Jeg kunne mærke min stemme rystede og jeg kunne mærke jeg blev berørt af det.

Anmeld

14. oktober 2014

Elgaard73

Anonym skriver:

Det ER observeret i private omgivelser også. Barnet bor i samme boligkompleks.

Ja, det læste jeg så godt efter jeg havde citeret indlæget. Undskyld. Da jeg svarede havde jeg kun læst indlæget, hvor børnehaven blev nævnt.

Men står det så slemt til, som du efterfølgende beskriver, så syntes jeg bestemt at du skal anmelde det. Hellere i dag, end i morgen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.