Underretning af barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2014

ano14316

mor:) skriver:

Men pædagogen må da ikke udtale sig om der er noget i gang eller om de overhovedet har en bekymring omkring barnet 

Nej men det kan jo siges på mange måder... Som min sp enspng sagde til mig da jeg udtrykte bekymring for en anden mor:" Jeg hører hvad du siger, og jeg passer mit arbejde og passer rigtig godt på mine mødre" jeg var ikke ét sekundt i tvivl om at hun havde helt styr på situationen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Hvorfor er du bekymret? Burde børnehaven ikke tage affære hvis det er så slemt? Arbejder du i børnehaven? Det er vel begrænset hvor meget du ved om det her barns trivsel, hvis du blot er en forælder der ser barnet i få minutter når du afleverer og henter dine egne børn. 

Barnet bor i samme boligblok. 

Jeg ser barnet dagligt. Barnet går i samme institution som mit barn. Barnet er ofte snavset. Har ikke tøj på til årstiden. Er nogle dage væk fra børnehave og kan se hun mange timer sidder og kigger ud af vinduet. Der bliver råbt af barnet. Og forældre skændes voldsomt. Barnets sprog er ikke svarende til alderen. Forældrene -oftest mor er tit fuld og forældre ser aldrig friske ud. Så sent som igår hørte jeg gråd derinde fra og forældre råbte meget højt. Dette har stået på længe. Derfor jeg har det skidt med ikke at have indberettet det noget før. Har oplevet mor "true" barnet verbalt men nonverbalt ved at løfte pegefingeren mod barnet som straks afværgede med sin ene arm. Det synes jeg fortæller meget synes I ikke? 

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Er du forældre eller pædagog?

Forældre.

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Louise-Nicki-buddi skriver:

Nu ved jeg ikke lige grunde til du vil underrette

Men husk nu at være sikker i din sag inden du gør det , 

hvis du nu måske tager fejl kan det gør rigtig ondt på familien 

Det er lige netop derfor der er så mange børn der lever et forfærdeligt liv fordi folk ikke tør blande sig. For hvad nu hvis. 

Jeg kan godt forstå at det kan være frygtelig at få sådan en "sag" over hovedet, men hvis ikke der er noget at komme efter afsluttes sagen jo forholdvis hurtigt.  Heller kontakte kommunen en gang for meget end en gang for lidt. Men jeg ved godt hvad du mener. 

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

Det tror jeg altså ikke er korrekt - min kæreste er sagsbehandler og har ikke hørt om at det ikke er muligt at underrette anonymt. 

Det står på kommunes hjemmeside. Man kan sende anonymt brev. De anbefaler dog email da det betragtes som sikker post. Tjekkede hjemmesiden igår.

Anmeld

14. oktober 2014

LouiseEm

Anonym skriver:

Jeg ser barnet dagligt. Barnet går i samme institution som mit barn. Barnet er ofte snavset. Har ikke tøj på til årstiden. Er nogle dage væk fra børnehave og kan se hun mange timer sidder og kigger ud af vinduet. Der bliver råbt af barnet. Og forældre skændes voldsomt. Barnets sprog er ikke svarende til alderen. Forældrene -oftest mor er tit fuld og forældre ser aldrig friske ud. Så sent som igår hørte jeg gråd derinde fra og forældre råbte meget højt. Dette har stået på længe. Derfor jeg har det skidt med ikke at have indberettet det noget før. Har oplevet mor "true" barnet verbalt men nonverbalt ved at løfte pegefingeren mod barnet som straks afværgede med sin ene arm. Det synes jeg fortæller meget synes I ikke? 

Det lyder jo til at det er velbegrundet. Dog forstår jeg ikke din kommentar med at barnet indimellem er væk fra børnehave. Det er mine da også. Det kaldes en fridag. Dog kunne det i dette tilfælde godt lyde som om forældrene ikke magter situationen

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

LouiseEm skriver:

Det lyder jo til at det er velbegrundet. Dog forstår jeg ikke din kommentar med at barnet indimellem er væk fra børnehave. Det er mine da også. Det kaldes en fridag. Dog kunne det i dette tilfælde godt lyde som om forældrene ikke magter situationen

Jo men jeg glemte at nævne væk som 1-3 uger og hvor jeg har set barnet sidde i vinduet og higet efter opmærksomhed som et lille vink osv. Og at der opstår tumult, skænderier med mere derinde. Forældrene er ofte berusede. I sær mor.

Anmeld

14. oktober 2014

sne190810

Anonym skriver:

Du kan sagtens lave anonym underrretning via din kommunes hjemmeside. 

Og umiddelbart lyder det som en helt formidabel ide ;-) 

der er jo ingen der siger, at det er fordi ungen skal fjernes og det sker. Men at der måske kom lidt fokus G hjælp i hjemmet, kunne man håbe - hvis det står så slemt til som du har mistanke om. 

Hellere en underetning for lidt, end for meget IMO  

Anmeld

14. oktober 2014

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Du kan sagtens lave anonym underrretning via din kommunes hjemmeside. 

Og umiddelbart lyder det som en helt formidabel ide ;-) 

der er jo ingen der siger, at det er fordi ungen skal fjernes og det sker. Men at der måske kom lidt fokus G hjælp i hjemmet, kunne man håbe - hvis det står så slemt til som du har mistanke om. 

Hellere en underetning for lidt, end for meget IMO  

Ja... jeg tænker at sende at en afsted. Tak for din mening.

Anmeld

14. oktober 2014

Elgaard73

Men pædagogen må da ikke udtale sig om der er noget i gang eller om de overhovedet har en bekymring omkring barnet 

Jeg mente diskret på den måde, at man gav udtryk for sin bekymring, således at de bliver opmærksomme på det, og kan sætte noget i gang, hvis der ikke allerede er det.

Jeg tænker nu at der allerede er noget igang, hvis det er så grelt, at en udefra kan observere bekymrende ting i den korte tid personen er i institutionen. (Her går jeg ud fra at TS er en anden forælder, siden at det kun er børnehaven, som er nævnt og ikke ting observeret i private omgivelser)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.