Åh, alle de tanker!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2014

LilleSpir

Hvilke symptomer har du?

Jeg ville i din situation ringe til lægen og høre om det var muligt at få et tjek da du har de og de symptomer.

Hvis du f.eks. Lige er stoppet på p-piller kan du ikke regne med din cyklus før et år efter og ofte vil en læge først tjekke derefter. Har du dog ikke været på "hormonforstyrrende" (i mangel af bedre ord) prævention kan det udelukkes at det er det og så vil de nok gerne tjekke dig nu.

Det er forskelligt fra læge til læge hvor hurtigt de vil tjekke, men du kan i hvert fald ringe og snakke med dem, det kan ikke skade �� 

(jeg venter selv på svar fra blodprøve ang. bl.a. PCO).

Jeg har altid døjet med store mens smerter. Og da jeg var på p-piller, udeblev min mens fuldstændig, og kom kun med små pletblødninger én gang hver 4-5 måned. Da jeg følte det forstyrrede mig, skiftede jeg til mini-piller, dem uden hormoner i, også kom min mens slet ikke. Af en eller anden dum grund. Men, jeg har ikke været på nogen piller eller beskyttelse i 4-5 måneder nu Dog ikke med henblik på at blive gravid, så der er blevet brugt kondom indtil da.. Så er jeg overvægtig og altid haft en yoyo-vægt. Dén prøver jeg dog at nedkæmpe. Min hud er uren og generelt døjer jeg med mavepine, hovedpine osv  + uønsket hårvækst på brystet og hage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2014

Risse

LilleSpir skriver:

Det er som om du lige har været inde i mit hovede, også har en fuld forståelse af, hvad det er for nogle tanker jeg har. Hvor befriende og tusind tak for dine hård! Det er hårdere end jeg regnede med, at man ikke bare kan snakke løs om det med alt og alle! 

Her i hjemmet har "vi" den indstilling, at sker det ikke nu, så sker det senere - og dét er okay! Jeg kan bare mærke, at jeg skal overbevise mig selv om at det er okay flere gange i løbet af dagen. Det er bare heller ikke ting jeg har lyst til at smide på min kærestes skuldrer, for jeg ved at han vil tage det alt for tungt.

Jeg håber det lykkes for jer også! Og jeg tror jeg vil ringe til min læge på mandag. Det kan være at snakken vil hjælpe lidt på det, og at hun forhåbentlig har tid og overskud til at tage dén snak med mig. 

Al lykke til  og tak for dine ord 

Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe

Jeg vil dog anbefale dig at ringe uden for lægernes telefon tid, men i stedet snakke med sekretæren om, at du ønsker en tid hos din læge til samtale  vedr. dit graviditetsønske og evt. med henblik på at blive tjekket for PCO.

Jeg tror de fleste læger gerne vil tage sig den tid til en samtale om graviditet, ikke mindst generelt for at give folk vejledning i de forskellige kosttilskud og anbefalinger osv. så du får den bedst mulige graviditet. - Herunder også, at du kommer af med din frygt for diverse komplikationer.

Derfor tror jeg også at det vil være en god ide at få svar på alle dine spørgsmål og få fjernet al ubegrundet frygt og nervøsitet ved en læge

Selv tak i øvrigt - Du må endelig gerne komme med en update!

Anmeld

10. oktober 2014

LilleSpir

Risse skriver:

Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe

Jeg vil dog anbefale dig at ringe uden for lægernes telefon tid, men i stedet snakke med sekretæren om, at du ønsker en tid hos din læge til samtale  vedr. dit graviditetsønske og evt. med henblik på at blive tjekket for PCO.

Jeg tror de fleste læger gerne vil tage sig den tid til en samtale om graviditet, ikke mindst generelt for at give folk vejledning i de forskellige kosttilskud og anbefalinger osv. så du får den bedst mulige graviditet. - Herunder også, at du kommer af med din frygt for diverse komplikationer.

Derfor tror jeg også at det vil være en god ide at få svar på alle dine spørgsmål og få fjernet al ubegrundet frygt og nervøsitet ved en læge

Selv tak i øvrigt - Du må endelig gerne komme med en update!

Min læge er bare en..... Træls en! Hah. Så det kan være det giver fin anledning til at skifte til en ny, som jeg så længe har skubbet ud i fremtiden.. Jeg har ofte undgået min læge.. Det er jo lidt dumt.

Jeg har forresten sendt dig et brev 

Anmeld

10. oktober 2014

Risse

LilleSpir skriver:

Min læge er bare en..... Træls en! Hah. Så det kan være det giver fin anledning til at skifte til en ny, som jeg så længe har skubbet ud i fremtiden.. Jeg har ofte undgået min læge.. Det er jo lidt dumt.

Jeg har forresten sendt dig et brev 

Det er aldrig godt at have en læge som man er utryg ved, eller som ikke tager en alvorligt, så jeg synes bestemt du skal undersøge, om hvorvidt det er muligt at komme til hos en anden læge, og så kan du jo gøre din nye læge opmærksom på de erfaringer du har med din gamle læge

Anmeld

10. oktober 2014

LilleSpir

Risse skriver:

Det er aldrig godt at have en læge som man er utryg ved, eller som ikke tager en alvorligt, så jeg synes bestemt du skal undersøge, om hvorvidt det er muligt at komme til hos en anden læge, og så kan du jo gøre din nye læge opmærksom på de erfaringer du har med din gamle læge

Dét tror jeg at jeg vil tilføje til min to-do liste mandag! Det er nu det skal gøres For hvis jeg endelig er så heldig at få to streger, så er det jo ikke ligefrem sidste gang, at lægen skal bruges ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.