dervarengang skriver:
Hej. det er sådan at jeg har det lille problem at min eks er gået fra mig for en anden. vi har været sammen 4 år, og pludselig ud i den blå luft har hun en anden og forklare mig at hun ikke elsker mig mere.
Og vil da heller ikke være sammen med hende hvis hun ikke elsker mig..
Men det var ret hurtigt hun fandt en ny en. allerede en uge efter hun slog op med mig var hun sammen med ham den nye hun kun har kendt i 2 måneder. der gik så 2 uger hvor vi ikke skrev sammen og så pludselig en dag skrev hun at hun ville ses med mig så vi kunne snakke lidt om det hele...
Det går jeg med til og vi har en vanvittig kemi, og hun siger til ham at hun nu vil slå op med ham og så komme tilbage til mig.
dagen efter skriver vi så sammen hele dagen og dagen efter er vi sammen igen...
Men den dag er der slet ingen kemi, og hun fortæller mig at hun ikke vil mig alligevel fordi hun ikke elsker mig mere.
Hun tager tager så hjem til ham den anden og høre ikke fra hende i en uge. så kommer vi så i kontakt sammen igen og jeg spørger hende hvordan det går og hun fortæller mig at hun har det rigtig godt og at på få dage føler hun at hun bare er blevet så meget mere voksen.
Vi stopper så kontakten og har ikke skrevet sammen i en uge nu, og når jeg kigger på hendes sociale medier så kan jeg se at hun er totalt oppe at køre over at hun har en ny, og hun har lige købt en måneds dags gave til hendes nye kæreste og alt er bare perfekt.
Men, nu kommer jeg så til at tænke på om det virkelig er et rebound forhold hun har startet? altså alt sker så fucking hurtigt i deres forhold og hun er ind i den der "forelskelses" periode med ham den nye. når jeg snakker med mine venner som er fælles venner med hendes nye kæreste, så bliver de helt vildt overrasket over at hun er kommet sammen med ham fordi han slet ikke virker som hendes type. Så er det så jeg tænker lidt, om det bare er et rebound og at de slår op efter den der "forelskelse" er ovre?
Jeg ved selvf godt at i ikke kan sige det 
Men tænker lidt altså i 4 år har mig og den pige været sammen og hun smider bare det hele væk for en fyr hun næsten ikke kender. vi har virkelig været igennem vores op og nedture som forhold nu har og jeg har altid været der for hende i de mest hårde tider hun har haft. Men lige nu virker hun virkelig "lykkelig" eller det giver hun udtryk for.
Men føler bare lidt at det er noget hun bilder sig selv ind.
Men det jeg tænker på er, har i nogensinde oplevet noget ligne? Og hvordan er det gået? Kommer de tilbage igen? for altså hun har ingen kontakt med mig lige nu, og forstår jeg da også godt, og jeg kontakter heller ikke hende, hun får alt den tid hun skal have.
Men har i nogle historier om sådan et rebound forhold? hvor eksen virker totalt glad for sin nye kæreste. hun virker lidt som om at alt bare køre lige nu... men ville rigtig gerne høre jeres historier omkring sådan et rebound eller om sådan en situation
Hejsa! 
Altså uanset om det er "rebound" eller ej, så synes jeg du skal fokusere meget mere på dig selv, frem for hende. Når nu hun giver udtryk for disse ting på sociale medier osv., så er det nok fordi hun rent faktisk gerne vil "videre" - også selvom det måske ikke er hende og den nye kæreste for altid.
Dette er absolut ikke en kritik af dig, men du har meget fokus på hende, hvad hun gør og siger. Du tænker meget over, om hun kommer tilbage. Og det er helt normalt at du har de følelser (og ønsker), men du må mærke i dig selv, hvad du har brug for. Har du f.eks. brug for at gå i "vente-position" eller brug for at komme "videre"?
Når jeg har oplevet et break-up, så har jeg selvfølgelig altid været ked af det, på den ene eller anden måde. Men jeg går også meget op i, at jeg selv må tage næste skridt. Der er ikke nogen der gør det for én. Det som jeg gør er, at jeg ses og snakker med veninder, familie - de nærmeste. Eller tager ud og rejser. Måske endda arbejde i udlandet. Få frisk, ny luft omkring mig. Accepterer situationen, men får det samtidig også på afstand.
Så mit råd er, at du skal anerkende og respektere hendes behov for at "gå en anden vej" end du måske har lyst til, og så kan du mærke, hvad DU har brug for