Hun har en anden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.636 visninger
29 svar
30 synes godt om
10. oktober 2014

dervarengang

Hej. det er sådan at jeg har det lille problem at min eks er gået fra mig for en anden. vi har været sammen 4 år, og pludselig ud i den blå luft har hun en anden og forklare mig at hun ikke elsker mig mere.
Og vil da heller ikke være sammen med hende hvis hun ikke elsker mig..
Men det var ret hurtigt hun fandt en ny en. allerede en uge efter hun slog op med mig var hun sammen med ham den nye hun kun har kendt i 2 måneder. der gik så 2 uger hvor vi ikke skrev sammen og så pludselig en dag skrev hun at hun ville ses med mig så vi kunne snakke lidt om det hele... 
Det går jeg med til og vi har en vanvittig kemi, og hun siger til ham at hun nu vil slå op med ham og så komme tilbage til mig.
dagen efter skriver vi så sammen hele dagen og dagen efter er vi sammen igen... 
Men den dag er der slet ingen kemi, og hun fortæller mig at hun ikke vil mig alligevel fordi hun ikke elsker mig mere. 
Hun tager tager så hjem til ham den anden og høre ikke fra hende i en uge. så kommer vi så i kontakt sammen igen og jeg spørger hende hvordan det går og hun fortæller mig at hun har det rigtig godt og at på få dage føler hun at hun bare er blevet så meget mere voksen.

Vi stopper så kontakten og har ikke skrevet sammen i en uge nu, og når jeg kigger på hendes sociale medier så kan jeg se at hun er totalt oppe at køre over at hun har en ny, og hun har lige købt en måneds dags gave til hendes nye kæreste og alt er bare perfekt.

Men, nu kommer jeg så til at tænke på om det virkelig er et rebound forhold hun har startet? altså alt sker så fucking hurtigt i deres forhold og hun er ind i den der "forelskelses" periode med ham den nye. når jeg snakker med mine venner som er fælles venner med hendes nye kæreste, så bliver de helt vildt overrasket over at hun er kommet sammen med ham fordi han slet ikke virker som hendes type. Så er det så jeg tænker lidt, om det bare er et rebound og at de slår op efter den der "forelskelse" er ovre? 
Jeg ved selvf godt at i ikke kan sige det
Men tænker lidt altså i 4 år har mig og den pige været sammen og hun smider bare det hele væk for en fyr hun næsten ikke kender. vi har virkelig været igennem vores op og nedture som forhold nu har og jeg har altid været der for hende i de mest hårde tider hun har haft. Men lige nu virker hun virkelig "lykkelig" eller det giver hun udtryk for.
Men føler bare lidt at det er noget hun bilder sig selv ind. 
Men det jeg tænker på er, har i nogensinde oplevet noget ligne? Og hvordan er det gået? Kommer de tilbage igen? for altså hun har ingen kontakt med mig lige nu, og forstår jeg da også godt, og jeg kontakter heller ikke hende, hun får alt den tid hun skal have.
Men har i nogle historier om sådan et rebound forhold? hvor eksen virker totalt glad for sin nye kæreste. hun virker lidt som om at alt bare køre lige nu... men ville rigtig gerne høre jeres historier omkring sådan et rebound eller om sådan en situation  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2014

modesty

dervarengang skriver:

Hej. det er sådan at jeg har det lille problem at min eks er gået fra mig for en anden. vi har været sammen 4 år, og pludselig ud i den blå luft har hun en anden og forklare mig at hun ikke elsker mig mere.
Men det var ret hurtigt hun fandt en ny en. allerede en uge efter hun slog op med mig var hun sammen med ham den nye hun kun har kendt i 2 måneder. der gik så 2 uger hvor vi ikke skrev sammen og så pludselig en dag skrev hun at hun ville ses med mig så vi kunne snakke lidt om det hele... 
Det går jeg med til og vi har en vanvittig kemi, og hun siger til ham at hun nu vil slå op med ham og så komme tilbage til mig.
Men den dag er der slet ingen kemi, og hun fortæller mig at hun ikke vil mig alligevel fordi hun ikke elsker mig mere. 
Hun tager tager så hjem til ham den anden og høre ikke fra hende i en uge. så kommer vi så i kontakt sammen igen og jeg spørger hende hvordan det går og hun fortæller mig at hun har det rigtig godt og at på få dage føler hun at hun bare er blevet så meget mere voksen.

Vi stopper så kontakten og har ikke skrevet sammen i en uge nu, og når jeg kigger på hendes sociale medier så kan jeg se at hun er totalt oppe at køre over at hun har en ny, og hun har lige købt en måneds dags gave til hendes nye kæreste og alt er bare perfekt.

Men, nu kommer jeg så til at tænke på om det virkelig er et rebound forhold hun har startet? altså alt sker så fucking hurtigt i deres forhold og hun er ind i den der "forelskelses" periode med ham den nye. når jeg snakker med mine venner som er fælles venner med hendes nye kæreste, så bliver de helt vildt overrasket over at hun er kommet sammen med ham fordi han slet ikke virker som hendes type. Så er det så jeg tænker lidt, om det bare er et rebound og at de slår op efter den der "forelskelse" er ovre? 
Men tænker lidt altså i 4 år har mig og den pige været sammen og hun smider bare det hele væk for en fyr hun næsten ikke kender. vi har virkelig været igennem vores op og nedture som forhold nu har og jeg har altid været der for hende i de mest hårde tider hun har haft. Men lige nu virker hun virkelig "lykkelig" eller det giver hun udtryk for.
Men det jeg tænker på er, har i nogensinde oplevet noget ligne? Og hvordan er det gået? Kommer de tilbage igen? for altså hun har ingen kontakt med mig lige nu, og forstår jeg da også godt, og jeg kontakter heller ikke hende, hun får alt den tid hun skal have.
Men har i nogle historier om sådan et rebound forhold? hvor eksen virker totalt glad for sin nye kæreste. hun virker lidt som om at alt bare køre lige nu... men ville rigtig gerne høre jeres historier omkring sådan et rebound eller om sådan en situation  

Hvis jeg var dig, så ville jeg gøre alt hvad jeg kunne for at glemme hende og komme videre. Måske har du brug for at sørge og være skideked af det. Måske har du brug for at fylde dit liv med spændende oplevelser og mennesker.

Men lad være med at håbe på at hun vender tilbage til dig. Jeg tror simpelthen ikke på det. Det er helt normalt at man efter et brud kan opleve en intens seksuel tiltrækning til sin eks og have brug for at afslutte forholdet fysisk, ved at have sex en sidste gang. Det har nok været noget i den stil hun havde behov for.

Hun er videre nu og i et nyt forhold. Desværre, men prøv at se fremad.

Anmeld

10. oktober 2014

dervarengang

Hehe ja tak for svaret  Og er også meget mere videre end jeg var for bare 2 uger siden Har også slettet hende fra alle sociale medier fordi det jo gør ondt at se hende sammen med en anden osv.
Men er bare meget imponeret over at hun bare kan smide de 4 år væk bare sådan. 
Så tænker bare om hun på et tidspunkt efter forelskelsen kommer til at savne mig. Og så tager jeg til den tid om hun må få æren af at komme tilbage eller ej Også det at der er så meget der tyder på at hun er i et rebound forhold Synes det er skide interessant  
Hvor længe sådan et rebound vare og om der er andre der har oplevet noget ligne?  

Anmeld

10. oktober 2014

Røverdatter

dervarengang skriver:

Hejsa!

Altså uanset om det er "rebound" eller ej, så synes jeg du skal fokusere meget mere på dig selv, frem for hende. Når nu hun giver udtryk for disse ting på sociale medier osv., så er det nok fordi hun rent faktisk gerne vil "videre" - også selvom det måske ikke er hende og den nye kæreste for altid.

Dette er absolut ikke en kritik af dig, men du har meget fokus på hende, hvad hun gør og siger. Du tænker meget over, om hun kommer tilbage. Og det er helt normalt at du har de følelser (og ønsker), men du må mærke i dig selv, hvad du har brug for. Har du f.eks. brug for at gå i "vente-position" eller brug for at komme "videre"?

Når jeg har oplevet et break-up, så har jeg selvfølgelig altid været ked af det, på den ene eller anden måde. Men jeg går også meget op i, at jeg selv må tage næste skridt. Der er ikke nogen der gør det for én. Det som jeg gør er, at jeg ses og snakker med veninder, familie - de nærmeste. Eller tager ud og rejser. Måske endda arbejde i udlandet. Få frisk, ny luft omkring mig. Accepterer situationen, men får det samtidig også på afstand.

Så mit råd er, at du skal anerkende og respektere hendes behov for at "gå en anden vej" end du måske har lyst til, og så kan du mærke, hvad DU har brug for

Anmeld

10. oktober 2014

dervarengang

Røverdatter skriver:

Hejsa!

Altså uanset om det er "rebound" eller ej, så synes jeg du skal fokusere meget mere på dig selv, frem for hende. Når nu hun giver udtryk for disse ting på sociale medier osv., så er det nok fordi hun rent faktisk gerne vil "videre" - også selvom det måske ikke er hende og den nye kæreste for altid.

Dette er absolut ikke en kritik af dig, men du har meget fokus på hende, hvad hun gør og siger. Du tænker meget over, om hun kommer tilbage. Og det er helt normalt at du har de følelser (og ønsker), men du må mærke i dig selv, hvad du har brug for. Har du f.eks. brug for at gå i "vente-position" eller brug for at komme "videre"?

Når jeg har oplevet et break-up, så har jeg selvfølgelig altid været ked af det, på den ene eller anden måde. Men jeg går også meget op i, at jeg selv må tage næste skridt. Der er ikke nogen der gør det for én. Det som jeg gør er, at jeg ses og snakker med veninder, familie - de nærmeste. Eller tager ud og rejser. Måske endda arbejde i udlandet. Få frisk, ny luft omkring mig. Accepterer situationen, men får det samtidig også på afstand.

Så mit råd er, at du skal anerkende og respektere hendes behov for at "gå en anden vej" end du måske har lyst til, og så kan du mærke, hvad DU har brug for

Mange tak for svaret og ja jeg for snakket med alt og alle om det er sådan okae afklaret med det hun har gjort osv, og har også tilgivet hende for det og har engtlig ikke noget had til hende eller dem. Men jeg synes bare der så skide interessant at se på, og ja jeg tænker da meget over hvad hun gør og siger osv, og jeg har også lært en masse af alt det der er sket osv, Og føler også at jeg lære for hver dag der går. Og jeg synes det er helt okae hvis hun er videre, for som sagt så ved jeg at hun på ingen måde fortyrder de 4 år vi har haft sammen, men stadig så har vi været igennem så meget og hendes nye forhold er bare virkelig gået så mega stærkt. Også derfor at jeg slet ikke kan forstå at hun er så lykkelig med en anden, altså hun sagde bare at hun ikke elskede mig mere og så var hun væk.
Hun har sagt hun stadig har nogle ting hun mangler at få afklaret med mig
Også ogs det at folk der kender ham hendes nye ikke tror på at de bliver sammen. men det lytter jeg ikke efter for som sagt så om de er sammen eller ej så skal jeg videre. Men derfor kan jeg stadig godt synes at det er interessant at høre hvad jeres historier omkring sådan nogle situationer er  

Anmeld

10. oktober 2014

AnnaK89

Altså, jeg har lidt selv været den pige. 

Jeg havde været sammen med min mand i 6 år. Vi besluttede at vi ville skilles, men da vi har en handicappet datter sammen, skulle vi vente på at der blev en plads til hende på en institution. Det betød at vi stadig skulle bo sammen. Og inden vi nåede at opsige vores fælles lejlighed og flytte fra hinanden, havde jeg mødt en ny. Eller ny og ny, havde kendt ham i knap 10 år. 

Alt er også gået vildt hurtigt her, jeg blev gravid efter et par måneder, vi flyttede sammen. Nu har vi en dejlig datter på 5 uger og min kæreste har lige friet til mig. Han er manden i mit liv! Ingen tvivl om det 

Så det at din ekskæreste allerede har fundet en ny, behøver ikke være en rebound fyr. Det kan sagtens være den helt store kærlighed for hende. Det var det ihvertfald for mig. 

Anmeld

10. oktober 2014

dervarengang

Tak for svaret Og tillykke til dig !!! Lyder godt. og som sagt er der heller ikke nogen der kan sige om det er et rebound eller ej, det er kun noget tiden kan vise Men hele den her situation virker bare som om at hun har brug for at prøve noget nyt, og komme ud og få en masse opmærksomhed og prøve noget nyt  
Og det forstår jeg da godt hvis det er hun har, kan alle få brug for  
Jeg indrømmer da at jeg også selv nyder single livet, og nyder da også at jeg kan gå i byen og så flirte med en pige uden at have dårlig samvittighed  

Anmeld

10. oktober 2014

SandraXOXO

Jeg gik fra min forlovede og direkte i forhold med ham jeg har nu, og vi har været sammen syv år. Min eks ventede i over et år på jeg skulle komme tilbage. Nit råd til dig må være at komme videre, der er en grund til at hun har slået op, selv hvis det ikke holder med den nye så elsker hun jo ikke dig har hun sagt. 

Anmeld

10. oktober 2014

dervarengang

SandraXOXO skriver:

Jeg gik fra min forlovede og direkte i forhold med ham jeg har nu, og vi har været sammen syv år. Min eks ventede i over et år på jeg skulle komme tilbage. Nit råd til dig må være at komme videre, der er en grund til at hun har slået op, selv hvis det ikke holder med den nye så elsker hun jo ikke dig har hun sagt. 

Uha det var godt nok længe at vente da ! 
Men tak for svaret og jeg er også i fuldgang med at komme videre tak

Anmeld

10. oktober 2014

aarhusmor

Jeg boede engang sammen med en som jeg stadig holder meget af. Jeg har haft et par forhold siden, men vender af og til tilbage til ham. Mest for snakken og hyggen osv.

Nu er jeg lykkeligt gift med en anden og har ikke planer om at vende tilbage nogensinde. Jeg har været gift i 12 år og i den tid har jeg ikke besøgt ham.

hvorfor jeg vendte tilbage de andre gange og hvorfor jeg ikke blev ved ham de gange. Tja... der var jo en grund til at jeg gik og de grunde husker jeg stadig klart og tydeligt. Der er to meget trælse sider af ham, som gør at jeg ikke kan ånde i et forhold med ham og det er derfor det aldrig bliver ham og jeg igen.

Men jeg holder også af ham. Jeg opfatter ham som en nær og god ven, som jeg stadig elsker på et plan - bare ikke nok til at være sammen med ham. Derfor får han også et stort knus.

Det man kan sige er at man jo ikke nødvendigvis forlader en partner igennem mange år fordi man hader dem. Nogen gange er det også bare fordi at man ikke kan få luft - som her hvor jeg ikke måtte se andre mennesker + Men jeg holder af ham for hans gode sider.

Jeg vil sige som de andre, at du skal se om ikke du kan give slip mentalt og komme videre og så må du se, hvis hun vender tilbage igen, om du har lyst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.