Hej
for snart 5 mdr siden mistede jeg min lille søn, og jeg ønskede hurtigt at blev gravid igen, det blev jeg men aborterede
og så kunne jeg bare ikke mere og begyndte så på p-piller, jeg er lige startet men er så ked af det!
Det passer fint vi venter i forhold til nmit studie.
men mit følses center er helt ødelagt! Jeg græder dagligt og når manden og jeg har sex, så kan jo kun tænke bagefter på at der jo ikke kommer nogen lille baby ud af det der 
jeg skriger virkelig efter en baby og tør ikke at blive gravid.
Hvad skal jeg stille op? I må gerne komme med jeres mening, Men husk jeg er ekstrem såbar lige nu
Da vi mistede Lia skreg alt inde i mig efter en baby, ja der var faktisk en løbeseddel på ekstra bladet den morgen jeg forlod hospitalet uden Lia om et lille hittebarn - jeg kunne have taget det barn, for jeg havde så meget kærlighed uden mål, jeg havde så meget omsorg uden en baby, jeg havde så forfærdeligt tomme arme og det eneste der kunne fylde dem ud var en baby...
Jeg skal ikke råde dig, for svarene om hvad I skal findes kun hos dig og din mand, men jeg kan fortælle om mine tanker om hvad jeg gjorde.
Men først vil jeg sige, der er kun gået 5 mnd siden du mistede din søn, selvsagt græder du dagligt, selvsagt har du det skidt - og det er okay at have det skidt, det er okay at mangle ham helt ind i hver fiber af din krop. Lige om lidt er det 8 år siden jeg mistede min datter, jeg græder ikke hver dag, men jeg græder også på dumme tidspunkter, jeg smiler, griner og er alt i alt lykkelig men jeg mangler hen de stadig med hver fiber af min krop - hver fiber gør bare ikke fysisk ondt mere som de gjorde det første år, nu er det mere end velkendt følelse som paradoksalt nok også er rar for der i manglen er jeg mor til min datter.
Så med hensyn til graviditet. Jeg overvejede en del om jeg turde igen, turde tage løbe den risiko for at miste igen, for at stå midt i helvede igen og ikke bare for mig selv men også for min store datter. Men jeg kom frem til det var endnu mere skræmmende ikke at prøve igen, jeg turde ikke stoppe med et dødt barn, jeg turde ikke forsøge at gribe lykken igen, for jeg var ikke i tvivl om lykken alene fandtes ved endnu et levende barn i mine arme igen. Jeg var "heldig" blev hurtig åt gravid og det gik godt (altså fysisk) og 11 mnd efter min datters fødselsdag sagde vi goddag til hendes lillebror - jeg ville lyve hvis jeg sagde det var en dans på roser at være gravid, at føde, at blive mor igen - men det var en del af en helingsproces som jeg tror for mit vedkommende blev speedet op grundet graviditeten.
Af de jeg kender der har mistet har de fleste fået et barn relativt hurtigt efter, og nogen få har ventet bevidst og andre har måtte vente. Intet er rigtigt eller forkert, men kan kun bestemmes i det enkelte forhold - hvad føles rigtigt? Og ja du og jeg ved det er en risiko at blive gravid, en risiko for at ende i helvedes forgård følelsesmæssigt, en risiko for at miste, en risiko for at blive væltet så man måske aldrig kan rejse sig. Men spørgsmålet er om det er risikoen værd, og om man ved at vente kan blive stærkere til at klare det både selve graviditeten og hvis det som ikke må ske sker igen - personligt tror jeg graviditet bliver hård uafhængigt af tiden der går inden det sker, for man har desværre lært den sorte side at kende...
og her til sidst kan jeg kun skrive du er velkommen til at skrive