Hvad gør man lige? Hvem kontakter man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2014

Frk_Louise

ville lige ned og tømme min postkasse har elevator og da den åbner ligger en ung udenlandsk fyr og sover derinde... Spørger ham hvad han laver der og han mumler et eller andet retur. Dørene lukker og jeg skynder mig ind i lejligheden igen. Min dør er lige ved elevatoren så låser o.s.v.. Synes jeg har set ham sidde forskellige steder i opgangen de sidste par dage. Han må snyde sig ind på en måde for vi har dør telefoner og briksystem for at komme ind i opgangen... Men synes egentlig det er ret utrygt at han er der lige foran min dør....Men hvem kontakter jeg lige?? Han virker ikke så gammel alt mellem 16-19 år...

Politiet... Og hvis du ikke er så meget for det, så evt. din udlejer?

Synes det er fuldstændig vanvittigt, at nogen seriøst foreslår, at du skal invitere ham indenfor! Du kender ham jo ikke og ved ikke hvad, han evt. kunne finde på... Ved godt, at man skal tro på det bedste i mennesker..... Meeeeen man hører altså også så mange sindssyge historier. JEG havde ihvertfald IKKE taget chancen.. 

Og hvis han så bare er en stakkel, der har brug for et sted at sove, er jeg sikker på, at politiet nok skal finde det til ham.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2014

Goggelogge

Ikke om jeg havde lukket ham ind - så kan i kalde mig ond..

Anmeld

7. oktober 2014

Kay

Sujan skriver:

ville lige ned og tømme min postkasse har elevator og da den åbner ligger en ung udenlandsk fyr og sover derinde... Spørger ham hvad han laver der og han mumler et eller andet retur. Dørene lukker og jeg skynder mig ind i lejligheden igen. Min dør er lige ved elevatoren så låser o.s.v.. Synes jeg har set ham sidde forskellige steder i opgangen de sidste par dage. Han må snyde sig ind på en måde for vi har dør telefoner og briksystem for at komme ind i opgangen... Men synes egentlig det er ret utrygt at han er der lige foran min dør....Men hvem kontakter jeg lige?? Han virker ikke så gammel alt mellem 16-19 år...

Hvad endte du med at gøre

Anmeld

7. oktober 2014

modesty

Elgaard73 skriver:

Hvis det er sandt, så er de jo ikke særligt kloge. Hvordan ved du, at de alle er illegale?

Hvor har jeg skrevet at de alle er illegale?

Politiet smider ikke illegale indvandrere ud hvis de passer sig selv. Der er jo også flere herberger som nærmest kun er til illegale indvandrere, hvis politiet ville, kunne de lave razziaer hver aften, det gør de ikke. Rigtig mange af luderne på Vesterbro er også illegale. Det hænder vel at nogen bliver smidt ud, men det er langt fra flertallet.

Anmeld

8. oktober 2014

Elgaard73

modesty skriver:

Hvor har jeg skrevet at de alle er illegale?

Politiet smider ikke illegale indvandrere ud hvis de passer sig selv. Der er jo også flere herberger som nærmest kun er til illegale indvandrere, hvis politiet ville, kunne de lave razziaer hver aften, det gør de ikke. Rigtig mange af luderne på Vesterbro er også illegale. Det hænder vel at nogen bliver smidt ud, men det er langt fra flertallet.

Du skrev at gader og stræder var spækket med dem, og så mente jeg bare hvordan du kunne vide at de alle var illegale (altså alle dem, som gader og stræder var spækket med)

Jeg ved ikke hvordan tingene fungere i København, men her i det mørke Jylland, bliver langt de fleste altså sendt retur, hvis de bliver nappet. Luderne er de eneste som måske bliver håndteret mindre konsekvent, da de jo ofte er her på falske forudsætninger (bagmænd, menneskehandel og lign). De bliver lovet at de kan komme hertil helt legalt, men så snart at de sætter fødderne på dansk jord, så er virkeligheden for dem en helt anden.

Anmeld

8. oktober 2014

modesty

Elgaard73 skriver:

Du skrev at gader og stræder var spækket med dem, og så mente jeg bare hvordan du kunne vide at de alle var illegale (altså alle dem, som gader og stræder var spækket med)

Jeg ved ikke hvordan tingene fungere i København, men her i det mørke Jylland, bliver langt de fleste altså sendt retur, hvis de bliver nappet. Luderne er de eneste som måske bliver håndteret mindre konsekvent, da de jo ofte er her på falske forudsætninger (bagmænd, menneskehandel og lign). De bliver lovet at de kan komme hertil helt legalt, men så snart at de sætter fødderne på dansk jord, så er virkeligheden for dem en helt anden.

Når jeg skriver at gader og stræder er spækket med dem, mener jeg at illegale indvandrere er en del af bybilledet, hvor de blandt andet samler flasker og tigger. De bliver ikke sendt hjem af politiet som i det mørke Jylland.

Anmeld

8. oktober 2014

Nystart

modesty skriver:

Når jeg skriver at gader og stræder er spækket med dem, mener jeg at illegale indvandrere er en del af bybilledet, hvor de blandt andet samler flasker og tigger. De bliver ikke sendt hjem af politiet som i det mørke Jylland.

I det "mørke" Jylland bliver de skam heller ikke sendt hjem...., ;-) 

Anmeld

8. oktober 2014

modesty

Nystart skriver:

I det "mørke" Jylland bliver de skam heller ikke sendt hjem...., ;-) 

OK, jeg ved ikke hvor Elgaard73 har sine informationer fra. 

Anmeld

8. oktober 2014

Pikku Myy

modesty skriver:

OK, jeg ved ikke hvor Elgaard73 har sine informationer fra. 

Jeg vil altså heller ikke sige at illegale indvandrer er særligt synlige her i Århus. Der er masser af østeuropæere, men de har jo lov til at være her. Det er mit indtryk at de fleste af fx afrikansk afstamning har lov til at være her. Min kæreste arbejder med hjemløse og andre skæve eksistenser, og I nogen henseender må de kun arbejde personer med danske rettigheder, og der er det mit indtryk at det stortset kun er østeuropæerne de bliver nødt til at afvise.

Prostitution sker heller ikke så åbenlyst her i byen som det er mit indtryk at det kan gøre i kbh, så de handlede kvinder ser man heller ikke rigtig noget til.

Og dette er kun til information - jeg har været meget enig med dig gennem tråden

Anmeld

8. oktober 2014

Sujan

Kay skriver:

Hvad endte du med at gøre

Jamen jeg gjorde ikke noget den aften. Jeg er de fleste aftener alene med 2 små børn og er ikke så god til sådan noget. Men han sov derude igen i går. 

Jeg snakkede med min "eks" svigermor som kom forbi her til aften. Hun er socialrådgiver. Da hun skulle gå sad han i opgangen. Hun snakkede med ham. Han er 18 år og går på hhx. Han er blevet uvenner med sine forældre og vil absolut ikke hjem igen.  Han siger de tager hans penge hver måned så han har ikke noget at leve for. Han sidder her i opgangen og laver lektier hver aften og sover i elevatoren står op og går i skole. 

Vi gav ham lidt mad og sagde at det var et hårdt liv han levede og han skulle komme og banke på hvis han ønskede hjælp af en art. Evt. Til at snakke med kommunen o.s.v...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.