Hvad gør man lige? Hvem kontakter man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. oktober 2014

B&J

tror han leder efter et sted at sove og holde sig varm og kun 16år ca... stakkel mand jeg ville kontakte politiet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2014

modesty

Jeg ville bestemt heller ikke kontakte politiet. Han har jo bare haft brug for et sted at sove. Hvis han er illegal, kommer han ud i en masse bøvl med politiet, og han har det helt sikkert hårdt nok i forvejen.

Anmeld

7. oktober 2014

Loa

modesty skriver:

Jeg ville bestemt heller ikke kontakte politiet. Han har jo bare haft brug for et sted at sove. Hvis han er illegal, kommer han ud i en masse bøvl med politiet, og han har det helt sikkert hårdt nok i forvejen.

Men hvis er illegal, skal han så have lov at blive?

Altså der er jo mange mennesker det er synd for men reglerne er der jo af en årsag...

Anmeld

7. oktober 2014

modesty

Loa skriver:

Men hvis er illegal, skal han så have lov at blive?

Altså der er jo mange mennesker det er synd for men reglerne er der jo af en årsag...

Hvis manden får et bedre liv ved at sove i en elevator i Danmark end under de usle vilkår der eksisterer hvor han kommer fra, så er jeg af den overbevisning at det skal han have lov til, ja.

Anmeld

7. oktober 2014

Loa

modesty skriver:

Hvis manden får et bedre liv ved at sove i en elevator i Danmark end under de usle vilkår der eksisterer hvor han kommer fra, så er jeg af den overbevisning at det skal han have lov til, ja.

Gælder det alle illegale eller kun ham?

Og hvordan tror du han skaffer penge til mad?

Anmeld

7. oktober 2014

modesty

Loa skriver:

Gælder det alle illegale eller kun ham?

Og hvordan tror du han skaffer penge til mad?

Hvis man udøver kriminalitet som illegal indvandrer, synes jeg at det er fair at man bliver sendt hjem. Men det er altså ikke alle illegale indvandrere der gør det. Til gengæld er der også legale der gør - så om man er her illegalt eller ej gør nok ikke den store forskel i den henseende.

De illegale (afrikanske) indvandrere jeg har snakket med på Nørrebro samler flasker. Blandt de østeuropæiske indvandrere er det vist mere udbredt at stjæle eller tigge.

Anmeld

7. oktober 2014

Loa

modesty skriver:

Hvis man udøver kriminalitet som illegal indvandrer, synes jeg at det er fair at man bliver sendt hjem. Men det er altså ikke alle illegale indvandrere der gør det. Til gengæld er der også legale der gør - så om man er her illegalt eller ej gør nok ikke den store forskel i den henseende.

De illegale (afrikanske) indvandrere jeg har snakket med på Nørrebro samler flasker. Blandt de østeuropæiske indvandrere er det vist mere udbredt at stjæle eller tigge.

Tænker bare det nok er de færreste der ligefrem kan  tjene nok til at overleve ved at samle flasker.

Nåh men i bund og grund var min mening blot at jeg synes politiet bør kontaktes. Synes ikke det er op til os at vurdere hvornår folk bør "meldes" til politiet eller have lov at "slippe"...

Anmeld

7. oktober 2014

Elgaard73

Jeg ville også have ringet til politiet, så de kunne få styr på hvem han var og hvor han evt. hører til. Jeg tror ikke på, at han er illegal, for så ville han ikke have lagt sig et så offentligt og synligt sted. 

Er han over 18 og "legal", vil de jo bare fragte ham til et herberg, hvis ikke at han hører til nogen steder. Og det må da være 100 gange bedre end at sove i en elevator. Og bedre end at TS invitere ham ind, fodre ham af og sender ham ud i kulden igen. Hun kan jo ikke beholde ham, som et slags kæledyr. Desuden tror jeg at hendes venlighed vil blive "straffet", ved at han så bare vender tilbage igen og igen.

Anmeld

7. oktober 2014

modesty

Elgaard73 skriver:

Jeg ville også have ringet til politiet, så de kunne få styr på hvem han var og hvor han evt. hører til. Jeg tror ikke på, at han er illegal, for så ville han ikke have lagt sig et så offentligt og synligt sted. 

Er han over 18 og "legal", vil de jo bare fragte ham til et herberg, hvis ikke at han hører til nogen steder. Og det må da være 100 gange bedre end at sove i en elevator. Og bedre end at TS invitere ham ind, fodre ham af og sender ham ud i kulden igen. Hun kan jo ikke beholde ham, som et slags kæledyr. Desuden tror jeg at hendes venlighed vil blive "straffet", ved at han så bare vender tilbage igen og igen.

Øh? Københavns gader og stræder er spækket med illegale indvandrere.

Anmeld

7. oktober 2014

Elgaard73

modesty skriver:

Øh? Københavns gader og stræder er spækket med illegale indvandrere.

Hvis det er sandt, så er de jo ikke særligt kloge. Hvordan ved du, at de alle er illegale?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.