Mig igen.. Brug for din mening igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2014

lineog4

Er han far til din søn?

Nemt nok at sige du skal smutte, og det ville være mit råd - simpelthen fordi jeg har en nul tolerance over for de hårde stoffet især i mit hjem - tænk om mine børn fandt dem!

Men er han far til barnet er det jo bare ikke så simpelt, for det første fordi din kæreste jo så vil få samkvem og så er du der jo slet ikke som en buffer, og dernæst fordi din søn jo vel ønske sin far misbrug eller ej og du derfor inddirekte skal forholde dig til misbruget resten af livet som mor.

Elsker du ham, vil du ham? Er du parat til at tage kampen mod misbruget - for det er det i mine øjne når man lyver sig til en mavepine for at kunne komme til sprut og kokain? Hvis du er parat, så skal du tage kontakt til nogen der ved noget om misbrug, få hjælp til en plan for hvordan du kan hjælpe ham - måske vil de sige den eneste hjælp er ultimatum, måske vil de sige hjælpen er noget ande det ved jeg ikke... Og så giver du den ekstra chance, men lykkes det ikke må du vurdere selv: kan du leve videre med en misbruger velvidende det også påvirker din søn?

held og lykke - ved skridtet er et stort skridt, men du skylder din søn det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2014

Nystart

Helt rapkæftet herfra....

hvad med du sætter dine egne følser til side og tænker på barnets ve og vel først og kommer væk derfra... 

Nu må du mande dig op, og vise dig som en ansvarlig voksen og forældre...

Anmeld

5. oktober 2014

TNBC

Anonym skriver:

Godmorgen.

først og fremmest undskyld nu skriver jeg igen. Kunne ikke tage mig sammen til at smutte fra kæresten sidst, men har det dog stadig i hovedet , så samme beslutning.

jeg skrev også:

Ville du give det en chance? :-(

Nu til dette..

idag skal vi til en 85 års fødselsdag, som vi har sagt ja til for måneder tilbage. Det er min farmors fødselsdag.

igår var vi ude og sætte borde og stole op, og hjælpe den. Min kæreste kørte hjem kl.3 , han havde ondt i maven sagde han og han ville hjem og sove. Jeg blev der og kørte med min far da vi skulle hjem. 

Da jeg kommer hjemm3 timer efter, har han ik sovet eller gjort noget for sin "ondt i maven" han har derimod drukket sig beruset med sin kamerat. Og han indrømmer at de har taget kokain. Først sagde han bare han bare havde taget lidt, men lidt efter sagde han en hel pose (jeg ved ik hvor meget der er i sådan en pose).

jeg bad ham sove på sofaen, da han var ude og kaste op flere gange.

Her til morgen , ligger han i sofaen og jeg spørg ham om han kan køre bil, han siger nej. Sagde til ham, at han måtte blive hjemme idag. Vil fanme ikke ha en drukken stofklovn med og vores søn er med og andre børn! 

Er simpelthen så sur og skuffet. Min familie betyder meget for mig og havde glædet mig til denne dag. 

Hvad havde du gjort og sagt? 

Havde du også sagde han ikke skulle med og måtte blive hjemme??

Få ham ud, vis han at du ikke finder dig i det mere.
Hvis han vil være en familie, må han skulle gøre noget for det.
Forlang at han får hjælp, hvis han nogensinde skal bo med jer igen..
Og hvis han nægter, jamen så ved du hvor du står.

Du siger at du ikke vil have en drukkenbolt med, fordi din søn og andre børn er der, men bor din søn ikke i det hus hvor han tager stoffer og drikker hjernen ud?

Vil seriøst sætter dig ind i en bil med en mand der har knækket sig hele natten på grund af stoffer og alkohol? Ja, jeg ved godt at det sikkert er ude af kroppen, men jeg vil stadigvæk ikke sætte mig ind i en bil, hvor han kørte. Hvad hvis han lige havde snuppet en øl eller taget nogle stoffer, du ikke havde set?

Han har jo et problem, som han ikke selv kan styre, så hvis du elsker ham, så må du give ham et valg. Jer eller stofferne?

Anmeld

5. oktober 2014

LouiseEm

Stoffer er no go i mit liv. Var skredet for længst. 

Anmeld

5. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Der skal ikke mere til i dit indlæg end "stoffer og barn", så siger jeg "kom væk".. 

Måske elsker du virkelig manden, det ved jeg ikke, men så længe han får lov at tage sine stoffer osv, så er du medafhængig! Du gør ikke noget og han bliver fastholdt i sit misbrug. Ergo, dit barn lærer : 1: mors mening er ikke vigtig. 2 : misbrug er okay i en børnefamilie... = ikke optimalt!!!!

flyt! Bed ham få hjælp, find evt nogen steder han kan tage hen eller ringe til, og når han har fået hjælp, så kan i tale om forholdet. Man får nemlig intet ud af at prøve at snakke fornuft til en misbruger. De er egoistiske, manipulerende og løgnagtige så længe de er fanget i det. Deres afhængighed bliver mere vigtig end noget andet. 

Anmeld

5. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes du skal kigge på hjemmesiden: www.misbrugsportalen.dk her kan både misbrugere og pårørende henvende sig. Du kan ringe helt anonymt eller chatte med en rådgiver - også helt anonymt. 

At mange andre ville være skredet kan du ikke bruge til så meget hvis du ikke er der. Benyt dig af de gratis anonyme rådgivere til at få lagt en plan for hvordan problemet skal gribes an. 

Anmeld

5. oktober 2014

Baby15

Læg dine følelser tilside ! 

Du har valgt at få et barn, det SKAL du tage ansvar for NU!! 

Pak jeres ting, eller hvis du har det bedere med det, så pak hans ting.. Smid ham ud, eller rejs. Evt på krisecenter.. 

Noget skal du gøre, og du skal gøre det NU!! 

Ikke imorgen, ikke om en time, NU! 

din søn SKAL komme før alt andet, tag dig sammen NU!! 

Anmeld

5. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Baby15 skriver:

Læg dine følelser tilside ! 

Du har valgt at få et barn, det SKAL du tage ansvar for NU!! 

Pak jeres ting, eller hvis du har det bedere med det, så pak hans ting.. Smid ham ud, eller rejs. Evt på krisecenter.. 

Noget skal du gøre, og du skal gøre det NU!! 

Ikke imorgen, ikke om en time, NU! 

din søn SKAL komme før alt andet, tag dig sammen NU!! 

Det er da absolut ikke sikkert at faren tager stoffer ellr er påvirket foran barnet. Det ved kun ts.

Det kan være ts skal kontakte nogen der rent faktisk har kendskab til hvordan man hjælper disse familier først. Det kan sagtens være løsningen er at hun skal flytte men det kan også være der er en anden vej ud

Anmeld

5. oktober 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Du bliver nødt til at tage ansvar for din søn... din kæreste gør det jo tydeligvis ikke! Forstår slet ikke du overhovedet kan overveje at blive sammen med en som ham. Har du virkelig lyst til dit liv skal fortsætte på denne måde? For han ændrer sig ikke, det vil jeg godt garantere dig for! Tænk på din søn og kom væk i en fart! Synes godt du kan sige til ham han skal være ude når I kommer tilbage. Og vil han ikke det må du finde et andet sted at være til du finder en ny lejlighed til jer. Du skal IKKE finde dig i sådan en behandling.

Anmeld

5. oktober 2014

Baby15

mor:) skriver:

Det er da absolut ikke sikkert at faren tager stoffer ellr er påvirket foran barnet. Det ved kun ts.

Det kan være ts skal kontakte nogen der rent faktisk har kendskab til hvordan man hjælper disse familier først. Det kan sagtens være løsningen er at hun skal flytte men det kan også være der er en anden vej ud

Om det er foran barnet eller ej, børn og stoffer, er bare ikke iorden! 

Uanset om han tager det foran barnet, så smadre det ret meget oveni skallen at tage sådan noget, og bare det st han lyver på den måde. Det er bare slet ikke acceptabelt! 

Ts skal tage ansvar. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.