Beløb på gaver til veninder ( voksende)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Lunae skriver:

Vi giver for 200-250 kr - ikke noget vildt, men det er tanken der tæller 

Det syntes vi nemlig også! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2014

StineW79

Natteravnen skriver:

Vi, min veninde som jeg ser som min bonussøster og jeg, giver ikke gaver, giver ikke for noget bestemt beløb ej heller mærkedage selvom vi har kendt hinanden fra vi var 10-11 år 

Overraskede hende dog på hendes fødselsdag i år ved at køre til Aarhus og vente på hun fik fri fra arbejde hvor jeg havde 3 oppustede balloner med som jeg bandt fast på bilen og en chokoladecupcake og et lille og et stort flag og en fødselsdagssang  Så tilbragte vi lige nogen timer sammen inden jeg skulle hjem igen. Det gik lige i hjertet  

Ej hvor er du sød. Det ville jeg godt nok også blive vildt glad for! Vh stine

Anmeld

3. oktober 2014

StineW79

modesty skriver:

Cirka 150 til fødselsdag, hvis der bliver holdt noget. Ellers giver vi ikke gaver til hinanden.

Vi giver ikke julegaver til hinanden.

Her holder vi næsten altid en lille tøse komsammen, hvor vi hygger med lækker mad og et par drinks, uden mænd og unger.

Er kun på fast julegave med en, med mindre jeg lige finder noget jeg bare lige må købe! Vh stine

Anmeld

3. oktober 2014

StineW79

Carina:-) skriver:

Ingen faste gaver og slet ikke julegaver .

Men har lige været til en 40 års og hun fik for 500.

Og det er nok det belob jeg ca ligger på - alm fodselsdage inv vi ikke hinanden til men de runde er omkring de 500-

Her holder vi næsten altid en lille tøse komsammen, uden mænd og unger, men ka godt se at når i kun gir gaver til runde fødselsdage, at så er beløbet fint! Vh stine

Anmeld

3. oktober 2014

StineW79

PernilleogLouis skriver:

Det er forskelligt. 

Skal til en venindes fødselsdag idag og hun får for 400. Imorgen skal jeg til en anden og hun får for 300. Har en veninde der fik for 800 da hun havde fødselsdag. Køber ud fra hvad jeg gerne vil gi dem fra ønskesedlen

Syntes også at det lyder rigtig godt! Vh stine

Anmeld

4. oktober 2014

2721

StineW79 skriver:

Sådan en veninde har jeg også. Dog har vi en aftale til jul om at gaven ska være en gave til os begge to, sådan at det feks er billetter til feks biograf, svømmehal eller noget andet hyggeligt. Gaven til ungerne bestemmer man også selv prisen på. 

Syntes det er så hyggeligt! Vh stine

Det var da en hyggelig ide. I år har vi aftalt at vores julegave til hinanden skal være en donation til fx røde kors, kattensværn, SOS børnebyerne. Noget i den dur. Sådan at vi kan glæde nogen andre så som mangler. Og så skal vi finde en lille symbolsk gave vi hver især kan pakke op lille juleaften, som vi fejre sammen hvert år

Anmeld

4. oktober 2014

StineW79

2721 skriver:

Det var da en hyggelig ide. I år har vi aftalt at vores julegave til hinanden skal være en donation til fx røde kors, kattensværn, SOS børnebyerne. Noget i den dur. Sådan at vi kan glæde nogen andre så som mangler. Og så skal vi finde en lille symbolsk gave vi hver især kan pakke op lille juleaften, som vi fejre sammen hvert år

Ej det var også en mega god ide, at gi en donation. Det ku godt være at vi sku overveje den ide!!

Sidste år der lavede jeg en indsamling mellem mine veninder, hvor vi lavede 2 julekurve som vi donerer til julehjælpen og det ska vi helt sikkert gøre igen i år.

Syntes det ka være så svært at gennemskue hvor mange af ens penge rent faktisk går til det man har doneret til. Vh stine

Anmeld

4. oktober 2014

Mom

Profilbillede for Mom
StineW79 skriver:

Ih det var nogle fede gaver!! Syntes det er nogle rigtig gode gaveider. Vh stine

Tak :-)

Anmeld

4. oktober 2014

2721

StineW79 skriver:

Ej det var også en mega god ide, at gi en donation. Det ku godt være at vi sku overveje den ide!!

Sidste år der lavede jeg en indsamling mellem mine veninder, hvor vi lavede 2 julekurve som vi donerer til julehjælpen og det ska vi helt sikkert gøre igen i år.

Syntes det ka være så svært at gennemskue hvor mange af ens penge rent faktisk går til det man har doneret til. Vh stine

Det har du ret i det kan være, derfor har vi også brugt de sidste par måneder på at undersøgeog overveje. Pt overvejer jeg lidt et fadderbarn, men nu må vi se, der er mange muligheder og jeg vil gerne at pengene falder et godt sted, hvor de vil bringe stor glæde og gavn

Anmeld

4. oktober 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
StineW79 skriver:

Nu kommer det an på hvilket formål du have i tankerne at støtte, men der vil næsten altid være en vis procentdel der går til administration. Især hvis pengene skal sendes ud af landet, af den simple grund, at man blandt andet skal være sikker på at pengene gavner de rigtige mennesker. Selvom det hele ellers er baseret på frivillig arbejdskraft, så vil der vil væsten altid være omkostninger til administration, hvis pengene skal bruges bedst muligt og have hos de rigtige mennesker. 

De fleste større organisationer dokumenterer hvor stor en procentdel går til de forskellige poster. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.