Troldemommi skriver:
Efter den nye reform er trådt i kraft, har mange lærere udtalt sig meget negativt, og der mener jeg personligt at de overdriver, derfor mit tidligere ordvalg 
Faktum er en del lærere også har taget konsekvensen og sagt op, søgt egen finansieret orlov - så måske ikke kun overdrivelse men en reel bekymring.
Jeg er lærer og jeg nyder min fulde tilstedeværelse, vil aldrig sige jeg arbejder for meget (ja kender jeg faktisk ingen der vil gøre nu med de nye regler for nu arbejder vi jo præcis de timer vi får betalt).
Men jeg vil råbe højt igen og igen: der er ikke en ordentlig sammenhæng mellem tid og de stillede opgaver, derfor er kvaliteten faldende i dette år i forhold til sidste år. Det er faktisk ikke ynk på egen vegne, for egentlig kunne jeg være ligeglad og blot levere den ringere kvalitet, men jeg har så bare en interesse fagligt (og som forælder) i at der er optimale forhold i skolerne så kvaliteten kan blive bedst mulig - der er mange facetter og en af dem er selvsagt lærerens arbejdsbyrde....
Så nej behøver slet ikke overdrive - for igen simpel matematik, hvis jeg arbejder præcis lige så mange timer som sidste år og flere af disse timer er øremærket til undervisning end sidste år, ja så er der mindre tid til at forberede, efterbehandle,skole/hjem samarbejdet, møder med diverse, åben skole osv end der var sidste år.
Anmeld