Spørgsmål til lærerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.966 visninger
30 svar
47 synes godt om
2. oktober 2014

Tvebakken

Hej,

Nu er jeg simpelthen nødt til at spørge.

Man hører, at lærerne nu har tvunget arbejdstid 8-16 ((eller lignende tid, men andre tidspunkter), og samtidig hører man hele tiden, at lærerne har en 41 timers arbejdsuge.

Jeg har også 8-16 (eller lignende), og jeg har altså kun 37 timer. Selvfølgelig har jeg en halv time mindre fredag, hvis det ikke gælder for lærerne, så hedder det jo så 37,5 time.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man kommer frem til 41 timer, så hjælp mig lige?!

OG det er altså bare ment som et undrende spørgsmål, intet andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2014

Troldemommi

Tvebakken skriver:

Hej,

Nu er jeg simpelthen nødt til at spørge.

Man hører, at lærerne nu har tvunget arbejdstid 8-16 ((eller lignende tid, men andre tidspunkter), og samtidig hører man hele tiden, at lærerne har en 41 timers arbejdsuge.

Jeg har også 8-16 (eller lignende), og jeg har altså kun 37 timer. Selvfølgelig har jeg en halv time mindre fredag, hvis det ikke gælder for lærerne, så hedder det jo så 37,5 time.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man kommer frem til 41 timer, så hjælp mig lige?!

OG det er altså bare ment som et undrende spørgsmål, intet andet.

Er overdrivelse ikke noget i lærer på læreruddannelsen 

Monica 

Anmeld

2. oktober 2014

Nystart

her møder lærene ind kl 7 ca til kl 17....

Anmeld

2. oktober 2014

Tvebakken

Nystart skriver:

her møder lærene ind kl 7 ca til kl 17....

Det er vel ikke de samme lærere, der møder kl 7 og går kl 17?

På vores skole er der nogen, der møder tidligt (og selvfølgelig går tidligt) og nogen der møder sent (og går sent). Ligesom på min arbejdsplads. 

Anmeld

2. oktober 2014

Nystart

Tvebakken skriver:

Det er vel ikke de samme lærere, der møder kl 7 og går kl 17?

På vores skole er der nogen, der møder tidligt (og selvfølgelig går tidligt) og nogen der møder sent (og går sent). Ligesom på min arbejdsplads. 

i min datters klasse er det.... vi kan ringe/skrive fra kl 7 og indtil 17.. og får oftes svar med det samme medmindre de har undervisning 

Anmeld

2. oktober 2014

lineog4

På min arbejdsplads er tiden i de 199 skoledage:

Mandag 7.50-15.30

Tirsdag 7.50 - 16

Onsdag 7.50 - 17 (10 onsdage til 17.30)

Torsdag 7.50 - 15.30

Fredag 7.50 - 15

derudover arbejder vi 10 dage uden elever, hvor 3 af dem placeres hvor det enten giver ekstra løn eller de tæller 25% mere i tid fordi det er enten weekend eller efter kl 17

Derudover er der afsat tid til 2 forældremøder efter kl 17, et socialt arrangement efter kl 17 og en skolefest som også er placeret efter 17. De er skrevet ind fordi de så udløser tillæg og skal trækkes fra i årsnormen.

Det giver præcis samme årsnorm som for dig med 37 timer om ugen, men de er blot placeret på mindre antal dage og ja derfor er det mere end 37 om ugen - har ikke lige regnet ud hvor mange, for jeg er på nedsat tid dvs. Ansat 28 timer om ugen men skal lægge 31,46 timer om ugen....

Anmeld

2. oktober 2014

Tvebakken

Nystart skriver:

i min datters klasse er det.... vi kan ringe/skrive fra kl 7 og indtil 17.. og får oftes svar med det samme medmindre de har undervisning 

Ok, sådan er det langt fra på vores skole. 

Og så mødte vi endda den ene klasselærer på motorvejen i går omkring kl 13.. Ikke at jeg har noget imod det, men så er der nok mere fleksibilitet, end der umiddelbart gives udtryk for?!

Anmeld

2. oktober 2014

lineog4

Troldemommi skriver:

Er overdrivelse ikke noget i lærer på læreruddannelsen 

Monica 

Nej det er bare simpelt matematik, hvis man skal placere en årsnorm for en fuldtidsstilling på mindre dage så må man arbejde flere timer pr dag eller pr uge... Ingen overdrivelse men en simpel forklaring....

Anmeld

2. oktober 2014

lineog4

Tvebakken skriver:

Ok, sådan er det langt fra på vores skole. 

Og så mødte vi endda den ene klasselærer på motorvejen i går omkring kl 13.. Ikke at jeg har noget imod det, men så er der nok mere fleksibilitet, end der umiddelbart gives udtryk for?!

Afhænger af kommuner og deres lokalaftaler og af den enkelte skole...

I min kommune er der ingen lokalaftale og på min skole har vi valgt fuldtilstedeværelse dog har vi lige fået indført en fleksibel fultilstedeværelse, dvs. Jeg ikke længere skal gå op til min leder og få lov til at blive 30 min ekstra en dag det giver mening og så gå 30 minutter tidligere en anden dag. Men stadig alle timer skal placeres på skolen.

Jeg vil dog sige personligt har jeg allerede oparbejdet næsten 8 timers overarbejde som skal afspadseres vel og mærke i min forberedelsestid, for tror den største frustration blandt lærere ikke er at vi skal være på skolen i x antal timer (i hvert fald ikke min), men at vi simpelthen ikke kan levere den kvalitet vi plejer inden for den tid der er til rådighed....

Anmeld

2. oktober 2014

lineog4

Og kan forresten svar fordi jeg har fridag pga nedsat tid 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.