Hun vil KUN lave lort i bleen. Hvad gør vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2014

cwl

Loa skriver:

Ja som overskriften siger, isabella på 4 vil KUN lave lort i bleen. 

Ingen problemer med at tisse på toilettet men når hun kan mærke hun skal lave lort så panikken hun fuldstændig og vil absolut ikke lave det på toilettet.

Hvordan tror i vi skal tackle det? Min mand er meget imod at give hende bleen på når det er, men jeg ved virkelig ikke hvad der er det bedste for hende at gøre for at hjælpe hende til at turde lave det på toilettet....

Har haft nøjagtig samme problem med vores Isabella, hun kom og bad om at få ble på hvergang hun skulle og der lod vi hende bare lave lort i bleen, lige pludselig en dag lavede hun det på toilettet. 

Vi havde meget svært ved det og i starten prøvede vi alt for at hun skulle lave det på toilettet. Men det viste sig at tid var det der skulle til..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2014

Loa

cwl skriver:

Har haft nøjagtig samme problem med vores Isabella, hun kom og bad om at få ble på hvergang hun skulle og der lod vi hende bare lave lort i bleen, lige pludselig en dag lavede hun det på toilettet. 

Vi havde meget svært ved det og i starten prøvede vi alt for at hun skulle lave det på toilettet. Men det viste sig at tid var det der skulle til..

Øv, hehe. Frygtede også det var det.....

Hun har bare haft så mange "ting" med den ble, så ville være fantastisk hvis den bare kom helt væk.....

Anmeld

2. oktober 2014

cwl

Loa skriver:

Øv, hehe. Frygtede også det var det.....

Hun har bare haft så mange "ting" med den ble, så ville være fantastisk hvis den bare kom helt væk.....

Kender godt følelsen.

Men I må desværre give hende tid

Anmeld

2. oktober 2014

forår

Det var det sammen med min datter. Hun bad også om at få ble på, både hjemme og i Børnehaven...Men helst hjemme ellers hos mormor, hvor hun var tryg.. men lige pludseligt fra den ene dag til den anden lavede hun stort på toilettet. Jeg tror ikke at det var meningen, tror hun kun troede hun skulle tisse, for hun gik helt i panik, da det så var ved at ske...men jeg gik amok med ros og konfetti, og hun var pave stolt hun var 4 år for det lykkes. Jeg har aldrig presset på med det.

nu fylder hun så snart 5år og vil slet ikke af med bleen om natten...?? og der aner jeg ikke hvad jeg skal stille op?

Anmeld

3. oktober 2014

Loa

forår skriver:

Det var det sammen med min datter. Hun bad også om at få ble på, både hjemme og i Børnehaven...Men helst hjemme ellers hos mormor, hvor hun var tryg.. men lige pludseligt fra den ene dag til den anden lavede hun stort på toilettet. Jeg tror ikke at det var meningen, tror hun kun troede hun skulle tisse, for hun gik helt i panik, da det så var ved at ske...men jeg gik amok med ros og konfetti, og hun var pave stolt hun var 4 år for det lykkes. Jeg har aldrig presset på med det.

nu fylder hun så snart 5år og vil slet ikke af med bleen om natten...?? og der aner jeg ikke hvad jeg skal stille op?

Mystisk. Det med nattebleen gik fantastisk let her. Efter laaang tid med tørre bleer om morgenen, så tog vi den bare og hun opdagede det ikke engang

Er hendes bleer tørre om morgenen, for det er vel egentlig det mest sikre tegn på om hendes krop er klar til at smide den for natten?

Vi har nu spurgt i Børnehaven og de foreslår også bare at vi lader hende få bleen når det er, men tilgengæld skal det foregå på badeværelset, så hun ikke render rundt og tror hun lige skal lege lidt med bleen på.

Så håber jeg bare det går stærkt....

Anmeld

3. oktober 2014

Clisolka

Loa skriver:

Ja som overskriften siger, isabella på 4 vil KUN lave lort i bleen. 

Ingen problemer med at tisse på toilettet men når hun kan mærke hun skal lave lort så panikken hun fuldstændig og vil absolut ikke lave det på toilettet.

Hvordan tror i vi skal tackle det? Min mand er meget imod at give hende bleen på når det er, men jeg ved virkelig ikke hvad der er det bedste for hende at gøre for at hjælpe hende til at turde lave det på toilettet....

Vi står i det samme "problem" herhjemme - Isabella nægter simpelthen at lave lort på toilettet. Den anden dag valgte jeg at give hende ble på, når hun skal, for der havde hun ikke gjort noget i næsten 3 dage!!! Hun begyndte at klage over ondt i maven, og vupti 30 min efter var der bonus  Jeg vil langt hellere give hende ble på, når hun skal, end det ender ud i forstoppelse, for det tror jeg ikke vil hjælpe på det 

Jeg vil slet ikke tvinge hende til at sidde på toilettet, så jeg prøver igen om nogle uger 

Anmeld

3. oktober 2014

Chantie

Min pige var på samme måde. Hun var bange for at sidde på toilettet især fordi dagplejen havde presset hende til det før hun var klar..

Efter nøgne måneder lokkede vi med de små smarties pakker, så fik hun sådan en halv pakke med små smarties når hun havde lavet på toilettet 

Anmeld

3. oktober 2014

forår

Loa skriver:

Mystisk. Det med nattebleen gik fantastisk let her. Efter laaang tid med tørre bleer om morgenen, så tog vi den bare og hun opdagede det ikke engang

Er hendes bleer tørre om morgenen, for det er vel egentlig det mest sikre tegn på om hendes krop er klar til at smide den for natten?

Vi har nu spurgt i Børnehaven og de foreslår også bare at vi lader hende få bleen når det er, men tilgengæld skal det foregå på badeværelset, så hun ikke render rundt og tror hun lige skal lege lidt med bleen på.

Så håber jeg bare det går stærkt....

jeg vil gætte på at hun har 1 ble om ugen der er helt tør, så tror at vi er et pænt stykke vej endnu.

Jeg var selv MEGET gammel før jeg ikke brugte ble, eller tissede i sengen...ved ikke om sådan noget kan være arveligt??

Anmeld

3. oktober 2014

Loa

forår skriver:

jeg vil gætte på at hun har 1 ble om ugen der er helt tør, så tror at vi er et pænt stykke vej endnu.

Jeg var selv MEGET gammel før jeg ikke brugte ble, eller tissede i sengen...ved ikke om sådan noget kan være arveligt??

Uf det ved jeg faktisk heller ikke.... 

Men når bleerne ikke er konstant tørre om morgenen så er hendes krop jo bare ikke parat.

havde faktisk heller ikke regnet med at lige den del gik så nemt for os.... 

Så må vi nok bare have tålmodighed med det sidste 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.