Hun vil KUN lave lort i bleen. Hvad gør vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2014

TrineMine86

Loa skriver:

Ja som overskriften siger, isabella på 4 vil KUN lave lort i bleen. 

Ingen problemer med at tisse på toilettet men når hun kan mærke hun skal lave lort så panikken hun fuldstændig og vil absolut ikke lave det på toilettet.

Hvordan tror i vi skal tackle det? Min mand er meget imod at give hende bleen på når det er, men jeg ved virkelig ikke hvad der er det bedste for hende at gøre for at hjælpe hende til at turde lave det på toilettet....

I skal give hende bleen på, i må ALDRIG presse et barn til at skal sidde på toilet, det hænger helt tæt sammen med deres følelser og i kan give hende ar på sjælen hvis i presser hende.. 

Det skal nok gå over når hun er klar til det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2014

lineog4

Både min største og min mindste havde det på samme måde, og ja vi gav bare ble på.

Dog med den mindste købte vi en potte og det hjalp efter et stykke tid, men toilettet tog lang tid og der var det at han fik lov at sidde med en nintendo (de må ellers kun en spille en gang om ugen) og vupti så kunne han sidde stille længe nok.

Anmeld

1. oktober 2014

Loa

TrineMine86 skriver:

I skal give hende bleen på, i må ALDRIG presse et barn til at skal sidde på toilet, det hænger helt tæt sammen med deres følelser og i kan give hende ar på sjælen hvis i presser hende.. 

Så frygtede jeg da godt nok lige for min datters ve og vel 

Er du noget pædagog eller lign? (Spørger da jeg, hvis svaret var ja, ville spørge om du kan forklare mig hvorfor hun gerne vil sidde på hug i badet og lave lort, men ikke på toilettet )

Anmeld

1. oktober 2014

LinLin

TrineMine86 skriver:

Rolig nu  Er enig i man ikke skal presse dem men det er liiiige voldsomt nok at sige sådan, synes jeg...

For mange af de børn der ikke tør handler det om at de føler de mister noget af sig selv når det bare plumper ned i toilettet modsat når de laver i bleen hvor de stadig kan mærke det...

Anmeld

1. oktober 2014

TrineMine86

Loa skriver:

Så frygtede jeg da godt nok lige for min datters ve og vel 

Er du noget pædagog eller lign? (Spørger da jeg, hvis svaret var ja, ville spørge om du kan forklare mig hvorfor hun gerne vil sidde på hug i badet og lave lort, men ikke på toilettet )

Det er bestemt ikke for at du skal frygte noget som helst  Har desværre bare set tilfælde hvor det har haft store konsekvenser for børn især følelses mæssigt.. 

Jeg er sygeplejerske og har været på en børne afdeling hvor vi nogle gange fik store børn ind på 5-6 år der havde store problemer med maven / og komme af medafføring, ofte fordi blev presset til at komme på toilet for tidlig, og deres følelser ikke har kunne rumme det, og derfor holder de på afføring, bliver forstoppet osv. 

Har altid fået at vide at man ikke må presse børn, har du snakket med pædagogerne i børnehaven? De må vide mere, og de har helt sikkert oplevet det før.. 

Anmeld

1. oktober 2014

TrineMine86

LinLin skriver:

Rolig nu  Er enig i man ikke skal presse dem men det er liiiige voldsomt nok at sige sådan, synes jeg...

For mange af de børn der ikke tør handler det om at de føler de mister noget af sig selv når det bare plumper ned i toilettet modsat når de laver i bleen hvor de stadig kan mærke det...

Har desværre bare set flere tilfælde hvor det har haft konsekvenser for barnet at forældrene har presset på.. 

Jeg siger det ikke med løftet pegefinger eller noget.. 

Det er da også voldsomt for et barn at føle man mister noget, og derfor skal man da ikke presse den før de er klar følelsesmæssigt? Synes da man skal snakke med dem om hvorfor de er bange osv og ikke bare sige, du må ikke få ble på mere.. 

Anmeld

1. oktober 2014

LinLin

TrineMine86 skriver:

Har desværre bare set flere tilfælde hvor det har haft konsekvenser for barnet at forældrene har presset på.. 

Jeg siger det ikke med løftet pegefinger eller noget.. 

Det er da også voldsomt for et barn at føle man mister noget, og derfor skal man da ikke presse den før de er klar følelsesmæssigt? Synes da man skal snakke med dem om hvorfor de er bange osv og ikke bare sige, du må ikke få ble på mere.. 

Ja selvfølgelig skal man snakke med barnet om hvorfor han/hun bliver bange - det kan man jo i hvert fald godt når der omkring de 4 år  går bestemt heller ikke ind for tvang! 

vi snakkede med Adam om at det var skrald der skulle ud af kroppen og at toilettet var en skraldespand det skulle ned i så det kunne komme væk...

Anmeld

1. oktober 2014

Loa

TrineMine86 skriver:

Det er bestemt ikke for at du skal frygte noget som helst  Har desværre bare set tilfælde hvor det har haft store konsekvenser for børn især følelses mæssigt.. 

Jeg er sygeplejerske og har været på en børne afdeling hvor vi nogle gange fik store børn ind på 5-6 år der havde store problemer med maven / og komme af medafføring, ofte fordi blev presset til at komme på toilet for tidlig, og deres følelser ikke har kunne rumme det, og derfor holder de på afføring, bliver forstoppet osv. 

Har altid fået at vide at man ikke må presse børn, har du snakket med pædagogerne i børnehaven? De må vide mere, og de har helt sikkert oplevet det før.. 

Okay ja så kender du nok lidt til emnet

er bestemt heller ikke tilhænger af at presse hende, slet ikke. 

Aner bare ikke hvordan jeg skal gribe det an... Netop også fordi hun et par gange har holdt sig nogle dage indtil hun fik ble på igen og så lavede noget. Og ville heller ikke risikere hun fik ondt i maven

min mand er bare meget overbevist om at vi "sætter hende tilbage" ved at give hende ble på, og ser det åbenbart som et stort nederlag at give hende ble på når hun er så gammel....

Anmeld

1. oktober 2014

LouiseEm

Den er da ikke særlig svær - i lader hende skide i hendes ble? 

Min søn ville heller ikke af med hans i starten. Det er helt normalt.

Anmeld

2. oktober 2014

Loa

LouiseEm skriver:

Den er da ikke særlig svær - i lader hende skide i hendes ble? 

Min søn ville heller ikke af med hans i starten. Det er helt normalt.

Jeg synes faktisk ikke det er lige til.

Nu har jeg ikke en ph.d. i børn, og jeg ved ikke hvilken måde at gribe det an på, der er den bedste.

Det kunne jo være at lade hende gøre det i bleen. At tage den fra hende. At sætte hende på toilettet med bleen på.
Ja hvad ved jeg, derfor spørger jeg herinde, hvad folk har erfaring med.
Så derfor synes jeg bestemt ikke det er lige til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.