Adam blev blefri i starten af januar (3,4 år) - med undtagelse af at han ville have ble på når han skulle lave stort. Så det fik han, men han skulle sidde på toilettet med den. Jeg tænkte det bare var et par uger, måske en måned eller to. Men sådan blev det ikke.
han skulle starte i ny bhv i august (!) - og vi snakkede med ham om at i den nye var der jo ingen andre der brugte ble (da det er børn fra knapt fire og op!) han sagde selv med stor overbevisning at når han skulle starte der så ville han ikke bruge ble mere!
vi har lokket med alt muligt
var virkeligt ved at være træt af at skulle huske den ble når vi skulle nogen steder plus han begyndte at holde sig i bhv. Herhjemme var det ikke noget problem...
Så vi begyndte at sætte ham ud uden ble og så skulle han sidde der med Minutur - i 1 min først, senere to - og så måtte han få ble på når det ringede. Han fik også bøger med. Men han holdt sig bare indtil han fik bleen på...
så en dag (slut august) kom han "lidt sent" derud og jeg insisterede på han stadig skulle sidde uden ble. Kunne se han blev lidt bange så jeg holdt om ham og sagde at det ikke var farligt og "plask" så gjorde han det første gang. Han var SÅ stolt!
Dagen efter Da han skulle lave stort satte jeg uret for han ville igen have ble på
men jeg nåede kun lige ud af døren og så havde han gjort det uden - og har gjort det uden problemer siden inkl i bhv.
Så her tog det altså næsten 8 mdr!
han var virkeligt ikke klar før og han var også bange for det de første gange... Men jeg tilbød at jeg ville holde ham i hånden og roste selvfølgelig til skyerne når han havde gjort det 
så... Det var vores erfaring, beklager det blev så langt 
Anmeld