Hun vil KUN lave lort i bleen. Hvad gør vi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.570 visninger
28 svar
18 synes godt om
1. oktober 2014

Loa

Ja som overskriften siger, isabella på 4 vil KUN lave lort i bleen. 

Ingen problemer med at tisse på toilettet men når hun kan mærke hun skal lave lort så panikken hun fuldstændig og vil absolut ikke lave det på toilettet.

Hvordan tror i vi skal tackle det? Min mand er meget imod at give hende bleen på når det er, men jeg ved virkelig ikke hvad der er det bedste for hende at gøre for at hjælpe hende til at turde lave det på toilettet....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2014

MorDk

Vores søn havde samme "issue" Han nægtede at lave lort andre steder end i bleen. Og vi gav ham lov. Det var kun i lille periode... så fandt han ud af at det altså ikke var særlig rart. Og stille og rolig begyndte han at bede om at komme på toilettet. Mit aller bedste råd er at lade hende få ble på hvis hun skal lave lort. At nægte det vil gøre situationen værre. og måske ende i forstoppelse eller uheld i bukserne, hvilket for barnet er meget nedværdigende. Derfor lad hende gøre det og acceptér at det er der hun er lige nu. Og se... om noget tid så er I ovre det problem. 

Anmeld

1. oktober 2014

LinLin

Adam blev blefri i starten af januar (3,4 år) - med undtagelse af at han ville have ble på når han skulle lave stort. Så det fik han, men han skulle sidde på toilettet med den. Jeg tænkte det bare var et par uger, måske en måned eller to. Men sådan blev det ikke.

han skulle starte i ny bhv i august (!) - og vi snakkede med ham om at i den nye var der jo ingen andre der brugte ble (da det er børn fra knapt fire og op!)  han sagde selv med stor overbevisning at når han skulle starte der så ville han ikke bruge ble mere!

vi har lokket med alt muligt  var virkeligt ved at være træt af at skulle huske den ble når vi skulle nogen steder plus han begyndte at holde sig i bhv. Herhjemme var det ikke noget problem...

Så vi begyndte at sætte ham ud uden ble og så skulle han sidde der med Minutur - i 1 min først, senere to - og så måtte han få ble på når det ringede. Han fik også bøger med. Men han holdt sig bare indtil han fik bleen på...

så en dag (slut august) kom han "lidt sent" derud og jeg insisterede på han stadig skulle sidde uden ble. Kunne se han blev lidt bange så jeg holdt om ham og sagde at det ikke var farligt og "plask" så gjorde han det første gang. Han var SÅ stolt!  

Dagen efter Da han skulle lave stort satte jeg uret for han ville igen have ble på  men jeg nåede kun lige ud af døren og så havde han gjort det uden - og har gjort det uden problemer siden inkl i bhv.

Så her tog det altså næsten 8 mdr!

han var virkeligt ikke klar før og han var også bange for det de første gange... Men jeg tilbød at jeg ville holde ham i hånden og roste selvfølgelig til skyerne når han havde gjort det

så... Det var vores erfaring, beklager det blev så langt 

Anmeld

1. oktober 2014

Bshizzle

Min den store dreng ville heller ikke smide bleen når han skulle lave lort 

Han gjorde som dit barn gør.. Panikker! 

Vi prøvede st lokke med div ting, men intet hjalp. 

Så satte jeg mig på tværs, og sagde hvis han skulle ha ble på, så SKULLE han sidde på toilettet imens! 

Dette gjorde han.. Efter noget tid fandt han ud af det var ret træls at sidde med ble på PÅ toilettet! 

Så prøvede vi at ta bleen af, og den først lort (hahaha) røg ned i toilettet og han fik et chok men blev samtidig med OVER lykkelig! 

Der er ikke andet for end at øve øve øve øve... Og prøve sig frem 

Et gammelt råd jeg ellers fik, var at vende bleen om.. 

Så er det knap så hyggeligt at ha ble på når man laver lort. 

Men dette nåede vi ikke til. 

Anmeld

1. oktober 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Loa skriver:

Ja som overskriften siger, isabella på 4 vil KUN lave lort i bleen. 

Ingen problemer med at tisse på toilettet men når hun kan mærke hun skal lave lort så panikken hun fuldstændig og vil absolut ikke lave det på toilettet.

Hvordan tror i vi skal tackle det? Min mand er meget imod at give hende bleen på når det er, men jeg ved virkelig ikke hvad der er det bedste for hende at gøre for at hjælpe hende til at turde lave det på toilettet....

Sådan er vores dreng også og han får da bare ble på. Han havde dog en lille periode hvor han ville på toilettet. Det vil han så ikke mere

Anmeld

1. oktober 2014

Loa

LinLin skriver:

Adam blev blefri i starten af januar (3,4 år) - med undtagelse af at han ville have ble på når han skulle lave stort. Så det fik han, men han skulle sidde på toilettet med den. Jeg tænkte det bare var et par uger, måske en måned eller to. Men sådan blev det ikke.

han skulle starte i ny bhv i august (!) - og vi snakkede med ham om at i den nye var der jo ingen andre der brugte ble (da det er børn fra knapt fire og op!)  han sagde selv med stor overbevisning at når han skulle starte der så ville han ikke bruge ble mere!

vi har lokket med alt muligt  var virkeligt ved at være træt af at skulle huske den ble når vi skulle nogen steder plus han begyndte at holde sig i bhv. Herhjemme var det ikke noget problem...

Så vi begyndte at sætte ham ud uden ble og så skulle han sidde der med Minutur - i 1 min først, senere to - og så måtte han få ble på når det ringede. Han fik også bøger med. Men han holdt sig bare indtil han fik bleen på...

så en dag (slut august) kom han "lidt sent" derud og jeg insisterede på han stadig skulle sidde uden ble. Kunne se han blev lidt bange så jeg holdt om ham og sagde at det ikke var farligt og "plask" så gjorde han det første gang. Han var SÅ stolt!  

Dagen efter Da han skulle lave stort satte jeg uret for han ville igen have ble på  men jeg nåede kun lige ud af døren og så havde han gjort det uden - og har gjort det uden problemer siden inkl i bhv.

Så her tog det altså næsten 8 mdr!

han var virkeligt ikke klar før og han var også bange for det de første gange... Men jeg tilbød at jeg ville holde ham i hånden og roste selvfølgelig til skyerne når han havde gjort det

så... Det var vores erfaring, beklager det blev så langt 

Åh håber ikke vores tager så længe  

Vi har bare været virkelig længe om at komme af med "tis" bleen, så ville være dejligt hvis vi ikke skulle kæmpe så længe med dette også  

men er i det mindste rart at se/læse at det ikke er et totalt sjældent tilfælde vi har  

Anmeld

1. oktober 2014

Loa

Bshizzle skriver:

Min den store dreng ville heller ikke smide bleen når han skulle lave lort 

Han gjorde som dit barn gør.. Panikker! 

Vi prøvede st lokke med div ting, men intet hjalp. 

Så satte jeg mig på tværs, og sagde hvis han skulle ha ble på, så SKULLE han sidde på toilettet imens! 

Dette gjorde han.. Efter noget tid fandt han ud af det var ret træls at sidde med ble på PÅ toilettet! 

Så prøvede vi at ta bleen af, og den først lort (hahaha) røg ned i toilettet og han fik et chok men blev samtidig med OVER lykkelig! 

Der er ikke andet for end at øve øve øve øve... Og prøve sig frem 

Et gammelt råd jeg ellers fik, var at vende bleen om.. 

Så er det knap så hyggeligt at ha ble på når man laver lort. 

Men dette nåede vi ikke til. 

Tror jeg prøver den med ble på og toilettet samtidig hvis hun nægter næste gang....

lyder faktisk som om det er en mulighed for at komme så tæt på den "ægte" vare som muligt..... 

Anmeld

1. oktober 2014

MorTilSnartFire <3

Her er der gået 1,5 år med det problem!  

Først prøvede vi med bleen, så lokkede vi med alverdens ting og til sidst - som det eneste der virkede! Sagde jeg "du er for lille til at gå på toilettet, som de andre på 4 år, så du må få ble på, som din lillebror!" 

Han skulle mærke, at det var et nederlag, at lave i bleen eller bukserne, men stadig ikke være for hårdt for ham. Han fik ble på 2 gange og så kom han selv og sagde, at han skulle på toilettet; han VAR altså en stor dreng!  

Anmeld

1. oktober 2014

Loa

MorDk skriver:

Vores søn havde samme "issue" Han nægtede at lave lort andre steder end i bleen. Og vi gav ham lov. Det var kun i lille periode... så fandt han ud af at det altså ikke var særlig rart. Og stille og rolig begyndte han at bede om at komme på toilettet. Mit aller bedste råd er at lade hende få ble på hvis hun skal lave lort. At nægte det vil gøre situationen værre. og måske ende i forstoppelse eller uheld i bukserne, hvilket for barnet er meget nedværdigende. Derfor lad hende gøre det og acceptér at det er der hun er lige nu. Og se... om noget tid så er I ovre det problem. 

Hun har bare allerede gjort det i en pæn periode.

det er måske 3 måneder siden vi tog bleen fra hende mht at tisse og sove, og i den tid har hun stadig fået ble på når hun skulle lave lort.

det ville bare være meget bedre/nemmere for hende at kunne lave det på toilettet så hun ikke føler sig begrænset i børnehaven eller når vi er ude...

Anmeld

1. oktober 2014

LinLin

Loa skriver:

Tror jeg prøver den med ble på og toilettet samtidig hvis hun nægter næste gang....

lyder faktisk som om det er en mulighed for at komme så tæt på den "ægte" vare som muligt..... 

Det gjorde vi i et halvt år  Han var ligeglad! Men vi fortsatte alligevel fordi jeg ikke gad prut-lugt rundt i huset mere...

(Håber din er hurtigere!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.