Hjælp - vinterbarn i autostol.. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2014

Frk_Louise

Christabelle skriver:

Vi brugte putteposen til vores datter (fra 3/11-13). Den er så smart synes jeg. Hun blev bare puttet i stolen med alm tøj og en hue på og så pakket ind i posen. Så var vi sikre på at hun var spændt ordentligt fast.

Red: vi tog stolen med ind hver gang. Det tror jeg er meget normalt når det er babyautostolen

Det er også min tanke - at man vel tager stolen med ind og ud. Selvfølgelig ikke, hvis det kun lige er hurtigt man går fra bilen. Men så når hverken stol eller pose jo at blive kold 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2014

Frk_Louise

Skouboe skriver:

Babyautostolen tager man med ind, det er derfor putteposen er smart. Når de vokser ud af den, begynder man at bruge dragter.

Min ældste er fra januar og vi købte en cuddle puttepose, den er genial. Den kan kun anbefales

http://www.cuddle.dk/Putteposen 

Det er lige præcis den, jeg har kig på 

Anmeld

25. september 2014

Skouboe

Det er lige præcis den, jeg har kig på 

Det kan virkeligt anbefales. Sammen med voksiposen til barnevognen, er det nok de 2 ting jeg har været gladest for til mit vinterbarn... Og så vamsede hyggesokker til hænderne. En god og billig måde at holde babys hænder varme

Anmeld

25. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi tog ikke stolen med ind og ud altid. Kun hvis han sov rigtig tungt. Jeg synes en fleecedragt har været perfekt, så mærker de ikke at de sættes på et koldt underlag i bilen og vi andre har jo også overtøj på, så man skruer jo ikke varmen op på maks alligevel desuden synes jeg det var rart at han var pakket ind i noget når vi gik fra hus til bil (vi bor et sted hvor bilen ikke kan holde lige udenfor, der er altid min 5-10min gang)

Anmeld

25. september 2014

Frk_Louise

Skouboe skriver:

Det kan virkeligt anbefales. Sammen med voksiposen til barnevognen, er det nok de 2 ting jeg har været gladest for til mit vinterbarn... Og så vamsede hyggesokker til hænderne. En god og billig måde at holde babys hænder varme

Vi har anskaffet os en sleebee istedet for, som allerede ligger klar i liften i barnevognen 

Har heldigvis en sød mor, som har strikket både luffer og futter til lillepigen.. Men ellers er hyggesokkerne da en god ide, tak for tippet! 

Anmeld

25. september 2014

Skouboe

Frk_Louise skriver:

Vi har anskaffet os en sleebee istedet for, som allerede ligger klar i liften i barnevognen 

Har heldigvis en sød mor, som har strikket både luffer og futter til lillepigen.. Men ellers er hyggesokkerne da en god ide, tak for tippet! 

Når de bliver svære at få på og hun begynder at pille dem af, så husk hyggesokkerne. De er meget mere fleksible end hjemmestrik (uanset hvor lækkert der ellers er) og de er nemme at pille af, hvorimod hyggesokker når helt op til albuen og kræver en meget større indsats at få af

Jeg endte med at lægge alt mit lækre hjemmestrikkede til side og bruge hyggesokker i begge ender hele vinteren. Og så strikkede jeg cardigans istedet

Anmeld

25. september 2014

Dianabk

Frk_Louise skriver:

Som uvidende førstegangs fødende har jeg brug for jeres hjælp 

Jeg har termin her den 8. november og er kommet frem til, at det nok ville være meget smart at have noget varmt til baby, når vi skal ud at køre og hun sidder i autostolen. Jeg er dog meget i tvivl om hvad, jeg skal vælge og søger derfor jeres erfaringer og gode råd  Her er de 4 valgmuligheder, jeg er kommet frem til:

- tæppe

- puttepose

- heldragt i fleece eller uld

- køredragt fra H&M 

Stem og kom gerne med fordele, ulemper og hvis i har andre ideer.. 

Min er fra D. 2/2-14 

vi brugte en heldragt med ben. Den virkede rigtig fint i de kolde mdr, men når der blev varmt i bilen sad jeg bag ved og lynede den lidt op så han ikke blev for varm.

Anmeld

28. september 2014

Matuk

Vi bruger selv en fleecedragt og et tæppe. Min søn er nu 15 mdr så vi går vores 3. Vinter i møde. Fungerede super med en dragt og så et tæppe over på de helt kolde dage. 

Du kan købe begge dele hos os. 

http://matuk.dk/fleecedragter-og-koeredragter

http://matuk.dk/diverse

Vi har 25% resten af september med koden: september 

Anmeld

29. september 2014

Lenats31

Det barnet bør have på skal være så tyndt som muligt og så varmt som nødvendigt.

Tykt overtøj på også bliver autostolen pludselig til et katapultsæde istedet for. Det kan være særdeles farligt da barnet ikke kan spændes ordenligt fast. heller ikke selvom man strammer selen så meget som det lader sig gøre. Den maser sig igennem mængden af tøj og standser ikke barnet før den når indtil selve barnet under laget af tøj.

Fleece og uld er godt

I mængden af forslag vil jeg skyde Sitbag ind i puljen

Anmeld

30. september 2014

Frk_Louise

Lenats31 skriver:

Det barnet bør have på skal være så tyndt som muligt og så varmt som nødvendigt.

Tykt overtøj på også bliver autostolen pludselig til et katapultsæde istedet for. Det kan være særdeles farligt da barnet ikke kan spændes ordenligt fast. heller ikke selvom man strammer selen så meget som det lader sig gøre. Den maser sig igennem mængden af tøj og standser ikke barnet før den når indtil selve barnet under laget af tøj.

Fleece og uld er godt

I mængden af forslag vil jeg skyde Sitbag ind i puljen

Sitbag er samme princip som putteposen 

Og det er den, vi har besluttet os for. Da den kan bruges helt op til 2-3 års alderen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.