Hjælp - vinterbarn i autostol.. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2014

Frk_Louise

tarkoflen skriver:

Ja det er præcis det jeg meneri fandt den super billigt på et lagersalg og har bestemt ikke fortrudt det køb! Sidder faktisk lige nu og overvejer om vi skal have en igen til denne vinter hvor hun sidder i en større stol

Putteposen mener jeg at have læst, man kan bruge helt indtil 2-3 års alderen.. Så den er nok en god investering  Fremfor køredragter og heldragter, der skal skiftes ud ofte pga. størrelse..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2014

modesty

Frk_Louise skriver:

Som uvidende førstegangs fødende har jeg brug for jeres hjælp 

Jeg har termin her den 8. november og er kommet frem til, at det nok ville være meget smart at have noget varmt til baby, når vi skal ud at køre og hun sidder i autostolen. Jeg er dog meget i tvivl om hvad, jeg skal vælge og søger derfor jeres erfaringer og gode råd  Her er de 4 valgmuligheder, jeg er kommet frem til:

- tæppe

- puttepose

- heldragt i fleece eller uld

- køredragt fra H&M 

Stem og kom gerne med fordele, ulemper og hvis i har andre ideer.. 

Vi havde en heldragt i uldfleece, men endte med at bruge dynen da det var meget nemmere. Der bliver jo varmt i bilen, så for os var det ikke nødvendigt at putte ham i alt for meget overtøj.

Anmeld

25. september 2014

sulo

Jeg vil igen og igen klart anbefale putte/kørepose, vi fik en i barselsgave fra 4me mener jeg den hedder og vi har været meget begejstret for den.

Vi fik en FTF dreng i oktober og det var så rart ikke at skulle mosle med at få det lille myr ned i en stor stiv flyverdragt hver gang vi skulle ud og køre bare en hue på og tæppe rundt om ham indtil vi nåede til bilen, det var så nemt og han holdte altid varmen, han virkede meget tryg i den.

Er næsten helt ked af at vi får et maj barn denne gang, så kan jeg ikke bruge den igen

Anmeld

25. september 2014

Frk_Louise

modesty skriver:

Vi havde en heldragt i uldfleece, men endte med at bruge dynen da det var meget nemmere. Der bliver jo varmt i bilen, så for os var det ikke nødvendigt at putte ham i alt for meget overtøj.

Hælder også mest til putteposen lige nu.. Og ikke alt for meget overtøj. 

Anmeld

25. september 2014

Mumto3

Jeg tænker at en putte pose der sidder permanent i bilen er iskold når baby skal ned i den, ligesom autostolen er det. Vi brugte en ulden dragt og var super glade for det. Har to børn født i januar.

Anmeld

25. september 2014

De3Guldklumper

Jeg har aldrig brugt andet et end fleece køredragt til mine 3 efterårs/vinterbørn. Har det været for koldt har de fået et tæppe eller dyne på henover. 

Anmeld

25. september 2014

Frk_Louise

Mumto3 skriver:

Jeg tænker at en putte pose der sidder permanent i bilen er iskold når baby skal ned i den, ligesom autostolen er det. Vi brugte en ulden dragt og var super glade for det. Har to børn født i januar.

Det kan du selvfølgelig have ret i! 

Medmindre man altså tager autostolen med ind og ud hver gang, man går fra bilen. Men det kan da godt være, at det er urealistisk?! Det ved jeg ikke?

Har jo, som sagt, ingen erfaringer på området 

Anmeld

25. september 2014

Christabelle

Vi brugte putteposen til vores datter (fra 3/11-13). Den er så smart synes jeg. Hun blev bare puttet i stolen med alm tøj og en hue på og så pakket ind i posen. Så var vi sikre på at hun var spændt ordentligt fast.

Red: vi tog stolen med ind hver gang. Det tror jeg er meget normalt når det er babyautostolen

Anmeld

25. september 2014

Frk_Louise

Jeg har aldrig brugt andet et end fleece køredragt til mine 3 efterårs/vinterbørn. Har det været for koldt har de fået et tæppe eller dyne på henover. 

Hvis jeg vælger en heldragt/køredragt, hvad størrelse vil du så anbefale jeg køber? 

Den skal jo ikke være alt for stor, men vil helst heller ikke skulle skifte den ud for mange gange hen over vinteren.. 

Anmeld

25. september 2014

Skouboe

Frk_Louise skriver:

Det kan du selvfølgelig have ret i! 

Medmindre man altså tager autostolen med ind og ud hver gang, man går fra bilen. Men det kan da godt være, at det er urealistisk?! Det ved jeg ikke?

Har jo, som sagt, ingen erfaringer på området 

Babyautostolen tager man med ind, det er derfor putteposen er smart. Når de vokser ud af den, begynder man at bruge dragter.

Min ældste er fra januar og vi købte en cuddle puttepose, den er genial. Den kan kun anbefales

http://www.cuddle.dk/Putteposen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.