Hjælp - vinterbarn i autostol.. :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad er bedst til autostolen? Læs tekst! ;-)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.689 visninger
34 svar
9 synes godt om
24. september 2014

Frk_Louise

Som uvidende førstegangs fødende har jeg brug for jeres hjælp 

Jeg har termin her den 8. november og er kommet frem til, at det nok ville være meget smart at have noget varmt til baby, når vi skal ud at køre og hun sidder i autostolen. Jeg er dog meget i tvivl om hvad, jeg skal vælge og søger derfor jeres erfaringer og gode råd  Her er de 4 valgmuligheder, jeg er kommet frem til:

- tæppe

- puttepose

- heldragt i fleece eller uld

- køredragt fra H&M 

Stem og kom gerne med fordele, ulemper og hvis i har andre ideer.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2014

tarkoflen

Vi havde sådan en slags sovepose til at sætte ned i stolen, så når Thea blev spændt fast var det uden stort tøj der var i vejen, og den var vi så glade for! Ved ikke om det er det du mener med en puttepose?

grunden til den var skøn var at hun aldrig skulle have en masse tøj af og på hvis hun sov når vi skulle afsted, det var faktisk bare en hue og så var det det. Hun var altid dejlig varm og blev det for varmt i bilen lynede man bare posen op, for den var jo udenpå selen! Så skønt

Håber det giver mening

Anmeld

25. september 2014

Bshizzle

Begge mine børn er næsten vinter-børn 

5 okt og 2 dec.. ( 5 okt 2011 var ihvertfald koldt)! 

Jeg havde en heldragt i uld/bomuld, som de fik på under køreturen. 

Og havde osse et ekstra tæppe fast i bilen. 

Bare sørge for at holde øje med om babyen sveder eller føles kold. 

Der er meget forskel på hvordan børn har det i det forskellige tøj nemlig 

Mine børn sad ihvertfald godt i deres heldragt. 

Anmeld

25. september 2014

LouiseEm

Vi har købt en voksi move - kan slet ikke vente med at tage den i brug! 

Anmeld

25. september 2014

Frk_Louise

tarkoflen skriver:

Vi havde sådan en slags sovepose til at sætte ned i stolen, så når Thea blev spændt fast var det uden stort tøj der var i vejen, og den var vi så glade for! Ved ikke om det er det du mener med en puttepose?

grunden til den var skøn var at hun aldrig skulle have en masse tøj af og på hvis hun sov når vi skulle afsted, det var faktisk bare en hue og så var det det. Hun var altid dejlig varm og blev det for varmt i bilen lynede man bare posen op, for den var jo udenpå selen! Så skønt

Håber det giver mening

Jeg prøvede at sætte billeder ind af de forskellige ting, men den ville ikke  Har lige prøvet igen, men det duer stadig ikke!

Men ja, putteposen er sådan en sovepose lignende en, der er lavet til at sidde fast i autostolen og kan åbnes/lukkes henover baby og sele. Så tror det er sådan noget, du mener 

Anmeld

25. september 2014

Frk_Louise

Bshizzle skriver:

Begge mine børn er næsten vinter-børn 

5 okt og 2 dec.. ( 5 okt 2011 var ihvertfald koldt)! 

Jeg havde en heldragt i uld/bomuld, som de fik på under køreturen. 

Og havde osse et ekstra tæppe fast i bilen. 

Bare sørge for at holde øje med om babyen sveder eller føles kold. 

Der er meget forskel på hvordan børn har det i det forskellige tøj nemlig 

Mine børn sad ihvertfald godt i deres heldragt. 

Ja, det er så det, jeg tænker kan være ulempen ved en heldragt.. Hvis baby får det for varmt, er det lidt besværligt at "køle ned" 

Men det er jo selvfølgelig ikke til at vide på forhånd! 

Anmeld

25. september 2014

Frk_Louise

LouiseEm skriver:

Vi har købt en voksi move - kan slet ikke vente med at tage den i brug! 

Den minder meget om "putteposen".. Det er nok bare den dyre udgave 

Ligesom sleebee er den billige udgave af den almindelige voksi.. 

Anmeld

25. september 2014

SHERO

Jeg lavede den billige model, købte noget lækker fleece, klippede det til, klippede huller til selen, og så kunne hun pakkes ind, helt stramt så hun aldrig frød, plus de gav tryghed at sidde stramt.. Super smart og billigt... Tænker man kan gøre det samme med uld hvis man fortrækker det...

Anmeld

25. september 2014

Frk_Louise

Tullen85 skriver:

Jeg lavede den billige model, købte noget lækker fleece, klippede det til, klippede huller til selen, og så kunne hun pakkes ind, helt stramt så hun aldrig frød, plus de gav tryghed at sidde stramt.. Super smart og billigt... Tænker man kan gøre det samme med uld hvis man fortrækker det...

Det er nok lidt samme princip som putteposen 

Der har jeg også set flere, der selv laver den i fleece..

Anmeld

25. september 2014

tarkoflen

Frk_Louise skriver:

Jeg prøvede at sætte billeder ind af de forskellige ting, men den ville ikke  Har lige prøvet igen, men det duer stadig ikke!

Men ja, putteposen er sådan en sovepose lignende en, der er lavet til at sidde fast i autostolen og kan åbnes/lukkes henover baby og sele. Så tror det er sådan noget, du mener 

Ja det er præcis det jeg meneri fandt den super billigt på et lagersalg og har bestemt ikke fortrudt det køb! Sidder faktisk lige nu og overvejer om vi skal have en igen til denne vinter hvor hun sidder i en større stol

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.