Hvilken slags mælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2009

Cris

Jeg har givet til min søn MME indtil han var 14 måneder   I Spanien og andre stedder siger lægerne, at man helst må give dem MME til de bliver 18 måneder, for mælken er faktisk ret tung til at fordøje. Efter han blev 14 måneder har vi givet ham sødmælk. Indtil starten af August boede vi i Indien, hvor der ikke findes mange mælke produkter, han fik faktisk ikke så meget mælk. Da vi kom tilbage til DK har jeg glædet mig til ost og alt muligt. Og jeg har givet ham ost, smørreost, smør, yogurt, mælk... Jeg synes, at hans næse løb hele tiden og der var én der sagde, at meget tit børnene får for meget mælk. Så han får kun yogurt til morgenmad, en gang i mellem lidt ost og det er det. Hans næse løber ikke mere. Jeg har læst nu i flere stedder, at hvis små børn får for meget mælk, kan man risikere at udvikle alergi, betændelse (øre, næse) og mange andre ting. I Europa vi har tendens til at give for meget. Men jeg kan ikke sige, hvor meget er hvor meget og hvor lidt er for lidt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2009

Bondepigen

Cris skriver:

Jeg har læst nu i flere stedder, at hvis små børn får for meget mælk, kan man risikere at udvikle alergi, betændelse (øre, næse) og mange andre ting. I Europa vi har tendens til at give for meget. Men jeg kan ikke sige, hvor meget er hvor meget og hvor lidt er for lidt...

Det har jeg nemlig osse hørt. Min niece har en datter på 2 år, som døjede helt vildt med mellemørebetændelse, men så fik hun af vide af nogle kolleger, at hun skulle prøve at give hende økologisk mælk i stedet for almindelig.

Hun syntes godt nok det lød mærkeligt, men altså det var jo ikke besværligt at købe noget andet mælk, så det prøvede hun, og hun har ikke haft MØB siden. Om det så er et tilfælde det ved jeg ikke??!!

Anmeld

22. august 2009

Cris

bondepigen skriver:

Det har jeg nemlig osse hørt. Min niece har en datter på 2 år, som døjede helt vildt med mellemørebetændelse, men så fik hun af vide af nogle kolleger, at hun skulle prøve at give hende økologisk mælk i stedet for almindelig.

Hun syntes godt nok det lød mærkeligt, men altså det var jo ikke besværligt at købe noget andet mælk, så det prøvede hun, og hun har ikke haft MØB siden. Om det så er et tilfælde det ved jeg ikke??!!

Ja, vi er lidt for besat i Europa med at give børnene masser af mælk og mælkeprodukter... Og det er slet ikke nødvendigt! Det er bare en kæmpe industri og folk tror, at det er det de skal give til børn. Bedre meget mindre og bedre kvalitet. De får jo alt for meget kalk og man kan sagtens give dem mindre. Det er bare nemt at smørre ost, eller at give dem en skive og gøre dem lidt ekstra mætte med en kop mælk til hver måltid. Måske kun en kop økologisk mælk og lidt god ost om dagen end at bare give dem for meget!

Anmeld

22. august 2009

Lærke90

okay, så er det nu godt nok at vi ikke er de helt store mælkedrikkere, så hun får sikkert ikke for meget til den tid.
Men det er da klart at hun skal have sin kalk, på den ene eller anden måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.