Hvilken slags mælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.481 visninger
23 svar
0 synes godt om
20. august 2009

Henri84

Min søn skal til at starte op med alm. mælk. Han har ikke fået det før, da vi først lige har fået bekrætet at han IKKE er allergisk over for mælk... Men hvad skal vi give ham, sød, let eller minimælk? Han er knap 1 år...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2009

MetteT

De plejer at sige sødmælk frem til 1 år og så minimælk derefter...
Men ved ikke om det er anerledes for din søn...

Knus Mette

Anmeld

20. august 2009

Bondepigen

MetteT skriver:

De plejer at sige sødmælk frem til 1 år og så minimælk derefter...
Men ved ikke om det er anerledes for din søn...

Knus Mette

Ved ikke helt om der er forskel på letmælk og minimælk, men min SP sagde lige i dag, at fra 1 år skal de have letmælk....

Anmeld

20. august 2009

MetteT

bondepigen skriver:

Ved ikke helt om der er forskel på letmælk og minimælk, men min SP sagde lige i dag, at fra 1 år skal de have letmælk....

Det er utoligt med de SPer...
De kan sgu ikke helt blive enige om alting..

Knus

Anmeld

20. august 2009

Bondepigen

MetteT skriver:

Det er utoligt med de SPer...
De kan sgu ikke helt blive enige om alting..

Knus

Jamen det kan jo godt være de er enige, for jeg ved slet ikke om der er forskel på letmælk og minimælk... Ved du om der er det??

Anmeld

20. august 2009

MetteT

bondepigen skriver:

Jamen det kan jo godt være de er enige, for jeg ved slet ikke om der er forskel på letmælk og minimælk... Ved du om der er det??

Det er der... Der er vist (så vidt jeg husker, drikker ikke letmælk) 1,5 % fedt i letmælk og 0,5% i minimælk..

Knus

Anmeld

20. august 2009

RumlesMor

• Skummetmælk: Fedtindhold højst 0,5%, som regel kun 0,1%. Kaldtes tidligere også futmælk.
  • Minimælk: Fedtindhold 0,5%. Typen er blevet markedsført fra februar 2001 og hører ikke til de standardiserede typer, hvor den falder ind under skummetmælk.
  • Letmælk: Fedtindhold 1,5-1,8%. Markedsført fra foråret 1973.
  • Sødmælk: Fedtindhold mindst 3,5%.

Anmeld

20. august 2009

MetteT

Rumle skriver:

• Skummetmælk: Fedtindhold højst 0,5%, som regel kun 0,1%. Kaldtes tidligere også futmælk.
  • Minimælk: Fedtindhold 0,5%. Typen er blevet markedsført fra februar 2001 og hører ikke til de standardiserede typer, hvor den falder ind under skummetmælk.
  • Letmælk: Fedtindhold 1,5-1,8%. Markedsført fra foråret 1973.
  • Sødmælk: Fedtindhold mindst 3,5%.

Knus Mette

Anmeld

20. august 2009

Mira0911

Jeg fik afvide at Julie måtte få Sødmælk... Hun kan ikke lide det...

Anmeld

20. august 2009

Bondepigen

Tak begge to...

Så tror jeg altså det skal være letmælk.... Mener faktisk osse jeg har læst, at det er sødmælk til de er 1 år gamle, derefter noget andet mælk til de er 3, og derefter en anden.... Så det må næsten være letmælk fra 1 år så, ellers er der jo ikke noget at skifte til fra 3 års alderen....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.