Hvilken slags mælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2009

trunte89

Jeg har fået at vide, at  op til et år er det sødmælk.
fra 1 år letmælk, og fra 3 år skummet eller minimælk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg syntes du skal starte med minimælk eller skummet. Min datter fik sindsygt hård mave af sødmælk, fordi det er så fedt tror jeg.

Prøv hvad han kan lide

Anmeld

20. august 2009

Henri84

Tak for råd Jeg tror vi prøver med letmælk så, han er ikke så tyk, så tror ikke det skal være alt for fedtfattigt

Anmeld

21. august 2009

pernille_p87

Ifølge alverdens børnebøger skal de have sødmælk frem til 1år. Letmælk til de er  3 og derefter må man give dem hvad man selv drikker.

Men da Selina startede i dagpleje spurgte dp'en om hvilken slags mælk hun skulle have. Alle de andre børn får letmælk og så får Selina også bare det. Hun er alligevel ikk en lille pige og har ikk brug for alt det fedt alligevel.

Selvfølgelig får hun fedt gennem maden da det jo stadig er vigtigt for dem så de kan opbygge og udvikle hjernen.

Men hvis børn er knapt 1 år synes jeg man skal give dem letmælk.

Anmeld

21. august 2009

LotteGabriella

MetteT skriver:

De plejer at sige sødmælk frem til 1 år og så minimælk derefter...
Men ved ikke om det er anerledes for din søn...

Knus Mette

hmm jeg har fået at vide at det skal være letmælk efter de er 1 år tror sgu at det kommer meget an på hvem man har som SP!

Anmeld

21. august 2009

LotteGabriella

pernille_p87 skriver:

Ifølge alverdens børnebøger skal de have sødmælk frem til 1år. Letmælk til de er  3 og derefter må man give dem hvad man selv drikker.

Men da Selina startede i dagpleje spurgte dp'en om hvilken slags mælk hun skulle have. Alle de andre børn får letmælk og så får Selina også bare det. Hun er alligevel ikk en lille pige og har ikk brug for alt det fedt alligevel.

Selvfølgelig får hun fedt gennem maden da det jo stadig er vigtigt for dem så de kan opbygge og udvikle hjernen.

Men hvis børn er knapt 1 år synes jeg man skal give dem letmælk.

ENIGog der er også større chance for at letmælken ryger ned end sødmælken, hvis man ikke har drukket mælk før

Anmeld

21. august 2009

MetteT

LotteGabriella skriver:

hmm jeg har fået at vide at det skal være letmælk efter de er 1 år tror sgu at det kommer meget an på hvem man har som SP!

Ja, de er ikke altid helt enige de sp'er...
Måske de en dag sku lave et stormøde og samle dem alle og lige blive enige om anbefalingerne... (til alt)

Knus Mette

Anmeld

21. august 2009

LotteGabriella

MetteT skriver:

Ja, de er ikke altid helt enige de sp'er...
Måske de en dag sku lave et stormøde og samle dem alle og lige blive enige om anbefalingerne... (til alt)

Knus Mette

hahaha, super god idé

Anmeld

21. august 2009

Lærke90

Hvor meget mælk skal børn egentlig have at drikke om dagen?
(hvad giver i jeres børn)

Anmeld

21. august 2009

Bondepigen

Lærke90 skriver:

Hvor meget mælk skal børn egentlig have at drikke om dagen?
(hvad giver i jeres børn)

Altså jeg har læst at man anbefaler 7 dl. om dagen, men ved ikke om det osse gælder når de kun får mælk. Jeg ammede, så der fik hun jo bare det hun gad.

I går spurgte jeg min sundhedsplejerske om hvor meget mælk hun egentlig skulle have. Jeg troede nemlig bare hun skulle have ½ liter, men læste så om de 7 dl.

Hun sagde, at jeg ikke behøvede holde regnskab, jeg skal bare give hende det hun har lyst til af kop. Hun har nemlig engang været ude hos en som ikke gad drikke mælk overhovedet, og hvad skal man gøre, man kan jo ikke tvinge det i dem. Hun mener, at de jo så ikke har brug for det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.