Arrrj mand jeg synes det begynder at blive irriterende! Jeg ved godt at folk siger det 100% af venlighed og ikke i ond mening, så det er jo ikke sådan, det er bare de tanker der må ligge bag.
Har to små dejlige unger. Har også mand. Men min bedre halvdel er ofte først hjemme kl. 17, hvor jeg så har børnene alene fra kl. 15. Eller har ekstra overarbejde, ting han skal om aftenen osv. Så jeg er alene med børnene med jævne mellemrum, hvor det så er mega sjældent han har dem alene. Når han har, prøver han altid at finde ud af de kan tage ned til hans forældre 
Nå, men hver gang jeg skal være alene med børnene oplever jeg, at familien giver udtryk for at "det er synd for mig". Fx hvis min mor har været på besøg og tager tidligt hjem, så jeg har alenetid med børnene "Ej, jeg har helt dårlig samvittighed, synes det er synd du skal stå med det hele alene". Det samme med svigerne "Ej, det er også synd du skal putte dem helt alene", og selv min kæreste/faderen gjorde det i dag.
Han kommer ned i stuen og siger "Skat! Vi har et KÆMPE problem! På onsdag skal jeg møde VIRKELIG tidligt, altså jeg skal faktisk møde kl. 6! Så jeg er mega tidligt afsted, så du skal være alene med børnene og gøre dem klar. Det er noget lort, hvordan løser vi det her?"
Arh men slap nu af altså! Jeg kiggede bare på ham og sagde: "Hvorfor i alverden er det et kæmpe problem? Vi smører da bare madpakker aftenen inden og lægger tøj frem, så er det da ikke noget problem!"
Jeg forstår ikke hvorfor folk hele tiden synes det er synd for mig eller et problem for mig at skulle være alene med mine børn. Jeg brokker mig aldrig over den alenetid, faktisk synes jeg nogen gange det er nemmere når vi bare er os tre, så vi kan gøre det efter de faste rutiner vi tre har skabt. Og jeg har generelt styr på tingene som mor, så jeg synes altså ikke jeg udstråler at jeg har brug for ekstra hjælp og ikke kan håndtere det = synd for mig.
Er jeg den eneste der oplever det? Jeg ved godt det bare er af venlighed det bliver sagt, for self. kan det være hårdt at stå alene med to børn under 3, men så er det altså heller ikke værre! Selvom det ikke er sagt i ond mening, begynder jeg faktisk på en måde at føle det sådan lidt nedværdigende når det bliver sagt så tit. Altså jeg kommer til at føle, at de ikke tror jeg har styr på det, selvom jeg aldrig har givet udtryk for eller udstrålet anderledes.