Ingen barsel ???! :O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2014

Nystart

Anonym skriver:

Så for at få barsel på su skal jeg tage året om  

Ja det skal du 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2014

Nystart

Sissel skriver:

Arh millionær er måske så meget sagt. Hvis han tjener mere end 25.000 kr før skat om måneden får du absolut intet. Og det er altså bare en alm håndværkerløn.. Ikke ligefrem noget man blir millionær af! 

Eij var os mere ment at hvis han havde en del værdi ved siden af sit studie eller andet...

Og nej 25 er ikke meget, det kan vi snildt blive enige om.. men der er stadig MANGE der tjener mindre i alt løn hver måned end det...

Anmeld

22. september 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Ja det skal du 

Så må det være muligt at få det på kontanthjælp for nægter at tage et helt år om når jeg kun mangler et par eksaminer 

Anmeld

22. september 2014

SandraXOXO

Du kan få kh under barsel. Stod i samme situation selv. Og det er ca 8-10.000 udbetalt. 

Anmeld

22. september 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Du kan få kh under barsel. Stod i samme situation selv. Og det er ca 8-10.000 udbetalt. 

Fødte du også midt i eksaminerne? 

Hvordan gør man så,? 

Søger man barsel hos kommunen inden fødsel? Eller først når man er helt færdig og har født? 

Anmeld

22. september 2014

SandraXOXO

Anonym skriver:

Fødte du også midt i eksaminerne? 

Hvordan gør man så,? 

Søger man barsel hos kommunen inden fødsel? Eller først når man er helt færdig og har født? 

Først når man er helt færdig. Og så får du barsel med det samme og pengene får du måneden efter Du søger og 8 mdr frem. Sådan var det her. Stod så godt nok en måned uden penge pga SU var forudbetalt og kh bagudbetalt men det var trods alt bedre end ingen barsel :-)

Anmeld

22. september 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Først når man er helt færdig. Og så får du barsel med det samme og pengene får du måneden efter Du søger og 8 mdr frem. Sådan var det her. Stod så godt nok en måned uden penge pga SU var forudbetalt og kh bagudbetalt men det var trods alt bedre end ingen barsel :-)

Så jeg føder i start juni

afslutter i slut juni

har ingen penge i juli

og får så barsel i august ? Men hvorfor kun 8 måneder  

Anmeld

22. september 2014

SandraXOXO

Anonym skriver:

Så jeg føder i start juni

afslutter i slut juni

har ingen penge i juli

og får så barsel i august ? Men hvorfor kun 8 måneder  

Fordi 8 mdr er det kommunen tilbød? :-D Jeg ved ikke hvorfor det kun var 8 mdr. Måske fordi min datter allerede var en måned da jeg søgte? Ej Jeg ved det ikke. Ved bare at pga suen stod jeg en måned uden penge. Men det var der intet at gøre ved. Var bare glad for at jeg overhovedet kunne få barsel. 

Anmeld

22. september 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Fordi 8 mdr er det kommunen tilbød? :-D Jeg ved ikke hvorfor det kun var 8 mdr. Måske fordi min datter allerede var en måned da jeg søgte? Ej Jeg ved det ikke. Ved bare at pga suen stod jeg en måned uden penge. Men det var der intet at gøre ved. Var bare glad for at jeg overhovedet kunne få barsel. 

Okay  

dem jeg kender der har fået kh under barsel har bare fået et år  

men ja det da klart bedere end ingen barsel. Men skal jeg så tage ned allerede nu og forklare dem om situationen ? Eller vente til efter jeg har født .. ? 

Anmeld

22. september 2014

SandraXOXO

Anonym skriver:

Okay  

dem jeg kender der har fået kh under barsel har bare fået et år  

men ja det da klart bedere end ingen barsel. Men skal jeg så tage ned allerede nu og forklare dem om situationen ? Eller vente til efter jeg har født .. ? 

Jeg ville vente. Ellers får du måske bare at vide at du skal gå på barsel med SU og så kan du ikke få din eksamen. Den kommunen jeg bor i er ihvertfald ret tunge at danse med. Første gang jeg henvendte mig var det over telefonen og der nægtede de bare at jeg kunne få kh under barsel indtil min sp rådede mig til at møde op og kræve at få en samtale. ;-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.