Ingen barsel ???! :O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.996 visninger
30 svar
3 synes godt om
21. september 2014

Anonym trådstarter

Kan det virkelig passe at jeg ingen barsel kan få ? 

Jeg slutter min uddannelse efter eksaminerne i juni, og skal føde i starten af juni (tager ikke året om) 

hvad skal jeg gøre ? Aner ikke mine levende råd, og dem jeg forhøre mig hos siger jeg slet ikke får barsel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2014

lille-fisen

Er du medlem af en a-kasse?

Anmeld

21. september 2014

Diana2013

Ikke at jeg ved noget 100 procent. Men vil da mene alle er berettig til barsel. Kan du ikke tage syge eksamen når du har født ? Og derefter gå på barsel. Er du medlem af en fagforening så kan du få barsel via det. Ellers tror jeg det bliver enten på den su du er på nu, eller kontant hjælp 

Anmeld

21. september 2014

Anonym trådstarter

lille-fisen skriver:

Er du medlem af en a-kasse?

Nej  

det er hf jeg er igang med 

Anmeld

21. september 2014

Anonym trådstarter

Diana2013 skriver:

Ikke at jeg ved noget 100 procent. Men vil da mene alle er berettig til barsel. Kan du ikke tage syge eksamen når du har født ? Og derefter gå på barsel. Er du medlem af en fagforening så kan du få barsel via det. Ellers tror jeg det bliver enten på den su du er på nu, eller kontant hjælp 

Su kan jeg ikke få  

kun hvis jeg fortsætter uddannelsen, men den stopper jo lige efter jeg har født  

sygeeksamen tager jeg kun hvis jeg lige har født eller er igang med at føde midt i en eksamen. At man er tæt på termin er ikke grund nok til sy blive væk  

Anmeld

21. september 2014

Anonym trådstarter

Diana2013 skriver:

Kontanthjælp kan jeg vel ikke søge når jeg har født? 

Skal man ikke være ledig inden fødsel ? 

Anmeld

21. september 2014

(august)

Hej 

Er ret sikker på at du så kommer på kontanthjælp.

Men snak med din hjemkommune de kan helt sikkert hjælpe dig gennem det hele.

Anmeld

21. september 2014

lille-fisen

Ja det er nok kontanthjælp du skal søge så. Kontakt din kommune for at undersøge sagen. Mener først man kan få barselsdagpenge hvis det er en videregående uddannelse man afslutter.

Anmeld

21. september 2014

Diana2013

Anonym skriver:

Kontanthjælp kan jeg vel ikke søge når jeg har født? 

Skal man ikke være ledig inden fødsel ? 

Jo du vil altid kunne søge kontant hjælp. Jeg er bare næsten 100 på at de ikke må vælge din su fra da du jo har ret til at gå på barsel 4 uger før din termin. Så vil jeg jo mene at du skal have su under din barsel og så starte op hvor du slap 

Anmeld

21. september 2014

Anonym trådstarter

Diana2013 skriver:

Jo du vil altid kunne søge kontant hjælp. Jeg er bare næsten 100 på at de ikke må vælge din su fra da du jo har ret til at gå på barsel 4 uger før din termin. Så vil jeg jo mene at du skal have su under din barsel og så starte op hvor du slap 

Men kan jo ikke bare starte hvor jeg slap ? 

Så må jeg jo ikke gå til eksamen, og så skal jeg tage hele året om pga få dage  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.