Sender du dit syge barn i institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2014

esiuol22

Nej jeg sender ikke syg af sted, har svigerforældre og en far der får tjansen, når hun er ved at være ovenpå igen men tager selv når hun er meget skidt, for så vil hun kun mor.

Følte mig faktisk lidt fanget da jeg gik på hf ved min datters vuggestue start og hun blev tit syg   fik stukket en seddel i hånden, hvor jeg skulle skrive under på jeg ikke ville have mere fravær blev lidt harm og sage jeg hjertens gerne ville skrive under, hvis de så lovede min datter ikke ville blive syg mere. virkede dog ikke og hun blev faktisk syg få dage efter underskrivelsen af papiret og blev hjemme ved hende  Syntes også at deres poletik med at alt fravær er ulovligt fravær, er helt hen i vejret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2014

1977

Profilbillede for 1977

Hvis det bare er snot og han ikke er påvirket af det - så ja. Ellers nej. Jeg bytter bare til aftenvagt, så jeg kan stadig passe mit job, syg barn eller ej 

Anmeld

21. september 2014

majba

esiuol22 skriver:

Nej jeg sender ikke syg af sted, har svigerforældre og en far der får tjansen, når hun er ved at være ovenpå igen men tager selv når hun er meget skidt, for så vil hun kun mor.

Følte mig faktisk lidt fanget da jeg gik på hf ved min datters vuggestue start og hun blev tit syg   fik stukket en seddel i hånden, hvor jeg skulle skrive under på jeg ikke ville have mere fravær blev lidt harm og sage jeg hjertens gerne ville skrive under, hvis de så lovede min datter ikke ville blive syg mere. virkede dog ikke og hun blev faktisk syg få dage efter underskrivelsen af papiret og blev hjemme ved hende  Syntes også at deres poletik med at alt fravær er ulovligt fravær, er helt hen i vejret

Har selv gået på HF. Det første år havde vi tidligst fri kl 15 i fast skema og måske en gang om måned fri kl 14. Første dag fik vi af vide at alt som læge, tandlæge, køreprøve amen alt undtaget begravelse og tur i retten du skulle lægges uden for skolen ellers ville det ses om ulovligt fravær som de var nød at følge op på. 

Prøv du at få en tid til lægen uden for skole tiden når du møder 8-15 og har en time transport hver vej! Syntes ikke de snakkede til os som om vi var alm mennesker ligesom dem det også skulle til læge osv! De Kunne bare lave "arbejd selv timer" eller ligge læge besøg på deres "fri dage"

Anmeld

21. september 2014

esiuol22

majba skriver:

Har selv gået på HF. Det første år havde vi tidligst fri kl 15 i fast skema og måske en gang om måned fri kl 14. Første dag fik vi af vide at alt som læge, tandlæge, køreprøve amen alt undtaget begravelse og tur i retten du skulle lægges uden for skolen ellers ville det ses om ulovligt fravær som de var nød at følge op på. 

Prøv du at få en tid til lægen uden for skole tiden når du møder 8-15 og har en time transport hver vej! Syntes ikke de snakkede til os som om vi var alm mennesker ligesom dem det også skulle til læge osv! De Kunne bare lave "arbejd selv timer" eller ligge læge besøg på deres "fri dage"

Burde få lavet nogle regler om i det danske system, så det blev en menneskeret at kunne opfylde den omsorgspligt man retmæssigt har over får signe børn.

Et eller andet hænger bare ikke sammen i det danske system, enten skal du slække lidt på forældremyndigheden og hvad den indebærer af ansvar og omsorgspligt eller også skal man være ulovlig og en god forældre ved at have ULOVLIGT fraværd.

Syntes politikkerne kunne kigge lidt på svenskernes løsning, ved barnet syg. mon ikke også vi har flere procenter af børnefamiliemedlemmer der går ned med stres in våres naboer. og muligvis er vi mere syge i sidste ende når både børn og forældre, bliver tvunget til at møde syge op, og smitte andre.

Der var lige et kort indslag den anden dag i tv at voksne danskere også var dem der mødte mest på arbejde ved sygdom, (kedelig rekord syntes jeg ) og en læge forklarede om sandsynligheden for sener at blive langtidssyg hvis man mødte syg op på arbejde og ikke gav kroppen ro til at komme ovenpå igen.

Anmeld

21. september 2014

Loan

Hahaha åh den kære HF

Jeg startede sidste år en uge senere end de andre, det fik jeg dog lov til at trække et par dage længere pga jeg fik en spontan abort det kun de alligevel acceptere. I weekenden kørte jeg galt pga en fart idiot der overhalede mig og kørte frontalt ind i modkørende og sendte mig i grøften, det krævede en uge hjemme på krykker med morfin piller for bare at kunne sove lidt!

Da jeg kom i skole fik jeg en seddel selvom jeg stadig gik på krykker om jeg havde for meget fravær og virkelig skulle passe på for ikke at blive smidt ud. Jeg var pænt måløs som jeg stod der på krykker med kroppen fuld af smertestillende bare for at kunne være der. 

Anmeld

21. september 2014

Toeffe87

Nej vil aldrig sende mit syge barn afsted! Hvis hun bare er en lille smule snottet men ikke utilpas, så kommer hun afsted. For ellers kunne hun lige så godt blive meldt ud. De er snart snottede på skift derhenne hele tiden på den her tid af året. 

Men ved rigtig sygdom bliver enten jeg eller far altså hjemme ved hende. Det må arbejdspladsen finde sig i.  

Anmeld

21. september 2014

lineog4

MysteriousAngel skriver:

Ja enig. Jeg ved det godt. Jeg konflikter rigtig meget for i morgen KAN jeg bare IKKE blive hjemme med hende. Jeg har et ufattelig vigtigt møde som ikke kan skubbes eller tages af andre. 

Hun har hverken feber eller problemer med at spise. Hun leger også fint, hun klager bare over den gør ondt... 

Kan så berolige lidt med for mine havde de kun ondt en dag....

Anmeld

21. september 2014

majba

esiuol22 skriver:

Burde få lavet nogle regler om i det danske system, så det blev en menneskeret at kunne opfylde den omsorgspligt man retmæssigt har over får signe børn.

Et eller andet hænger bare ikke sammen i det danske system, enten skal du slække lidt på forældremyndigheden og hvad den indebærer af ansvar og omsorgspligt eller også skal man være ulovlig og en god forældre ved at have ULOVLIGT fraværd.

Syntes politikkerne kunne kigge lidt på svenskernes løsning, ved barnet syg. mon ikke også vi har flere procenter af børnefamiliemedlemmer der går ned med stres in våres naboer. og muligvis er vi mere syge i sidste ende når både børn og forældre, bliver tvunget til at møde syge op, og smitte andre.

Der var lige et kort indslag den anden dag i tv at voksne danskere også var dem der mødte mest på arbejde ved sygdom, (kedelig rekord syntes jeg ) og en læge forklarede om sandsynligheden for sener at blive langtidssyg hvis man mødte syg op på arbejde og ikke gav kroppen ro til at komme ovenpå igen.

Jeg må også tilstå at jeg har været syg i skole hvor jeg burde blive hjemme. Og dengang jeg var i en børnehave kom jeg nok en dag eller to for tidligt, men jeg vidste at det fik udover ungerne jeg var syg... Suk

Anmeld

21. september 2014

Pikku Myy

MysteriousAngel skriver:

Ja enig. Jeg ved det godt. Jeg konflikter rigtig meget for i morgen KAN jeg bare IKKE blive hjemme med hende. Jeg har et ufattelig vigtigt møde som ikke kan skubbes eller tages af andre. 

Hun har hverken feber eller problemer med at spise. Hun leger også fint, hun klager bare over den gør ondt... 

Hvor gammel er hun? Hvis hun er stor nok til at underholde sig selv med lidt tegneting, en ipad, bøger eller lignende, kan du måske tage hende med ...?

Anmeld

21. september 2014

MysteriousAngel

lineog4 skriver:

Kan så berolige lidt med for mine havde de kun ondt en dag....

Vi er på 3. dagen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.