Sender du dit syge barn i institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Sender du dit syge barn afsted?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.980 visninger
33 svar
42 synes godt om
20. september 2014

MorDk

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2014

Bshizzle

Nej!! Kunne ikke falde mig ind at sende mine børn ud af døren hvis de er syge! 

Mest fordi de skal plejes og ha kærligheden her hjemme (kærlighed er et godt medicin) 

Men osse fordi de da ikke skal i skole/BH og smitte andre børn. 

Anmeld

20. september 2014

Malene76

Aldrig! Det kunne jeg ikke drømme om. Det er ikke rimelig for min søn, pædagogerne og de andre børn. Jeg vil have ham hjemme hos mig eller hos mormor/farmor som forguder ham og omvendt.

Kh. Malene  

Anmeld

20. september 2014

anynom

Hvad er syg? En lille forkølelse? Lidt snot? For ja, så kommer min pige i vuggestue - ellers skulle min mand finde sig et ekstra job så jeg kunne være hjemme med hende 340 dage om året. 

Men er hun sløj og utilpas, så bliver hun selvfølgelig hjemme. 

Anmeld

20. september 2014

MorDk

Måske jeg skulle ha uddybet det lidt mere. Men en alm. forkølelse ja så ryger ungerne også afsted. Men jeg kan jo se/mærke om De er OK. Men jeg sender aldrig afsted ved feber, opkast, smerter osv. 

Anmeld

20. september 2014

anynom

MorDk skriver:

Måske jeg skulle ha uddybet det lidt mere. Men en alm. forkølelse ja så ryger ungerne også afsted. Men jeg kan jo se/mærke om De er OK. Men jeg sender aldrig afsted ved feber, opkast, smerter osv. 

Så er vi enige Men jeg stemte ihvertfald fald "det kommer an på"

Anmeld

20. september 2014

Loan

Nej aldrig, med visse forbehold. Hvis det blot er en lille forkølelse vi snakker om kommer de afsted, men er der det mindste udover det bliver de hjemme ved mig.

Anmeld

20. september 2014

Bertris

Er der lidt snot, så sender jeg afsted ja, hoster Lilli lidt, så gør jeg også, men okay hendes hoste i de her dage er pga hendes astamatis broncitis hvor vi lige er startet op på medicinen igen. Men sender ikke afsted hvis hun virker sløj, uoplagt, eller lignende. 
Men virker hun frisk og som sig selv kan jeg ikke se et problem i det. 

Synes der er stor forskel på en sløj lille en og en hvor næsen løber lidt  

Anmeld

20. september 2014

modesty

Men i indlægget skriver hun jo netop at der ikke behøver at være feber ved sygdom. Jeg læser det helt klart som at hun mener at en forkølelse hvor barnet ikke er helt på toppen også er sygdom som kræver at man bliver hjemme.

" Jeg behøver ikke have 39 i feber for at være syg, faktisk kan jeg også bare være sløj og utilpas."

Jeg kender ingen der sender barn i institution ved feber, opkast, smerter o.s.v., så det er vel ikke en diskussion der er relevant at tage. Det er gråzonen, hvor det ikke er "målbart" eller meget tydeligt at barnet er syg, der er relevant.

Anmeld

20. september 2014

L&V

Nope men jeg sender rigtig tit syge børn hjem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.