Prøvet i 13 måneder, andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Der må jeg altså bryde ind og sige at jeg er ret uenig. Det er absolut de færreste som bliver gravide naturligt efter at have prøvet i 2 år. I var heldige, men andre ville kunne blive ved med at prøve uden resultat. 

TS, jeg synes det lyder som en helt rigtig plan at blive udredt når du har taget lidt på. Jeg håber at det lykkes for jer inden alt for længe.

Tak for svar.. Er også selv tryg ved og glad for vores plan om vægtøgning og derefter udredning. 

Håber virkelig bare så meget det snart er vores tur! Det går ikke én eneste dag uden jeg tænker på det og beder til det

Og Biniek - jeg synes du skal spørge din læge igen, ellers giver jeg ret i at måske skal overveje at skifte. 

Jeg tænker nemlig at man ikke skal finde sig i at prøve og prøve, og bestemt ikke over to år, uden at blive tjekket hvis man vil tjekkes. Min tanke er bare, at tænk hvis der er noget som forhindrer graviditet, og man så er blevet skuffet og har kæmpet uden at det nogensinde ville kunne lade sig gøre! Det vil være forfærdeligt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2014

Emisoph

Det tog os et år at opnå første graviditet, som desværre endte i MA. Derfra gik der yderligere 2,5 år før jeg blev gravid igen og nu har jeg en datter på 8 dage

Set i bakspejlet skulle vi nok have været i udredning, for det tog godt nok lang tid før der var bid, men vi hørte så mange steder at "I er så unge så det skal nok nåes" (24 og 25 år), "I skal bare lade være med at tænke på det" osv osv., så hver gang snakken faldt på fertilitetsbehandling følte vi os fjollede og forkerte.. Godt at I har taget skridtet videre og søgt læge først og fremmest, for det kan jo sagtens være at der er en grund til at det tager lidt længere tid for jer.. Krydser fingre for at I har bid lige om lidt så I ikke skal vente længere

Held og lykke herfra

Anmeld

15. september 2014

Anonym trådstarter

Det tog os et år at opnå første graviditet, som desværre endte i MA. Derfra gik der yderligere 2,5 år før jeg blev gravid igen og nu har jeg en datter på 8 dage

Set i bakspejlet skulle vi nok have været i udredning, for det tog godt nok lang tid før der var bid, men vi hørte så mange steder at "I er så unge så det skal nok nåes" (24 og 25 år), "I skal bare lade være med at tænke på det" osv osv., så hver gang snakken faldt på fertilitetsbehandling følte vi os fjollede og forkerte.. Godt at I har taget skridtet videre og søgt læge først og fremmest, for det kan jo sagtens være at der er en grund til at det tager lidt længere tid for jer.. Krydser fingre for at I har bid lige om lidt så I ikke skal vente længere

Held og lykke herfra

Kæmpe tillykke med din datter! Det må være fantastisk 

Ja jeg er også glad for at komme til udredning - selvom jeg godt kan nikke genkende til følelsen af at føle sig fjollede og forkerte ved det! Men det er beroligende at vide at nogen kigger efter og hjælper, hvis det viser sig vi har brug for det. Håber dog vi har held nu her inden jeg skal læge. Krydser fingre!

Jeg hører også ofte kommentaren "godt I er startet i en ung alder, så har I jo god tid" - og den kommentar er SÅ ubrugelig. Vi er jo ikke startet tidligt med henblik på graviditet om 4 år. Vi er jo netop startet tidligt, fordi vi gerne vil have børn unge! 

Anmeld

15. september 2014

Loan

Jeg tror vi er mange herinde som kender følelserne, det utrolig hårdt når man gang på gang tester negativt og kroppen driller en med af lade mens udeblive et par dage for så at komme, man når lige at tro på den er der, at man bare er en af dem som tester sent positiv når alle testene er negative for så er blive knust.

For os tog det første gang 1 år og 7 måneder før vi var heldige, jeg selv og min mor var nået dertil hvor vi ikke troede jeg kunne blive gravid naturligt og kæresten og jeg drøftede mange gange om vi skulle kontakte lægen men han ville ikke i frygten for det var ham som den var galt med, men vi fik en sund og rask dreng

Forsøg nummer to lod også vente på sig og vil næsten sige den ventetid var endnu værre fordi jeg viste jamen vi kunne jo godt, det tog 1 år og 8 måneder men endte i en SA i 8 uge, jeg var fuldkommen knust der om natten hvor jeg tabte at jeg bare lå på gulvet og hylede ganske hysterisk det meste af natten fordi jeg ikke kunne holde tanken ud om både at have tabt men også at ser nu ville gå evigheder igen inden vi ville stå med en ny positiv test, men der gik heldigvis kun 3 måneder inden vi var heldige igen og har nu to sunde og raske drenge.

Anmeld

15. september 2014

Emisoph

Anonym skriver:

Kæmpe tillykke med din datter! Det må være fantastisk 

Ja jeg er også glad for at komme til udredning - selvom jeg godt kan nikke genkende til følelsen af at være fjollede og forkerte ved det! Men det er beroligende at vide at nogen kigger efter og hjælper, hvis det viser sig vi har brug for det. Håber dog vi har held nu her inden jeg skal læge. Krydser fingre!

Jeg hører også ofte kommentaren "godt I er startet i en ung alder, så har I jo god tid" - og den kommentar er SÅ ubrugelig. Vi er jo ikke startet tidligt med henblik på graviditet om 4 år. Vi er jo netop startet tidligt, fordi vi gerne vil have børn unge! 

Tak

Og ja, kan nikke genkendende til det sidste du skriver - vi ville gerne have børn tidligt så derfor smed jeg p-pillerne på min 20 års fødselsdag.. Jeg skulle så bare nå at blive 24 år og 5 måneder før baby kom til verden!

Anmeld

15. september 2014

biniek

Anonym skriver:

Mange tak for jeres svar..

Det hjælper altid lidt at vide man ikke er alene. Jeg synes ofte jeg hører at folk bliver gravide lige inden de får hjælp - så det håber jeg også gælder os! 

Kan godt forstå du ikke kan klare tanken om at vente 11 måneder mere. Ved hvordan du føler. Pudsigt vi begge har prøvet 13 måneder, håber snart det er vores tur! 

Min læge sagde også at hun synes vi skulle vente to år. Men jeg kontaktede en fertilitetsklinik og spurgte om de tog ind efter et eller to år, og de sagde et. Så aftalte med min læge at hun henviser os når jeg har taget to kilo på. 

Måske du skal spørge lægen en ekstra gang? 

Lyder dejligt krydser fingre for dig.  Jeg bor på færøerne. Så tror ikke jeg har andre muligheder en at vente

Anmeld

15. september 2014

TL89

Vi kontaktede lægen da vi havde prøvet omkring et års tid. Min kæreste blev tjekket og alt var i orden, så vi blev sendt videre til en gynækolog, hvor jeg blev tjekket og fik lavet en gennemskylning af mine æggeledere. Vi blev enige med gynækologen om at vi selv skulle prøve sommeren over og hvis der ikke var sket noget, så skulle vi starte op på behandling. 

Jeg fik skylningen i april, og i maj måned besluttede vi os for, at vi også ville prøve at bruge pre seed, som jeg har hørt godt nok. I den måned blev jeg gravid. Om det var et tilfælde eller om det havde noget at gøre med pre seed, eller skylningen af mine æggeledere ved jeg selvfølgelig ikke. Men jeg er nu gravid 18+0 og har termin til februar

Anmeld

19. september 2014

friis

Biniek skriver:

hey  

jeg har også lige oprettet min profil

er 22 år og har også prøvet i 13 måneder

det er hårdt og ingen kan forstå, der hjemme er et man kender meget godt.

at høre ting som "det kommer", "slap dog af", "i skal bare vente" og så videre. det er meget hårdt at høre.

og det føles som om det slet ikke skal ske for os. )er en følelse jeg har konstant)

min læge siger at han kan intet gøre for 2 år er gået, kan se at der er flere der får hjælp efter 1 år.

kan ikke tåle tanken om at skulle vente 11 måneder til.

men held og lykke

Jeg ville også skifte læge .. De kan gøre noget lige når de gider , min læge sagde de kunne til hver en tid sende en videre også inden et år . Men de næste der får dag i sagen , tager det måske først mere seriøst efter 12 måneders forsøg hjemme .. 

Vi tog 9 måneder hjemme , og gik videre , fandt efterfølgende ud af jeg havde pcos , og at det var grunden til vi ikke havde haft heldet med os . 

I dag skal jeg starte på hormon sprøjter og forhåbentlig insimeneres om 14 dages tid

Anmeld

19. september 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres søde svar.. Det hjælper på modet at læse jeres historier. 

En lille update på mig nu. Har testet negativ, og det ser ud til min mens er i gang med at komme, så går og venter på den. Jeg har fået en tid til blodprøve hos lægen på tirsdag, så det er første skridt mod udredning. Det er rart at vide vi kommer i gang med det. Men ellers er de her dage bare dumme dage hvor jeg synes det hele er surt! Men sådan er det jo hver cyklus det ikke ender med graviditet. 

Har forresten oprettet det her oplæg anonymt, det er lidt fjollet. Det er mit første oplæg herinde, så havde ikke lige gennemtænkt funktionen. Så det beklager jeg.. Mit brugernavn er A1990, og skal nok bruge anynomfunktionen med omhu en anden gang

Anmeld

19. september 2014

biniek

friis skriver:

Jeg ville også skifte læge .. De kan gøre noget lige når de gider , min læge sagde de kunne til hver en tid sende en videre også inden et år . Men de næste der får dag i sagen , tager det måske først mere seriøst efter 12 måneders forsøg hjemme .. 

Vi tog 9 måneder hjemme , og gik videre , fandt efterfølgende ud af jeg havde pcos , og at det var grunden til vi ikke havde haft heldet med os . 

I dag skal jeg starte på hormon sprøjter og forhåbentlig insimeneres om 14 dages tid

ja burde jeg nok prøve..

er ellers overbevist om at den er her denne gang

mangler bare testen  

jeg vil gerne klare det naturligt men vil også gerne vide om der er en grund til det ikke virker for os.

er dog ret sikker på at det ikke hjælper at gå til anden læge fordi færøerne er så lille. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.