Prøvet i 13 måneder, andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.084 visninger
24 svar
11 synes godt om
12. september 2014

Anonym trådstarter

Hej med jer,

Jeg er ny herinde, har ikke ville oprette en profil indtil nu, for at undgå at tænke for meget på projekt-baby.

Men nu har vi været i gang i 13 måneder, og jeg har brug for at snakke med nogen. Mine tætte veninder og tætteste familie ved godt at vi prøver, men mine veninder er et stykke fra selv at skulle have børn. Så jeg kan godt snakke lidt med dem, men de forstår mig ikke rigtigt - hvilket jo er logisk nok. Jeg snakker med min kæreste når jeg er ked af det og frustreret, og han er sød og dejlig, men han er en mand og gennemgår jo ikke helt de samme følelser som mig.

Jeg ved godt det er normalt at der kan gå over et år, og siger det hele tiden til mig selv. Men alligevel er jeg bare så utålmodig, og havde nok bare ikke regnet med at der ikke ville gå over et år! Synes det virker så uretfærdigt! Det eneste jeg kan se er smukke store maver overalt på gaden og nyfødte babyer.

Jeg er 24 og min kæreste 27 og er igang med at lave barn nr. 1. Vi er sunde og raske. Jeg er dog lige et par kilo undervægtig, og er i fuld gang med at tage lidt på. Men har regelmæssig mens og ægløsning. Har aftalt med min læge at når jeg har taget et par kilo på, skal jeg have taget en blodprøve og får en henvisning til fertilitetsklinik, hvor vi så kan blive tjekket.

Skriver egentlig ikke med noget spørgsmål, men har bare brug for at dele mine tanker - og måske snakke lidt med nogen i samme situation eller nogen som også oplevede at der gik over et år. Har brug for at høre solstrålehistorier og høre at det nok skal blive vores tur.

Min kæreste har været "lidt efter mig" fordi han mener jeg ikke tror på at det nok skal ske for os. Må da også indrømme, at efter vi ramte et år her fra en måned siden, har jeg haft det lidt hårdt og mistet lidt troen. Og det er bestemt ikke med vilje, men synes bare jeg er blevet skuffet måned efter måned nu, og nu tør jeg snart ikke tro på det længere

Håber at nogen af dem som også oplevede at der gik et år eller mere vil melde sig på banen, eller nogen som er i samme situation som mig. Synes det eneste jeg hører om og læser er par, som er blevet gravide lynhurtigt! Suk

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2014

biniek

Anonym skriver:

Hej med jer,

Jeg er ny herinde, har ikke ville oprette en profil indtil nu, for at undgå at tænke for meget på projekt-baby.

Men nu har vi været i gang i 13 måneder, og jeg har brug for at snakke med nogen. Mine tætte veninder og tætteste familie ved godt at vi prøver, men mine veninder er et stykke fra selv at skulle have børn. Så jeg kan godt snakke lidt med dem, men de forstår mig ikke rigtigt - hvilket jo er logisk nok. Jeg snakker med min kæreste når jeg er ked af det og frustreret, og han er sød og dejlig, men han er en mand og gennemgår jo ikke helt de samme følelser som mig.

Jeg ved godt det er normalt at der kan gå over et år, og siger det hele tiden til mig selv. Men alligevel er jeg bare så utålmodig, og havde nok bare ikke regnet med at der ikke ville gå over et år! Synes det virker så uretfærdigt! Det eneste jeg kan se er smukke store maver overalt på gaden og nyfødte babyer.

Jeg er 24 og min kæreste 27 og er igang med at lave barn nr. 1. Vi er sunde og raske. Jeg er dog lige et par kilo undervægtig, og er i fuld gang med at tage lidt på. Men har regelmæssig mens og ægløsning. Har aftalt med min læge at når jeg har taget et par kilo på, skal jeg have taget en blodprøve og får en henvisning til fertilitetsklinik, hvor vi så kan blive tjekket.

Skriver egentlig ikke med noget spørgsmål, men har bare brug for at dele mine tanker - og måske snakke lidt med nogen i samme situation eller nogen som også oplevede at der gik over et år. Har brug for at høre solstrålehistorier og høre at det nok skal blive vores tur.

Min kæreste har været "lidt efter mig" fordi han mener jeg ikke tror på at det nok skal ske for os. Må da også indrømme, at efter vi ramte et år her fra en måned siden, har jeg haft det lidt hårdt og mistet lidt troen. Og det er bestemt ikke med vilje, men synes bare jeg er blevet skuffet måned efter måned nu, og nu tør jeg snart ikke tro på det længere

Håber at nogen af dem som også oplevede at der gik et år eller mere vil melde sig på banen, eller nogen som er i samme situation som mig. Synes det eneste jeg hører om og læser er par, som er blevet gravide lynhurtigt! Suk

Knus

hey  

jeg har også lige oprettet min profil

er 22 år og har også prøvet i 13 måneder

det er hårdt og ingen kan forstå, der hjemme er et man kender meget godt.

at høre ting som "det kommer", "slap dog af", "i skal bare vente" og så videre. det er meget hårdt at høre.

og det føles som om det slet ikke skal ske for os. )er en følelse jeg har konstant)

min læge siger at han kan intet gøre for 2 år er gået, kan se at der er flere der får hjælp efter 1 år.

kan ikke tåle tanken om at skulle vente 11 måneder til.

men held og lykke

Anmeld

12. september 2014

natashalarsen

Vi prøvede 1 år og 6 mdr. Nr 2 barn. Jeg er 22 min forlovet 29 år. Vi blev testet og skulle sendes videre til fertil klinik men vi blev gravide den måned vi skulle starte i behandling. Er 6 uger nu plus 2 dage og tror vi blev gravide ved at stoppe med at prøve <3 kæmpe kram til dig

Anmeld

14. september 2014

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar..

Det hjælper altid lidt at vide man ikke er alene. Jeg synes ofte jeg hører at folk bliver gravide lige inden de får hjælp - så det håber jeg også gælder os! 

Kan godt forstå du ikke kan klare tanken om at vente 11 måneder mere. Ved hvordan du føler. Pudsigt vi begge har prøvet 13 måneder, håber snart det er vores tur! 

Min læge sagde også at hun synes vi skulle vente to år. Men jeg kontaktede en fertilitetsklinik og spurgte om de tog ind efter et eller to år, og de sagde et. Så aftalte med min læge at hun henviser os når jeg har taget to kilo på. 

Måske du skal spørge lægen en ekstra gang? 

Anmeld

14. september 2014

M &.I

Være ikke bekymre det skal nok komme, du skal ikke tænke for meget. Lad det selv komme. Jeg har også kæmpet for at bliver gravid fra 2008, det tog os 4 år for at blive gravid. Vi fik et barn 2012 nu er han  2 år og 2 mdr. 

Det skal nok gå

Anmeld

14. september 2014

Tullemulle

Hej med dig! Jeg ved hvordan du har det, og ja det er såååå hårdt og pisse uretfærdigt ! Vi er i 24 måned nu, jeg fejler intet, kun min kæreste har nedsat sædkvalitet  Men vi opgiver ikke endnu!  Og det skal i heller ikke gøre!. Vi prøver stadig på naturligvis, (selvom vi nok burde få hjælp) jeg har en eller anden følelse på at jeg er blevet gravid i denne måned (ja lyder underligt. Men er næsten sikker)   Har du prøvet "numse tricket" 

Anmeld

15. september 2014

babysyg

15. september 2014

modesty

Stolt Mor skriver:

Være ikke bekymre det skal nok komme, du skal ikke tænke for meget. Lad det selv komme. Jeg har også kæmpet for at bliver gravid fra 2008, det tog os 4 år for at blive gravid. Vi fik et barn 2012 nu er han  2 år og 2 mdr. 

Det skal nok gå

Der må jeg altså bryde ind og sige at jeg er ret uenig. Det er absolut de færreste som bliver gravide naturligt efter at have prøvet i 2 år. I var heldige, men andre ville kunne blive ved med at prøve uden resultat. 

TS, jeg synes det lyder som en helt rigtig plan at blive udredt når du har taget lidt på. Jeg håber at det lykkes for jer inden alt for længe.

Anmeld

15. september 2014

modesty

Biniek skriver:

hey  

jeg har også lige oprettet min profil

er 22 år og har også prøvet i 13 måneder

det er hårdt og ingen kan forstå, der hjemme er et man kender meget godt.

at høre ting som "det kommer", "slap dog af", "i skal bare vente" og så videre. det er meget hårdt at høre.

og det føles som om det slet ikke skal ske for os. )er en følelse jeg har konstant)

min læge siger at han kan intet gøre for 2 år er gået, kan se at der er flere der får hjælp efter 1 år.

kan ikke tåle tanken om at skulle vente 11 måneder til.

men held og lykke

Så skift læge. Det gjorde jeg, og det har jeg aldrig fortrudt. Den nye læge sendte os direkte i udredning, det viste sig at jeg havde lukkede æggeledere og vi blev sendt direkte i IVF. 

Anmeld

15. september 2014

Anonym trådstarter

Tullemulle skriver:

Hej med dig! Jeg ved hvordan du har det, og ja det er såååå hårdt og pisse uretfærdigt ! Vi er i 24 måned nu, jeg fejler intet, kun min kæreste har nedsat sædkvalitet  Men vi opgiver ikke endnu!  Og det skal i heller ikke gøre!. Vi prøver stadig på naturligvis, (selvom vi nok burde få hjælp) jeg har en eller anden følelse på at jeg er blevet gravid i denne måned (ja lyder underligt. Men er næsten sikker)   Har du prøvet "numse tricket" 

Hej, tak for svar  
Det er lang tid I har prøvet! Det er virkelig hårdt! Er I ikke blevet tilbudt hjælp eller vil I ikke have hjælp?

Jeg håber det bliver jeres måned nu.. Jeg har selv testdag på lørdag/søndag, så går og er nervøs, men håber det bare SÅ meget!

Numsetricket bliver brugt flittigt! Hvis altså du mener at ligge med numsen oppe efter sex ;-) hihi. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.