Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Hejsa. Tillykke med den kommende lille ny

Hvis du har 3000 om måneden, tror jeg du er godt sikret, men ved ikke helt om det kan dække dit og barnets tøj mm. Det kommer an på dit forbrug. Vi er 2 voksne og 1 barn og har afsat 1500 pr. uge til forbrug, og synes absolut ikke vi mangler noget - sæsontøj (vinterstøvler, skidragt, overtøj, sandaler etc) er udover dette.
Men der er mange ting der kan gøre et barn billigere i drift, så at sige. Aldis bleer er rigtig billige, og fås ned til 3-6 kg. Amning koster intet, og når baby skal på mos og grød er der rigtig mange penge at spare ved at lave det selv. Jeg tror jeg brugte 3-400 kr. på de 4 måneder min datter var på overgangskost, fordi jeg kogte alt grød og mos selv og frøs ned. Det var nemt og billigt - og personligt synes jeg det smager meget bedre end pulvergrød.
Hvis man køber skumklude og deler i 2, har man 150-200 klude for 8-10 kr. (fremfor vådservietter eller babypads, der koster en hel del). Fugt kludene og tag dem med i en lukket pose, og de fungere ligeså godt som vådservietter, når man er på farten.
Jo ældre barnet bliver, jo færre bleer bliver det til. Jeg tror vi i snit brugte 8-10 bleer i døgnet de første 6-8 måneder. Det sidste år har vi brugt 5-6 stykker (hun er lige blevet to, og er godt i gang med at smide bleen).
Anmeld