Rådighedsbeløb.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.731 visninger
22 svar
0 synes godt om
19. august 2009

forår

Hejsa
Hvad er et realistisk bud på hvor stort ens rådighedsbeløb skal være, når man har født.
I mit tilfælde er jeg alene, dvs at jeg selv og min lille prinsesse, skal leve for de penge.
Hvad er jeres erfaringer?

Kram Dea 23+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

Vingummien

forår skriver:

Hejsa
Hvad er et realistisk bud på hvor stort ens rådighedsbeløb skal være, når man har født.
I mit tilfælde er jeg alene, dvs at jeg selv og min lille prinsesse, skal leve for de penge.

Kram Dea 23+4

Mener du efter regninger osv er betalt el er det med regninger?

Anmeld

19. august 2009

forår

suanne85 skriver:

Mener du efter regninger osv er betalt el er det med regninger?

ja det er efter at alt er betalt, dvs regninger osv.
så det er til mad, tøj, bleer, fornøjelser osv.

Anmeld

19. august 2009

Vingummien

forår skriver:

ja det er efter at alt er betalt, dvs regninger osv.
så det er til mad, tøj, bleer, fornøjelser osv.

Kommer an på om du er til alle de dyre ting til dig selv og den lille.

Jeg er så en af dem der køber det jeg kan lide om det så kun koster 40kr eller sådan.

Vi er 2 og beløb som HVER måned ligger som er faste er: 1000kr til Emil, så er der til bleer og hvad der nu skal blive brug for af lidt ekstra tøj måske, 2000 til mad, men det skal vi så have sat op nu Emil også spiser det mad vi får.
Og det der så er tilbage efter regninger og så de 2 ting der, det er til fornøjelser eller lidt ekstra til maden. Nogen måneder er der bare ikke til fornøjelser når man har fået barn.

Men hvad får du, kontanthjælp, dagpenge el barselspenge fra en arbejdsplads?

Er selv på kontanthjælp, og der får man så så man kan leve, og er du enlig får du jo ekstra penge så du har mere at gøre med osv.

Anmeld

19. august 2009

BetonSlotsPrinsesserne

forår skriver:

Hejsa

Kram Dea 23+4

hmm ved ikk hva rådigheds beløb du skal have... men jeg og min datter har det jeg 'arb' for og det er 394,- tilbage til tøj, bleer, mad og sjov... indtil jeg begynder på uddannelse igen... men med det sagt så er farens penge ikk med i det, fordi min sag stadig kører i statsforvaltningen.. men dig og bebse må/skal også have farens penge..

Anmeld

19. august 2009

forår

suanne85 skriver:

Kommer an på om du er til alle de dyre ting til dig selv og den lille.

Jeg er så en af dem der køber det jeg kan lide om det så kun koster 40kr eller sådan.

Vi er 2 og beløb som HVER måned ligger som er faste er: 1000kr til Emil, så er der til bleer og hvad der nu skal blive brug for af lidt ekstra tøj måske, 2000 til mad, men det skal vi så have sat op nu Emil også spiser det mad vi får.
Og det der så er tilbage efter regninger og så de 2 ting der, det er til fornøjelser eller lidt ekstra til maden. Nogen måneder er der bare ikke til fornøjelser når man har fået barn.

Men hvad får du, kontanthjælp, dagpenge el barselspenge fra en arbejdsplads?

Er selv på kontanthjælp, og der får man så så man kan leve, og er du enlig får du jo ekstra penge så du har mere at gøre med osv.

jeg har arbejde, men er igang med at regne ud hvordan og hvorledes, det bliver på barsel, og jeg får fuld løn i en periode og derefter skal jeg på dagpenge. Jeg er alene og har idag fået styr på de forskellige tilskud jeg kan få når man er alenemor. mit problem er bare at jeg har en ejerlejlighed, og derfor et kæmpe budget, så på dagpenge har jeg ikke umiddelbart råd til at leve, men kun til budgettet. Derfor prøver jeg at hitte ud af hvor meget kjeg skal ha sparet op for at få det hele til at løbe rundt
Jeg skal ikke umiddelbart ha råd til dyre ting, men skal ha råd til de nødvendige ting.

Anmeld

19. august 2009

forår

Astrids-mor skriver:

hmm ved ikk hva rådigheds beløb du skal have... men jeg og min datter har det jeg 'arb' for og det er 394,- tilbage til tøj, bleer, mad og sjov... indtil jeg begynder på uddannelse igen... men med det sagt så er farens penge ikk med i det, fordi min sag stadig kører i statsforvaltningen.. men dig og bebse må/skal også have farens penge..

det var dælme ik meget kan du godt det?
og ja jeg har regnet alle tilskud med...dvs børnefamilieydelse, ordinærttilskud, ekstraordinært tilskud og bidrag fra faderen.

Anmeld

19. august 2009

Vingummien

forår skriver:

jeg har arbejde, men er igang med at regne ud hvordan og hvorledes, det bliver på barsel, og jeg får fuld løn i en periode og derefter skal jeg på dagpenge. Jeg er alene og har idag fået styr på de forskellige tilskud jeg kan få når man er alenemor. mit problem er bare at jeg har en ejerlejlighed, og derfor et kæmpe budget, så på dagpenge har jeg ikke umiddelbart råd til at leve, men kun til budgettet. Derfor prøver jeg at hitte ud af hvor meget kjeg skal ha sparet op for at få det hele til at løbe rundt
Jeg skal ikke umiddelbart ha råd til dyre ting, men skal ha råd til de nødvendige ting.

oki, nuO er vi så 2 med 2000 til mad. Og de 1000 til Emil er jo til bleer, legetøj og tøj.

Men vil sige at hvis du kan spare op så du har 1500-2000 så er du på den sikre side, så er der også hvis nu der skal medicin til el sådan.

Anmeld

19. august 2009

Helle30

Jeg aner ikke noget om sådan noget. Er der en regel for, hvor stort rådighedsbeløbet skal være? Hvad gør man så, hvis det ikke er dét man har?
Kan man så bare få nogle flere penge? Og hvor får man dem fra?
Ja, det kan godt være, det er nogle åndssvage spørgsmål, eller også har jeg ikke forstået, hvad du mener.

- Helle

Anmeld

19. august 2009

forår

Helle30 skriver:

Jeg aner ikke noget om sådan noget. Er der en regel for, hvor stort rådighedsbeløbet skal være? Hvad gør man så, hvis det ikke er dét man har?
Kan man så bare få nogle flere penge? Og hvor får man dem fra?
Ja, det kan godt være, det er nogle åndssvage spørgsmål, eller også har jeg ikke forstået, hvad du mener.

- Helle

nej tror skam ikke at der er regler for hvor stort det må være.
Jeg ønsker bare at finde ud at hvor mange penge andre bruger på mad, tøj, bleer, fornøjelser osv, Så jeg selv kan finde ud af hvor meget jeg skal ha i rådighedsbeløb for at få det hele til at kører rundt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.