bestemme selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2014

Tulle28

Min datter har altid haft en stærk holdning til, hvad hun ville have på og ikke have på og det har været en kamp jeg ikke har gidet at tage. Her mener jeg farvevalg og ikke ift. kjole på om vinteren f.eks. Nogen gange har hun lignet et fugleskræmsel, men jeg synes det er vigtigere at hun selv har taget tøjet på end at hun ser pæn ud i mors øjne.
Men jeg vil sige det sådan, at hendes klædeskab ikke længere indeholder ting, som ikke kan mikses og matches uden at hun stadigvæk kan gå på gaden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2014

1977

Profilbillede for 1977

Jeg har en datter på 3 år. Hun er en bestemt lille dame.

Hun har et stykke tid prøvet os af herhjemme. Helt naturligt. Men vil gerne lige høre - får jeres unger på dem alder lov til at bestemme hvad for noget tøj de vil ha på??

Jeg har lidt svært ved at finde en grænse omkring det, og vil egentlig gerne bestemme hvad hun skal ha på når hun ikke er ældre. Hun har fået lov at få balletskørt, Prinsesse kjole osv. på i børnehave. Men når det kommer til "rigtigt tøj", så går jeg ikke lige med til et skørt mix af farver og mønstre - vil gerne ha hun er pæn jo ☺ 

Hvordan gør I andre? Og får jeres barn selv lov når de vil vælge selv? Eller???

Da min var 3 bestemte han 100 % hvad ham ville have på - bare så længe det passede til vejret  Han har lignet noget, der var løgn, men var SÅ stolt over det valgte tøj. Det var en kamp jeg absolut ikke gad, eller gider den dag i dag  Han er 8 nu 

Anmeld

11. september 2014

modesty

2721 skriver:

Må lige kommentere på balletskørtet

Synes det er så fedt at læse om andre der udviser en afslappet holdning til lige netop dreng/pige ting.

Knus en mor hvis dreng i en periode ville have prinsesse kjole på hverdag
Han går dog ikke i institution, men havde han gjort havde han også fået den på der

Jeg synes jo bare grundlæggende at man skal gå med barnets lyst, og så længe det ikke skader andre mennesker, kan jeg ikke se problemet.

Han er generelt meget drenget, men lige kjoler har han en forkærlighed for. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.