bestemme selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2014

Pikku Myy

Sitrani skriver:

Jeg har en datter på 3 år. Hun er en bestemt lille dame.

Hun har et stykke tid prøvet os af herhjemme. Helt naturligt. Men vil gerne lige høre - får jeres unger på dem alder lov til at bestemme hvad for noget tøj de vil ha på??

Jeg har lidt svært ved at finde en grænse omkring det, og vil egentlig gerne bestemme hvad hun skal ha på når hun ikke er ældre. Hun har fået lov at få balletskørt, Prinsesse kjole osv. på i børnehave. Men når det kommer til "rigtigt tøj", så går jeg ikke lige med til et skørt mix af farver og mønstre - vil gerne ha hun er pæn jo ☺ 

Hvordan gør I andre? Og får jeres barn selv lov når de vil vælge selv? Eller???

Når min søn gerne vil vælge tøj selv, tænker han ikke over om det er pænt, men vælger det sejeste han kan finde. Det kan sagtens være at det, fra mit synspunkt, kommer til at se lidt finurligt ud, men han synes det er sejt og det skal jeg ikke gøre mig til dommer over!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2014

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Junior på snart 8 år, tager det tøj på som jeg finder frem, med meget få protester og som regel er det over strømperne

Anmeld

10. september 2014

L&V

Jeg ligger et sæt tøj frem om aftenen og det er det man får på næste morgen. Der er ingen diskussion. Det er mig der ved hva der passer til årstiden og hva der er praktisk osv så det er mit privilegie som voksen

Anmeld

10. september 2014

Mamalou

Min søn på 3 er mere eller mindre ligeglad. Han får det på som jeg finder frem. Men dermed ikke sagt, at han ikke vil bestemme selv

Jeg tænker, at I skal beslutte jer for hvilken vej I vil gå. Altså om hun bestemmer eller ej - eller en løsning der imellem. Ellers kan det blive en daglig diskussion, som min søster oplevede med min niece og det er trættende og ikke en rar måde at starte dagen på

Anmeld

10. september 2014

Dorthe1986

Jeg har en dreng på 3 år og han er også sådan lidt bestemt i det. Men det er mere "må jeg gerne få t-shirt på". Eller "Må jeg sove i det her?". Forklarer jeg ham så at det er for koldt til T-shirt så accepterer han det

Han er mere bestemt omkring fodtøj

Anmeld

10. september 2014

BinaMor

mine må 100% selv bestemme.. de er også kommet afsted i "klæd ud" tøj.. så længe det er efter vejret/de kan lege i det.

jeg sys det er sundt de selv har nogle ting at skulle beslutte sig for og mode er et vidt begreb

Anmeld

10. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sitrani skriver:

Hun har et stykke tid prøvet os af herhjemme. Helt naturligt. Men vil gerne lige høre - får jeres unger på dem alder lov til at bestemme hvad for noget tøj de vil ha på??

Jeg har lidt svært ved at finde en grænse omkring det, og vil egentlig gerne bestemme hvad hun skal ha på når hun ikke er ældre. Hun har fået lov at få balletskørt, Prinsesse kjole osv. på i børnehave. Men når det kommer til "rigtigt tøj", så går jeg ikke lige med til et skørt mix af farver og mønstre - vil gerne ha hun er pæn jo ☺ 

Nej det må han ikke men han viser heller ikke den store intetesse i at bestemme lige den del. 

Anmeld

10. september 2014

EAF

Sitrani skriver:

Min er 4.5 år - dreng og har kun få gange udtrykt ønske om noget bestemt tøj han ikke ville have på (cowboybukser med knapper på baglommerne, som ikke er til at sidde roligt på - har selvsamme problem, det genere) og et par cowboyshorts han ikke brød sig om - og der har jeg fundet noget andet. Jeg blander selv mit tøj som jeg har lyst, så det gør jeg også ved min søn - og ønskede han et væld af farver og mønstre så ville han få lov til det. Min dreng er ikke pæn på grund af tøjet - han er dejlig fordi han er ham!  

Anmeld

10. september 2014

Troldemommi

Sitrani skriver:

Jeg spørger Johanne hver morgen, vil du have bukser på eller kjole og afhængig af hvad hun svarer så bestemmer jeg resten

Monica

Anmeld

10. september 2014

Clisolka

Isabella på 4 år (i næste måned) har aldrig rigtig interesseret sig for kjoler, foruden når det er rigtig varmt.  Hun vælger altid selv et par bukser og en trøje. Så længe det passer til årstiden, så er jeg stort set ligeglad om det matcher 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.