Jeg er nød til at spørge..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.490 visninger
21 svar
3 synes godt om
9. september 2014

TNBC

Hej

Vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde indlægget..

Ok, forstil jer at I har et dårligt knæ, som virkelig dårligt, burde ikke gå på det. 

Der skal handles ind, så I spørg jeres partner om han/hun vil gøre det før arbejde, som er kl.13, klokken er 10, hvor svaret er; Nej, jeg skal have noget af spise, i bad og gå en tur med den lille(der er også et ældre barn). Og det tager åbenbart 3timer. 

Hvordan ville I reagere på den udmelding?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2014

Nystart

Yurie skriver:

Hej

Vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde indlægget..

Ok, forstil jer at I har et dårligt knæ, som virkelig dårligt, burde ikke gå på det. 

Der skal handles ind, så I spørg jeres partner om han/hun vil gøre det før arbejde, som er kl.13, klokken er 10, hvor svaret er; Nej, jeg skal have noget af spise, i bad og gå en tur med den lille(der er også et ældre barn). Og det tager åbenbart 3timer. 

Hvordan ville I reagere på den udmelding?

Jeg ville nok miste en del respekt for denne partner tror jeg...

Jeg mener man bør hjælpe hinanden og ville det bedste for sin partner, som i dette tilfælde er at handle så knæet ikke lider mere overlast, og man udsætter sig selv for mere smerte end mest nødvendig....

Og vil mene der er mere end rigelig tid til alle 4 dele 

Anmeld

9. september 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Som udgangspunkt mener jeg at man i et parforhold skal hjælpe hinanden, fordi man jo vil hinanden det bedste..

Men hvis nu at partneren oplever, at personen med dårligt knæ, næsten ingenting kan, og partneren uden det dårlige knæ derfor står med stort set alting derhjemme, så syntes jeg det er ok at sige fra indimellem... Forstået på den måde, at selvfølgelig skal der handles ind, men måske kunne man planlægge det sammen, så man er klar på hvilke dage der handles ind på? Ellers får partneren måske den følelse at den med det dårlige knæ skal bestemme, men intet lave.. Og ingen gider at ens partner bestemmer eller hundser med en (siger ikke at det er sådan, men sådan kan partneren måske godt føle det).

Anmeld

9. september 2014

TNBC

Nystart skriver:

Jeg ville nok miste en del respekt for denne partner tror jeg...

Jeg mener man bør hjælpe hinanden og ville det bedste for sin partner, som i dette tilfælde er at handle så knæet ikke lider mere overlast, og man udsætter sig selv for mere smerte end mest nødvendig....

Og vil mene der er mere end rigelig tid til alle 4 dele 

Ja, det mener jeg også, men desværre er hun noget egoistisk.

Og hun er endda læge og bliver ved med at sige at han skal hvile benet, og så kommer hun med den udmeldning, så han er nød til at købe ind alligevel. 

Anmeld

9. september 2014

TNBC

Mom skriver:

Som udgangspunkt mener jeg at man i et parforhold skal hjælpe hinanden, fordi man jo vil hinanden det bedste..

Men hvis nu at partneren oplever, at personen med dårligt knæ, næsten ingenting kan, og partneren uden det dårlige knæ derfor står med stort set alting derhjemme, så syntes jeg det er ok at sige fra indimellem... Forstået på den måde, at selvfølgelig skal der handles ind, men måske kunne man planlægge det sammen, så man er klar på hvilke dage der handles ind på? Ellers får partneren måske den følelse at den med det dårlige knæ skal bestemme, men intet lave.. Og ingen gider at ens partner bestemmer eller hundser med en (siger ikke at det er sådan, men sådan kan partneren måske godt føle det).

Han handler altid ind, og det dårlige knæ er en infektion han fik i sidste uge. 

Han laver mad, står op om morgenen(fordi hun aldrig sover), passer helt sikkert ungerne mere end hun gør(selv jeg gør nok det)

Bader dem...

For hun skal altid et eller andet, eller lige sover en times tid..

Anmeld

9. september 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Yurie skriver:

Han handler altid ind, og det dårlige knæ er en infektion han fik i sidste uge. 

Han laver mad, står op om morgenen(fordi hun aldrig sover), passer helt sikkert ungerne mere end hun gør(selv jeg gør nok det)

Bader dem...

For hun skal altid et eller andet, eller lige sover en times tid..

Men så er det jo ik kun det dårlige knæ, som er galt i deres forhold.?

Omvendt kan man sige, at vi jo intet aner om deres indbyrdes aftaler omkring sådan noget. Og hvis han har det dårligt i sit parforhold så afslutter han det vel?

Anmeld

9. september 2014

SandraXOXO

Kan du ikke bare købe ind for dem? Er det ikke det du er ansat til? Synes godt nok du snakker en del ned om moren i huset hvor du er når man læser dine indlæg igennem. :-S

Anmeld

9. september 2014

TNBC

Mom skriver:

Men så er det jo ik kun det dårlige knæ, som er galt i deres forhold.?

Omvendt kan man sige, at vi jo intet aner om deres indbyrdes aftaler omkring sådan noget. Og hvis han har det dårligt i sit parforhold så afslutter han det vel?

Der er ham der handler ind, men bare det at hun ikke lige kan gøre det for ham en gang.. Men sådan er hun bare og jeg tror altid at hun har været sådan. Så det kommer ikke til at ændre sig. 

Anmeld

9. september 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Yurie skriver:

Der er ham der handler ind, men bare det at hun ikke lige kan gøre det for ham en gang.. Men sådan er hun bare og jeg tror altid at hun har været sådan. Så det kommer ikke til at ændre sig. 

Hvor godt kender du dem?

Jeg mener det kan jo være de har en balance i deres forhold som du ikke kender...

Anmeld

9. september 2014

TNBC

SandraXOXO skriver:

Kan du ikke bare købe ind for dem? Er det ikke det du er ansat til? Synes godt nok du snakker en del ned om moren i huset hvor du er når man læser dine indlæg igennem. :-S

Nej jeg er ansat til at passe børnene og jeg har ikke kørekort, så nej jeg kan ikke handle ind for dem, ikke de store mængder(til en uge) 

Og ja, jeg bruger siden her til at rase ud, så fordi jeg måske lige har behov for det, fordi hun pisser mig af en gang i mellem. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.