Dum lille diskusion ;) hjælp lige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Når han alligevel køre lige forbi, er det da nemmest at han henter. Men dejligt at i bor så tæt på, at begge har muligheden! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
PernilleogLouis skriver:

Næ men det ville da også bare være princippet i det - kan ik se hvorfor han skulle sige nej til at hente hans eget barn

Hans argument var at jeg jo er hjemme hele dagen, så de der praktiske ting kunne jeg da stå for når han går i skole.. Og det er i og for sig også fair nok, synes bare det bliver lidt for firkantet hvis han ikk engang kan hente på dage hvor vi vil kunne hente på præcis samme tidspunkt.

det er ikke fordi han ikke gider hente/bringe situationer, for han var med nede og afleverer i morges fordi han først skulle møde kl 10.  

Anmeld

9. september 2014

cwl

Hvis han alligevel kører lige forbi, så tager det ham jo ikke mere end 10 min ekstra lige og stoppe og tage sin søn med hjem. Så slipper du også for at belaste kroppen med den gå tur og kan måske så være mere på til når de kommer hjem.

Anmeld

9. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
StineW79 skriver:

Når han alligevel køre lige forbi, er det da nemmest at han henter. Men dejligt at i bor så tæt på, at begge har muligheden! Vh stine

Ja det er så skønt og et totalt luksus "problem" vi har været vant til 3,5km til dp, på cykel i modsat retning af arbejde og skole. Så det her er jo perfekt!!!

Anmeld

9. september 2014

Loa

Jeg tænker at hvis det er det eneste problem i har, så skal i vist være glade

Men jeg fornemmer det måske handler en snert af at du går hjemme og han er afsted hver dag. Som han selv siger, så går du hjemme hver dag.
Jeg hører i hvert fald bare om mange der (bevidst eller ubevidst) på et tidspunkt får lidt ondt/bliver træt af, hvis partneren går hjemme i længere tid, og ikke automatisk overtager alle pligter...

Anmeld

9. september 2014

Bshizzle

Hvis jeg alligevel bare tuller rundt her hjemme og har KUN de 700m til Børnehaven, så kunne jeg ikke se meget brok i at jeg lettede min fine popo og gik den tur 

Vil med glæde gerne hente mine børn  

Kan jo være han osse bare gerne vil ha den lille frihed engang imellem ved ik at hente fordi man har bil 

Herre Gud.. 700 m 

Vi har 7 km 

Anmeld

9. september 2014

M (:

Mor11 skriver:

Ja, der er intet alvorligt i det her indlæg, det var bare mig og kæresten der havde en dum snak i morges og nu vil jeg bare lige høre hvem a os i synes er rigtigt på den  

Jeg er pt sygemeldt resten af min graviditet. Kæresten går i skole. Vi har lige købt bil, og den bruger han hver dag hvis ikke jeg skal bruge den. 

Jeg spørger ham så om han vil hente sønnen idag hvis han har fri kl 15 (han kører lige forbi bhv) han siger så at det kan jeg da gøre når jeg nu har fri. Og ja, det kan jeg da, og vil jeg da også gerne, men jeg henter alligevel kl ca 15.15 fordi sønnen stadig sover til middag, så jeg synes det var lidt åndsvagt at vi begge skulle ud af døren når han nu kører i bil lige forbi bhv på samme tidspunkt som jeg selv ville stå dernede ellers..

Det viser sig så han har fri 15.30 idag, så jeg henter jo bare. Men ellers, hvad synes i?  

Herhjemme er det mig, der arbejder og manden, der går hjemme. De fleste dage henter manden, men hvis han spørger om jeg vil aflevere/hente på vej til/fra arbejde ville jeg uden at tøve sige ja. Også selvom han "bare" skulle være hjemme (cykler alligevel lige forbi vs på vejen hjem - og der er kun 500-600 m derfra og hjem).

De fleste dage ER det dog ham der henter/bringer, da det passer bedst i vores søns rytme (om morgenen) og for at give ham korte dage. 

Min kæreste henter oftest ved 13.30-tiden, og jeg ville først kunne hente 15.15. 

Anmeld

10. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Bshizzle skriver:

Hvis jeg alligevel bare tuller rundt her hjemme og har KUN de 700m til Børnehaven, så kunne jeg ikke se meget brok i at jeg lettede min fine popo og gik den tur 

Vil med glæde gerne hente mine børn  

Kan jo være han osse bare gerne vil ha den lille frihed engang imellem ved ik at hente fordi man har bil 

Herre Gud.. 700 m 

Vi har 7 km 

Hehe, det skam ikke fordi han er hængt op  Men som sagt, er det jo heller ikkr et problem, det var bare princippet i det vi lige diskuterede lidt igår ingen bad feelings der  

Anmeld

10. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Loa skriver:

Jeg tænker at hvis det er det eneste problem i har, så skal i vist være glade

Men jeg fornemmer det måske handler en snert af at du går hjemme og han er afsted hver dag. Som han selv siger, så går du hjemme hver dag.
Jeg hører i hvert fald bare om mange der (bevidst eller ubevidst) på et tidspunkt får lidt ondt/bliver træt af, hvis partneren går hjemme i længere tid, og ikke automatisk overtager alle pligter...

Høhø, idag er hans 2. indervisningsfrie dag i denne uge  Han har skam ikke ligefrem travlt selv  

men ja, vi er også meget glade for ikke at have større problemer  Og problem vil jeg egentlig næppe kalde det  Hehe

Anmeld

10. september 2014

Snorkfrøkenen

Mor11 skriver:

Hans argument var at jeg jo er hjemme hele dagen, så de der praktiske ting kunne jeg da stå for når han går i skole.. Og det er i og for sig også fair nok, synes bare det bliver lidt for firkantet hvis han ikk engang kan hente på dage hvor vi vil kunne hente på præcis samme tidspunkt.

det er ikke fordi han ikke gider hente/bringe situationer, for han var med nede og afleverer i morges fordi han først skulle møde kl 10.  

Oh goodness, jeg får fnidder af den der slags milimeterdemokrati, han lægger for dagen. Det BØR vel handle om at effektivisere og få det hele til at gå op i en højere enhed fremfor hvem der lige gør hvad og hvornår. Desuden kan han da stikke argumentet med at du bare går hjemme skråt op, eftersom du er sygemeldt. Så er dit "job" vel først og fremmest at passe på dig selv.  Ens fysiske eller mentale overskud kan jo også helt generelt svinge fra dag til dag, hvor man bare burde kunne bede den anden om hjælp, og så naturligvis uden tøven hjælpe den anden, når dennes energiniveau er lavt.

Det er fair nok at du står for en masse praktiske ting, hvis du kan holde til det og det fungerer for jer som familie, men at han lidt lyder som om at han putter sig selv i en "offerrolle", fordi han går i skole og du går hjemme og derfor skal ordne en masse praktisk for at I begge laver noget, er sq for barnligt i min verden. Igen, det bør jo bare handle om at få hverdagen til at fungere, intet andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.