Lægebesøg- så nervæs. Erfaringer søges?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.473 visninger
26 svar
0 synes godt om
9. september 2014

crish89

Hej allesammen. Håber i kan komme med lidt fra jeres erfaringer om, hvad der skal ske ved lægenesøget, når de undersøger om jeg er gravid, efter svagt positive tests?

Jeg er så hamrende nervøs, så mange spørgsmål, bange for at blive skuffet og hvad nu hvis utinprøven kun er svagt positiv, men lægen ik mener der er noget, jeg bliver sendt hjem og der så alligevel er en graviditet..skal til læge kl 12 Idag.

Håber i vil dele jeres erfaringer lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2014

Elgaard73

crish89 skriver:

Hej allesammen. Håber i kan komme med lidt fra jeres erfaringer om, hvad der skal ske ved lægenesøget, når de undersøger om jeg er gravid, efter svagt positive tests?

Jeg er så hamrende nervøs, så mange spørgsmål, bange for at blive skuffet og hvad nu hvis utinprøven kun er svagt positiv, men lægen ik mener der er noget, jeg bliver sendt hjem og der så alligevel er en graviditet..skal til læge kl 12 Idag.

Hej, jeg går ud fra at du ikke er ret langt henne (når du har svage tests), så jeg tror ikke at der sker så meget andet, end at han laver en tissetest på dig.

Er den svagt positivt, vil du sikkert blive betragtet som gravid og få udleveret lidt læsestof (vandrejournal, blodprøver og lign. bliver først lavet hen omkring uge 8-9). Det er efterhånden de færreste læger, som laver en gynækologisk undersøgelse ved tidlig graviditet.

Hvis hans tissetest ikke viser noget, bliver du nok bare sendt hjem igen og får besked på at se tiden an.

Anmeld

9. september 2014

Trekløver(:

crish89 skriver:

Jeg blev bedt om at lave graviditetstest og den var svagt positivt, men lægen var ikke i tvivl. Fik udleveret lidt læsestof om amning, det første barn, lidt til de kommende bedsteforældre osv.

Og så fik jeg en tid nogle uger senere, hvor vi skulle lave vandrejournal

Held og lykke

Anmeld

9. september 2014

crish89

Elgaard73 skriver:

Hej, jeg går ud fra at du ikke er ret langt henne (når du har svage tests), så jeg tror ikke at der sker så meget andet, end at han laver en tissetest på dig.

Er den svagt positivt, vil du sikkert blive betragtet som gravid og få udleveret lidt læsestof (vandrejournal, blodprøver og lign. bliver først lavet hen omkring uge 8-9). Det er efterhånden de færreste læger, som laver en gynækologisk undersøgelse ved tidlig graviditet.

Hvis hans tissetest ikke viser noget, bliver du nok bare sendt hjem igen og får besked på at se tiden an.

Tusind tak for din besked, der dejligt ned lidt hjælp til hvad der skal ske og ikke ske når jeg er så nervøs. jeg ved ikke helt præcis hvor langt jeg er henne, da mine cyklus normalt er regelmæssige, men den sidste var længere.

Men det er nok os det der med når nu jeg har testet svagt positiv nogle gang her i weekenden og igår morges, og så hvad den alligevel ik viser noget ved lægen, og så måske os det med at blive skuffet. Håber sådan den er der denne gang, når det endelig er lykkedes med en svag positiv.

Anmeld

9. september 2014

crish89

M_V skriver:

Jeg blev bedt om at lave graviditetstest og den var svagt positivt, men lægen var ikke i tvivl. Fik udleveret lidt læsestof om amning, det første barn, lidt til de kommende bedsteforældre osv.

Og så fik jeg en tid nogle uger senere, hvor vi skulle lave vandrejournal

Held og lykke

Okay super mange tak for dit svar

Så der lille chance for den viser svagt positiv ved lægen, er spændt på hvad den viser og hvad hun siger til det.

Jeg tester bare bedst om eftermiddagen og skal derop til middag.

Anmeld

9. september 2014

Mullepigen21

crish89 skriver:

Som min læge sagde: en streg er en streg :-) 

umiddelbart for du enten taget en test ved lægen eller de tager en blodprøve :-) har du et billede af din test?

Anmeld

9. september 2014

crish89

Mullepigen21 skriver:

Som min læge sagde: en streg er en streg :-) 

umiddelbart for du enten taget en test ved lægen eller de tager en blodprøve :-) har du et billede af din test?

Okay det lyder godt.

Tror måske hun tager en urinprøve, men er sø nervøs for den viser noget andet ved dem, trods tre dage med svagt positiv herhjemme.

Har billede bare svært at fange det i ordenligt lys
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. september 2014

Mullepigen21

crish89 skriver:

Okay det lyder godt.

Tror måske hun tager en urinprøve, men er sø nervøs for den viser noget andet ved dem, trods tre dage med svagt positiv herhjemme.

Har billede bare svært at fange det i ordenligt lys

På det første billede kan jeg i hvert fald se en utydelig streg :-) skriv endelig når du har været til læge

Anmeld

9. september 2014

Trekløver(:

crish89 skriver:

Okay super mange tak for dit svar

Så der lille chance for den viser svagt positiv ved lægen, er spændt på hvad den viser og hvad hun siger til det.

Jeg tester bare bedst om eftermiddagen og skal derop til middag.

Altså mine test var altid svage, og fik aldrig en knald rød test. Testen hos lægen var også meget svag lyserød, men altså hun sagde at en streg var en streg og jeg fik da også en lille datter ud af det

for du får er positivt svar senere. Du må lige opdatere bagefter.

Anmeld

9. september 2014

crish89

Mullepigen21 skriver:

På det første billede kan jeg i hvert fald se en utydelig streg :-) skriv endelig når du har været til læge

Ihh dejlig du kan se den

Skriver så snart jeg er færdig ved lægen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.