Sygemeldt idag må jeg handle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2014

TNBC

Anonym skriver:

Må man handle når man er sygemeldt ? Jeg har ligget i sengen hele dagen. Men vi mangler altså mad til i aften. Selv om jeg er syg skal jeg stadivæk være mor når de kommer hjem. Det skal lige nævnes at det er min første sygedag i et helt år.

Ja, selvfølgelig. Bare fordi man er syg, står verden ikke stille(især når man har børn).

Jeg var sygemeldt i omkring 1½uge(var i en ny by så kendte ingen), og da jeg kunne spise igen, var jeg jo nød til selv at gå i byen, selvom at jeg havde det skidt, men man skal jo spise. (var sygemeldt nogle dage efter)

Så tag du bare af sted og få købt ind, der er sikkert andre af de kollegager,der har gjort det samme. og hvis de spørg, svarer du jo bare ærligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2014

LouiseEm

Nadia&Daniel skriver:

Selvom der er forskel på at være på stranden og slappe end at være på jobbet - så er det bare så dumt !!! Tænkt at folk ikke tænker mere på at hvad de viser frem.

Præcis! Man må gerne tænke sig lidt om - især hvis man er venner med sine kollegaer på facebook :-D

Anmeld

8. september 2014

Carina:-)

Nadia&Daniel skriver:

Selvom der er forskel på at være på stranden og slappe end at være på jobbet - så er det bare så dumt !!! Tænkt at folk ikke tænker mere på at hvad de viser frem.

Det kommer også an på hvad man er sygemeldt for-

Kan man ikke gå på job pga influenza ,omgangssyge eller lign kan man altså heller ikke ligge på stranden. 

Og vil også sige at man skal passe gevaldigt på med hvad man laver som sygemeldt da en arbejdsgiver har ret til at fyre hvis der kan herske tvivl om hvor vidt  man er syg eller ej. 

Anmeld

8. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
LouiseEm skriver:

Helt bestemt!

Jeg blev forarget da en kollega af min, sygemeldt grundet graviditet, lagde billeder op fra stranden hvor hun lå og dasede.. Det synes jeg var helt utilstedeligt. Men at handle ind til aftensmad, det er man jo nødt til, uanset hvor dårlig man måtte være, så afsted med dig :-)!

Arh kommer det ikke lidt an på hvad hun var sygemeldt med?  Hvis det var pga kæmpe opkast, ja så okay, så tager man sgu ikk på stranden. Men er det pga bækkenløsning, kan man jo godt ligge stille på et tæppe og dase tænker jeg

Anmeld

8. september 2014

Nadia&Daniel

Carina:-) skriver:

Det kommer også an på hvad man er sygemeldt for-

Kan man ikke gå på job pga influenza ,omgangssyge eller lign kan man altså heller ikke ligge på stranden. 

Og vil også sige at man skal passe gevaldigt på med hvad man laver som sygemeldt da en arbejdsgiver har ret til at fyre hvis der kan herske tvivl om hvor vidt  man er syg eller ej. 

Tror du misforstår for selvom der er stor forskel på hvor man er, så burde hun IKKE være på stranden og slet ikke vise det frem

Anmeld

8. september 2014

MetteT

Mor11 skriver:

Arh kommer det ikke lidt an på hvad hun var sygemeldt med?  Hvis det var pga kæmpe opkast, ja så okay, så tager man sgu ikk på stranden. Men er det pga bækkenløsning, kan man jo godt ligge stille på et tæppe og dase tænker jeg

Ja det vil jeg også sige... Jeg var sygemeldt de sidste 3 mdr af min graviditet.. Grundet dårlig ryg og en masse tunge løft på job.. Men derfor ku jeg nu altså stadig godt holde til eksempelvis at tá en tur på restaurant med min mand eller veninderne., eller en tur på stranden i et par timer.. (Hvilket jeg ikke gjorde da jeg var højgravid om vinteren )
Så det kommer altså an på hva man er sygemeldt for..

Anmeld

9. september 2014

LilleChelle

LouiseEm skriver:

Helt bestemt!

Jeg blev forarget da en kollega af min, sygemeldt grundet graviditet, lagde billeder op fra stranden hvor hun lå og dasede.. Det synes jeg var helt utilstedeligt. Men at handle ind til aftensmad, det er man jo nødt til, uanset hvor dårlig man måtte være, så afsted med dig :-)!

Hvorfor blive forarget over sådan noget? 

Jeg har været sygemeldt siden uge 4 grundet stærke bækkensmerter - men hvis jeg skulle være bundet til mit hjem i 8 måneder fordi jeg er sygemeldt fra et hårdt fysisk arbejde som jeg ikke kan klare som gravid, ville jeg da blive sindsyg  

Anmeld

9. september 2014

LouiseEm

LilleChelle skriver:

Hvorfor blive forarget over sådan noget? 

Jeg har været sygemeldt siden uge 4 grundet stærke bækkensmerter - men hvis jeg skulle være bundet til mit hjem i 8 måneder fordi jeg er sygemeldt fra et hårdt fysisk arbejde som jeg ikke kan klare som gravid, ville jeg da blive sindsyg  

Fordi! Hvis du er for dårlig til at passe dit arbejde, er du vel også for dårlig til ligge på stranden og sole dig!?

Anmeld

9. september 2014

Morgensol

LouiseEm skriver:

Fordi! Hvis du er for dårlig til at passe dit arbejde, er du vel også for dårlig til ligge på stranden og sole dig!?

Bestemt, hvis det er en ikke-gravid det er syg! Men der kan være 1000 grunde til at man er sygemeldt fra sit job som gravid. Det behøver jo ik være fordi man ligger med influenza eller kaster op i stride strømme! 

Anmeld

9. september 2014

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Nu kan man jo Være dårlig på mange måder. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.