Hvordan fungere det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2014

CH2012

Flødebollen skriver:

Nej - ikkepp daværende tidspunkt. Kun et nært vennepar der havde været igennem det samme. 

Det er er jo så 2 år siden nu her og er først blevet insemineret for første gang i sidste cyklus 

Så du/I får "lov" igen eller betaler I selv denne gang?

Hvordan og hvorledes med at få fri fra arbejdet dengang i forhold til hvornår I kunne få tider til div. undersøgelser osv.?

Held og lykke med denne insemination - håber det lykkedes i første omgang  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2014

CH2012

Flødebollen skriver:

Nu ved mandens arbejdsplads det så da han ind imellem skal have fri

Okay... Hvordan har arbejdet taget det?

Anmeld

9. september 2014

Flødebollen

CH2012 skriver:

Hvordan og hvorledes med at få fri fra arbejdet dengang i forhold til hvornår I kunne få tider til div. undersøgelser osv.?

Vi nåede aldrig så langt, fordi fertilitetslægen havde sat sig fast på at min overvægt skyldtes barnløsheden - det har vist sig senere, efter vi selv opsøgte en privat klinik, som undersøgte mig grundigt

vi betaler selv det hele og har derfor aldrig været i det offentlige, fordi de var nogle narrøve og satte sig fast på at min vægt skyldes manglende graviditet

det er ingen problem st få fri, heldigvis

og og tak for held og lykken

Anmeld

9. september 2014

Flødebollen

CH2012 skriver:

Jeg studerede på det tidspunkt og min mand kunne fint få fri

Anmeld

9. september 2014

CH2012

Flødebollen skriver:

Vi nåede aldrig så langt, fordi fertilitetslægen havde sat sig fast på at min overvægt skyldtes barnløsheden - det har vist sig senere, efter vi selv opsøgte en privat klinik, som undersøgte mig grundigt

vi betaler selv det hele og har derfor aldrig været i det offentlige, fordi de var nogle narrøve og satte sig fast på at min vægt skyldes manglende graviditet

det er ingen problem st få fri, heldigvis

og og tak for held og lykken

Okay... Må jeg være så fræk og spørge hvad din vægt var/er?
Og øv, at de har været sådan, det offentlige....

Hvad koster sådan en omgang så når det er gennem det private?

Så lidt da   for jer

Anmeld

9. september 2014

Flødebollen

CH2012 skriver:

Okay... Må jeg være så fræk og spørge hvad din vægt var/er?
Og øv, at de har været sådan, det offentlige....

Hvad koster sådan en omgang så når det er gennem det private?

Så lidt da   for jer

Min bmi var på godt 40. Sidenhen steg den til 45 .. Intet hjalp og var bare deprimeret. 

Nu har jeg så siden marts tabt mig 18 kg

vi betaler 1500 plus medicin fordi det er inseminering med partner sæd. Det betaler vi gerne for kompetent og troværdig behandling

du er velkommen til at sende mig en privat besked hvis det er

Anmeld

10. september 2014

CH2012

Flødebollen skriver:

Min bmi var på godt 40. Sidenhen steg den til 45 .. Intet hjalp og var bare deprimeret. 

Nu har jeg så siden marts tabt mig 18 kg

vi betaler 1500 plus medicin fordi det er inseminering med partner sæd. Det betaler vi gerne for kompetent og troværdig behandling

du er velkommen til at sende mig en privat besked hvis det er

Okay... Jeg står også i en situation hvor jeg for højt BMI, men når man i forvejen stresser giver det ikk de bedste betingelser for vægttab. Så forstår godt det ikk har været let. Men super flot med dit vægttab på 18kg! Hvad har motiveret denne gang? Og hvad har du "gjort"?

1500 + medicin - det var ikk meget. Troede det var meget dyrere... Det er da rart at vide. Finder måske på at skrive til dig

Anmeld

10. september 2014

Flødebollen

CH2012 skriver:

Okay... Jeg står også i en situation hvor jeg for højt BMI, men når man i forvejen stresser giver det ikk de bedste betingelser for vægttab. Så forstår godt det ikk har været let. Men super flot med dit vægttab på 18kg! Hvad har motiveret denne gang? Og hvad har du "gjort"?

1500 + medicin - det var ikk meget. Troede det var meget dyrere... Det er da rart at vide. Finder måske på at skrive til dig

Motivationen kom af sig selv, da jeg pludselig så at jeg ik kunne være i min brudekjole:/

dyrket motion, droppet søde sager, spist sundt. 

App'en Lifesum hjalp mig meget i starten 

Anmeld

21. september 2014

Yoggibear

Hejsa 

Vi er også blevet sendt til udredning og er ved at afslutte de indledende undersøgelser så vi kan komme videre i forløbet.

Du kan tjekke denne her liste som er fra en fertilitetsklinik i københavnsområdet som vi har fået anbefalet af min læge. Her kan du se hvad der ligger forud for en undersøgelse. Udover det der står på listen er jeg også blevet tjekket for hvordan min livmoder ligger samt tjek for gonoré og klamydia. Sidstenævnte er for at kunne få fortaget HSG'en. 
Du skal være opmærksom på at nogle af blodprøverne kan kun tages en gang om måneden på et specifikt tidspunkt og det samme gælder HSG'en (den skal laves inden ægløsningen så der er heller ikke mange dage at løe på). 

Sædprøven kræver også lidt. Der er nogle specifikke forholdsregler som fx. der må ikke have været udløsning i 2 dage og max 7 og prøven skal afleveres helst senest 1 time efter den "er-kommet-ud-i-verden". Det kræver vidst også at han ikke må have haft feber de sidste 3 måneder inden prøven. Tid med sædlaoratoriet skal aftales inden og der er nogle papirer man skal udfylde.

Håber det gav dig nogle svar du kunne bruge

Anmeld

22. september 2014

CH2012

Flødebollen skriver:

Motivationen kom af sig selv, da jeg pludselig så at jeg ik kunne være i min brudekjole:/

dyrket motion, droppet søde sager, spist sundt. 

App'en Lifesum hjalp mig meget i starten 

Beklager jeg først svarer nu...

Super flot, at du fandt motivationen!

Hvad synes du har været sværest/nemmeste ved vægttabet?
Hvor meget mangler du at tabe?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.